Öljynkulutus + paisuntasäiliön ylivuoto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

TeppoY kirjoitti:Onkos tuolla jäähdyttimen paineella suurtakaan merkitystä suomen lämpötiloissa? Eli eikös paine estä ainoastaan veden kiehumisen, jota koneen normaalisti toimiessa ei tapahdu. Eri asia on tietysti jossain korkealla vuoristossa, jossa vesi kiehuu alemmassa lämpötilassa..
Se tietenkin riippuu vähän missä kunnossa jäähdytysjärjestelmä on. Saabin systeemi ei tee paljoa painetta ja joskus on tullut ajettua vähän aikaa ilman paisarin korkkia, kun se meni rempassa hukkaan (löytyi kuitenkin). :wink:

Sellainen systeemi, jossa ei ole paisuntasäiliötä vaan pelkkä ylivuotosäiliö, muodostaa kuumana melkoisen paineen. Silloin ei oikein kärsi kuumana aukoa syylärin korkkia tai on nesteet naamalla.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Oletko aivan varma ettei kansipahvi päästä painetta jäähdytys
järjestelmään..
Minulla on ollut 3 H-moottorilla varustettua SAABia, eikä yhdessäkään
ole ollut ongelmia veden katoamisesta.
Aina on pysynyt vedet koneessa.
Ainoastaan lämpeneminen on ollut yhdessä ongelma ( tämäkin johtui
tukkeutuneesta syyläristä, kennon välit olivat täynnä moskaa )
Ja yhdessä tapauksessa oli kansipahvi syöpynyt puhki vesikanavan kohdalta ja tiputteli nestettä ulos. ( pahvi vaihtui alta aikayksikön )
Tiesin tästä vuodosta kun automyyjä kertoi siitä. ( sanoin hemmolle että
no problem )

( öljyvuodoista )
Tarkasta se öljyn mittatikun putken alapään tiiviys..!!!
Ja toinen varma paikka on kampiakselin stefa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin