900 cabrion museointi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 880
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: 900 cabrion museointi

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Viime vuonna museokatsastettiin ruosteeton 900 tarkastajat oli lähinnä juuri tarkkoja että autossa ei ole mitään aikakauteen kuulumatonta ja että kaikki putket ja nippelit menevät alkuperäisesti ja että ei ole ruostetta. Hyvin pieni kuluma sallitaan, onhanse aika paljon vaadittu jos +30vuotta suomen olosuhteita nähnyt auto pitäisi ihan uudenveroinen olla ilman entisöintiä, tottakai auto kannattaa vahata yms ja tarkastaja antoikin ohjeen että pese auto erittäin tarkasti ennen virallista tarkastusta, auto käytettiin ammattilaisella kiillotuksessa ja sisäpesussa.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 cabrion museointi

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

Joo se museotarkastus on taas siitä jännä, että esim. Jarrujen ei tarvitse toimia. Riittää että ne näyttää hyvältä. Moottorin ei tarvitse käynnistyä, koska sitä ei käynnistetä tarkastuksessa....mutta sen pitää näyttää hyvältä ja olla puhdas.

Nämä katsotaan sitten museorekisteröinti katsastuksessa, mikä on ihan tavallinen rekisteröintikatsastus periaatteessa.

Siellä se auto sitten saa sen museoleiman...luonnollisesti leimaa ei tule jos meisseli menee tässä vaiheessa pohjasta läpi :mrgreen:
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO MR, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24835
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900 cabrion museointi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Käsittääkseni jokaisessa arvostelukohdassa on asteikko. Ja taitaa nykyisin museo ja käyttö arvo plla eri.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 cabrion museointi

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

Joo 46 eri kohtaa on paperissa. Jokainen arvostellaan 1-5 asteikolla. Yksi ykkönen johtaa hylkäykseen.

Löytyy mm. Kohta kuomu sadepeitto...
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO MR, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Avatar
jkuisma
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 12:59
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 900 cabrion museointi

Viesti Kirjoittaja jkuisma »

Näin on. Minusta olisi hyvä pitää käyttöharrasteet ja museoajoneuvot kahtena eri asiana. Käyttöharrasteelta ei ole kohtuullista vaatia virheetöntä alustaa. Ja museoautoa ei musta pitäisi ikuna näyttää suolaisille teille. Museotarkastuksessa olisi kiva, jos tehtäisiin arvosteluasteikolla ero asiallisen ja entisöidyn kesken. Eihän se museotarkastus mikään Classic Datan tarkastus ole, mutta kyllä museoleimattujen kunnon kirjo on hurjan laaja...
Jäsen #745 - 900 TurboS vm. 1993 sekä 900 TurboS cabriolet vm. 1994: viimeisiä valmistettuja, molemmat museoitu ja kauniin sään ajossa. http://www.kuisma.net/saabcabrio/
Vastaa Viestiin