Kiitos tarjouksesta, mutta...
Nykyinen kytkin on vakio, ja kestänyt n. 18 tkm. Oletan, että mun erittäin raskas kaasujalkani (radoilla) on aiheuttanut kytkimelle ennenaikaisen finaalin. Jouset tietysti kuumentuneet ja päästyneet. Jääradalla varsinkin, kun on ylisuuret kehät pyörissä ja piikkien pito kuitenkin liki asvalttiradan luokkaa. Ei niinkään edellisten omistajien tasanopeusajo (joko heikohkoilla nastarenkailla / soralla nastattomilla talvirenkailla) joka on kuitenkin liki siviiliajoja vastaavaa.
Jos olen käsittänyt oikein, niin vakioasetelman jousethan ottaa lämpöä luiston kuumentamasta levystä. Ja kun tää XUP-206 on miedommin viritetty tasanopeusluokkaan (ns. katuvire n. 100 hp) jossa haettu lähinnä hyvää vääntöä, niin eihän vakiokytkin ole sitten mun rata-ajojani kaasu pohjassa kestänyt. Onhan tuon kanssa nöyryytetty tuplasti tehokkaampia laitteita, varsinkin jääradalla.
Jos ja kun rataa meinaa ajaa jatkossakin, niin onhan se ikävä säästellä tahi arpoa jatkuvasti, että milloin alkaa taas kytkin luistella. Eikä mun fysiikalla nuo isommat rempat ole enää kovinkaan nautittavia projekteja.
Tuohon koneeseen ei nyt varmaan koskaan tule 120 hp enempää tehoja, joten jos sen verran paukkuja ja hyvän väännön kestävän kytkimen nyt laittaisi kerralla. Ja tosiaan mieluiten bolt-on -tyyliin, jos vain sellainen ratkaisu löytyy.