900i -konepesu/käynn.ongelmaa tutkittu lisää:

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Pumppua koputtelin varovasti moukaroiden (banjoliittimen päältä), ei tuottanut mitään havaittavaa tulosta.

Lautasta en koittanut nostaa, ei valitettavasti riittänyt aika enää tutkimaan pidempää. En myöskään koittanut ohittaa bensapumpun relettä hyppylangalla.
Pumpun maadoitusta koitin parantaa hyppylangalla, ilman tulosta. Tosin hyppylanka oli hiukan kyseenalainen, kun parempaakaan ei siihen hätään ollut...

Mielestäni jatkotoimeenpiteet olisi pumpulle tulevan sähkön varmistaminen, (hyppylanka relen paikalle), ja mittaus pumpusta, tuleeko sinne riittävästi, jonka jälkeen liitin auki ennen määränjakajaa, että tuleeko sinne mitään. Jos jännite OK eikä bensaa tule, niin pumppu vaihtoon.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kt »

Bensapumpun voi vaihtaa nätisti parkkipaikalla. On meinaan tullut hilattua omaani ylös ja alas. Etsi jostain taipuva varsi joko meisseliin tai kasikoon hylsyyn. Se pieni reikä vieressä(jossa on varmaan kumitulppa) on varren kohdilleen ujuttamista varten. Kuullostaapa rivolta.. Noh, jos ne kaksi kumisisustaista tiivistettä ovat huonossa hapessa, hae suosiolla heti Saabilta uudet, maksavat n. 2.70e kappale. Bensankatkuissa on tukala ajella. Letkun ja pumpun liitoksen avaamiseen tarvitset 17 ja 19 avaimet.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
MarkoL
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:07

**UP**

Viesti Kirjoittaja MarkoL »

Noniin, kiitoksia vain Napelle ja sitten viimetteeksi vielä jkuisma:lle, joka ehti tulla katsomaan saabia tässä iltana eräänä.

Vedettiin suoraan akulta piuhat pumpulle ja toimihan se. Sitten vain etsimään ongelmaa jostain välistä. Monia asioita siinä tarkistettiin, mutta
Jouko päätteli ongelman täytyvän olla huonossa kontaktissa pumpun liittimissä. Ne puhdistettiin ja kun vielä oli bensapumpun rele vaihdettu alkuperäiseen (lainassa toisessa autossa), niin johan jäi auto käymään.
Jostain syystä -84 GLi:n bensapumpun rele ei pitänyt -86 900i:tä käynnissä. Omalla vastaavalla osallaan homma pelitti hienosti.

Tusen tack, hieno juttu!

Ajelin seuraavana päivänä Tikkurilan Nesteelle, jossa korjattiin öljypumpun tiiviste ja nyt sitten kelpaa taas ajella.

Paitti että. Seuraavana aamuna noin 3 km ajon jälkeen lämpötila alkoi moottorissa nousta, eikä millään tullut alas. Viisari nousi miltei punaselle ja oli pakko sammuttaa auto ja pysäköidä tien sivuun. Tämä jatkui eikä jatkoajossakaan lämmöt laskeneet, sain kuitenkin siirrettyä auton kotipihalle. Flekti ei käynyt. No - auto seisioi kaksi päivää ja sitten avasin pellin, irrotin flektin johdon kopauttelin ja samaten lämpöanturia heiluttelin ja koputtelin sekä termostaattia hakkasin. Sitten lähdin ajelemaan ja nyt ei sitten lämmöt enää nousseet hieman yli puoltaväliä enemmän ja paikallaan alkoi flekti soida. Näköjään saattaa olla aika pienestä moni asia kiinni vanhemmassa autossa, ja nimenomaan tuolla sähköpuolella. Jos syy nyt oli sitten jossain liittimessä tms. Kummiskin toimii taas ja se on pääasia.

t. Marko
Vastaa Viestiin