Pakoputkisto
Tavallisessa on juu alkuperäinen se valurautamötikkä joka on ensinnäkin ahdas ja toiseksi tekee todella tiukan mutkan heti ahtimen jälkeen.900S kirjoitti:Just joo! Onko tossa tavallisessa JT:ssä kumminkin tuo pieni pätkä turbolta vakio 2,5":sta? Jos on, niin eikö se sitten ole huono asia=ahdistaa? Mä olen vähän itsekseni ihmetellyt, että miten ihmeessä tuohon saa ängettyä 3" röörin heti turbolta lähtien. Siis kun akku ottaa kiinni. Ei kai sitä takaluukkuun tarvi laittaa jos ison puken haluaa...
Nimi "akkuputki" tulee juurikin siitä että akku on heivattava putken tieltä muualle, käytännössä siis takakonttiin.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Itte olen pyöritellyt tonnarin putkea pariinkin otteeseen, mutta enpä ole tajunnut vilkaista, onko läpivirtaava. Kaiketi automaattisesti oletin senkin olevan kuristaja -tyyppiäT16 kirjoitti:oma turbon putkisto menee varmaan n 250hv asti, ainakin 9000 malleissa sillä
ainakin 9000 malleissa on moesta muusta automerkistä ja -mallista poiketen putkisto tehtaalta jo läpivirtausvaimentimilla (halk 60mm)


Foxbody turbo
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
- Paikkakunta: Rauma
Kaipa se ahdistavakin on, eikä välttämättä mistään maailman kestävämmästä tavarasta tehty.. Sitten niitä tehdään kaikkia tuollaisia http://personal.inet.fi/private/tapi/2002_02_kuva.jpgsaabisti900 kirjoitti:Kummosta putkea on sitten se pätkä, joka menee moottorista heti turbolle. Onko se kauhean ahdistava?
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Kaipa se ahdistavakin on, eikä välttämättä mistään maailman kestävämmästä tavarasta tehty.. Sitten niitä tehdään kaikkia tuollaisia http://personal.inet.fi/private/tapi/2002_02_kuva.jpg
Kauneus on kátsojan silmässä ei kai sillä väliä jos sarja toimii ?
Joku tykkää väsätä itse ja jos ei ole saatavilla sarjoja nii tuo kai jää ainoaksi vaihtoehdoksi.
Olen itsekkin rakentanut yhden pakosarjan V4 :seen ja siinä meni ainakin pari viikkoa harmi ettei saa siitä kuvaa näkyville.
Kauneus on kátsojan silmässä ei kai sillä väliä jos sarja toimii ?
Joku tykkää väsätä itse ja jos ei ole saatavilla sarjoja nii tuo kai jää ainoaksi vaihtoehdoksi.
Olen itsekkin rakentanut yhden pakosarjan V4 :seen ja siinä meni ainakin pari viikkoa harmi ettei saa siitä kuvaa näkyville.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Satkuunhan saa parempaa pakosarjaa ihan kaupasta, jos nyt on pistää 7500kr tosta vaan.
http://www.speedparts.se/prod/sp_avg_grenror.shtml
http://www.speedparts.se/prod/sp_avg_grenror.shtml
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Näin on, enkä mä sanonutkaan mitään pahaa tuosta. Ei se nyt varmaan mikään maailman kaunein sarja ole, mutta varmaan hyvin virtaava ja kestäväkin. Nehän varmaan tärkeimmät asiat pakosarjan rakentamisessa ovatkin. Niin ja jos tuollaisen itse tekee, niin siinähän voi säästää melko tukun euroja.Kapaleino kirjoitti:Kaipa se ahdistavakin on, eikä välttämättä mistään maailman kestävämmästä tavarasta tehty.. Sitten niitä tehdään kaikkia tuollaisia http://personal.inet.fi/private/tapi/2002_02_kuva.jpg
Kauneus on kátsojan silmässä ei kai sillä väliä jos sarja toimii ?
Joku tykkää väsätä itse ja jos ei ole saatavilla sarjoja nii tuo kai jää ainoaksi vaihtoehdoksi.
Olen itsekkin rakentanut yhden pakosarjan V4 :seen ja siinä meni ainakin pari viikkoa harmi ettei saa siitä kuvaa näkyville.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
kaksoisulostulosta
Mä myös mietin ton mahdollista tehoja laskevaa vaikutusta ja kysyin tota eräästä pakoputkeja valmistavasta putkasta ennen omaa tuplaratkaisua, kun kyseessä siis vain takaosan muuttaminen tuplaksi taka-akselin ylityksen jälkeen. Olivat sitä mieltä, että virtausominaisuuksien kanssa ei pitäisi olla ongelmia enää noin kaukana moottorista kun käytetään halkaisijaltaan riittävän suurta putkea. Kyseessä 3" -> 2x 2.5" Pituudellakaan ei ole merkittävää vaikutusta kunhan mutkat on tehty jouhevasti eikä kuristuksia esiinny. Pakokaasut jäähtyy merkittävästi loppuosassa putkea joten halkaisijaltaan 2.5" kelpaa jo mainiosti loppuun.saabisti900 kirjoitti:Mut onko tolla pakoputken loppupäällä paljoakaan hyötyä? Eiks semmoisen voisi vaikka itse väsätä. Ku tekis mieli tehdä kaksoisulostulo.
No, en sitten epäröinyt rakentaa tuplaulostuloa. Muutama heponen sinne tänne vaikka se nyt jotain vaikuttaisikin. Halusin vaan jotain erikoisempaa. Mitä auton kulkuun nyt tällähetkelläkin tulee, en voisi sanoa sen ahdistavankaan. Sen verran kuikkusen tuntunen tuo nyt on uusimmilla maptunen päivityksillä. Vaan en nyt tietysti tiedä miten se kulkisi sillä yhdellä suoralla. Semmonenkin vielä löytyy ja tarvittaessa saa helposti takasin paikoilleen... Keväällä vois käydä dynoomassa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
- Paikkakunta: Rauma
No tolla putkella, mä tarkotin just tollasta peltisarjaa. On kyllä valmiina aika kallis, että jos joskus tommosen hommaa, niin olis parempi tehdä itse. Säästäisi aika paljon rahaa.qaw kirjoitti:Satkuunhan saa parempaa pakosarjaa ihan kaupasta, jos nyt on pistää 7500kr tosta vaan.
http://www.speedparts.se/prod/sp_avg_grenror.shtml
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
#1948
No tolla putkella, mä tarkotin just tollasta peltisarjaa. On kyllä valmiina aika kallis, että jos joskus tommosen hommaa, niin olis parempi tehdä itse. Säästäisi aika paljon rahaa.[/quote]saabisti900 kirjoitti:
näin on, mutta tuollaista pakosarjaa tai pakosarjaa yleensä ei ihan joka jannu itse tee. Toki jos on pelit ja vehkeet ja osaa esim. hitsata hyvin, niin sitten toki voi, mutta ei varmasti ole mitään ihan lastenleikkiä.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
- Paikkakunta: Rauma
näin on, mutta tuollaista pakosarjaa tai pakosarjaa yleensä ei ihan joka jannu itse tee. Toki jos on pelit ja vehkeet ja osaa esim. hitsata hyvin, niin sitten toki voi, mutta ei varmasti ole mitään ihan lastenleikkiä.[/quote]900S kirjoitti:No tolla putkella, mä tarkotin just tollasta peltisarjaa. On kyllä valmiina aika kallis, että jos joskus tommosen hommaa, niin olis parempi tehdä itse. Säästäisi aika paljon rahaa.saabisti900 kirjoitti:
Joo mut oma isä on ammatiltaan hitsari, ja sillä on jonkin verran kokemusta näistä asioista
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
#1948
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
no kyllähän "saabisti900" kannattas valmistella muutamat tommoset turbon peltisarjat ja jos ne vielä toimis niin niistähän vois pian rikastua aika paljon.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o