MIG/MAG-hitsauksesta

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ainakin Caro Oy Keravalla myy Kemppiä, siellä on myös Kempin huolto + käyttettyjä hitsejä.
Mulla oli Woikosken 20kg:n pullo, menin hölmöyksissäni myymään sen aieman migin mukana :evil:
Sitten minulle kulkeutui Agan 5kg:n Mison-pullo, no sehän meni tyhjäksi parissa illassa. Se oli omistuspullo, kävin vaihtamassa sen 20kg:n Mison-vuokrapulloon, sain 3 vuoden vuokrat ilmaiseksi. Kuitenkin kun tuo Mison on tyhjä niin käyn ostamassa taas Woikosken parikymppisen, tuo Agan pullon vaihto maksaa 70 euroa, eli tuplat mitä Woikoskella 8O
Ja samaa ainetta ovat molemmat.
Järvenpään Woikoskella täyttivät sen 20kg:n pullon samantien.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
SSAero
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 19:12

Viesti Kirjoittaja SSAero »

Jamppa kirjoitti:siis kummatkinha noista on sivulle päin. mutta semmoinen juttu että tämä woikosken malli on fiksumpi käyttää, sillä jotenkin se vaan on helpompi laittaa pulloon kiinni, koska se mittari ei ole siinä ihan pullossa kiinni :)

tuo woikosken kayser on 59.xx€ lähdöltään. voisi käydä tässä ruokiksel katsoos jos kävelisi tuonne.

ja jos 5l pulloa meinaat tulet sitä katumaan. sillä et tee kovin pitkää saumaa ;) mulla kesti esim 10kg pullo tonnarin takakaarien vaihdon. ja lokasuojaan kaksi paikkaa. joten 5 olisi tehnyt puolet siitä.

Kierre homma on siten, että argon ja ar+co2 sekä n2 on samoilla kierteilla. sitten co2 on pienempi kierre. Noi on ihan laissa määrättyjä juttuja käsittäkseni. Sillä jossain tapauksissa vaarallista sotkea noita pulloja. kierteilla varmistetaan ettei käy vahinkoja

woikoski ainakin myy pulloja omiksi, sekä täyttää asiakkaiden omia pulloja. AGA:lla taitaa olla käytäntö ettei asiakaspulloja täytetä ollenkaa. Kannataa kysyä paljonko se oma pullo olisi. Tai jos haluat jotai tarkempaa tietoa nii laita vaik yv tulee :)
AGA ei täytä asiakkaiden pulloja eikä nykyään enää edes myy pulloja, vaan ainoastaan vuokraa.

Ostin tänään Agalta tuon aiemmin mainitsemani 5 litran pullon (ehkä tulen joku päivä katumaan), jotta pääsen alkuun. Ostin myös Woikoskelta paineenalentajan, josta sain keskustelemalla hieman hintaa pois ja loppuhnnaksi päätyi n. 42 euroa. AGA:n pullo siis n. 330 ekua (!), mutta on siis oma, eikä enää tarvitse maksaa, kuin täytöstä, jonka siis saa heti vaihtopullona mukaan, kun vie tyhjän paikalle (=ei vuokraa!!!). Ko. pullon voi aikanaan myydä jollekin, josko joku muu alkaa "himoita" MIG/MAG-aihetta" ja itselle ko. pullo käynyt liian pieneksi.

TOINEN KYSYMYS: Mistä (taas) Espoon suunnalta kannattaisi kysäistä
1-1.5 mm teräspeltiä (ei rosteri) sopivaan hintaan + onko mahd. ko. lafkalla kuljetusta? Thanks.

SSAero
SSAero
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 19:12

Viesti Kirjoittaja SSAero »

Jamppa kirjoitti:siis kummatkinha noista on sivulle päin. mutta semmoinen juttu että tämä woikosken malli on fiksumpi käyttää, sillä jotenkin se vaan on helpompi laittaa pulloon kiinni, koska se mittari ei ole siinä ihan pullossa kiinni :)

tuo woikosken kayser on 59.xx€ lähdöltään. voisi käydä tässä ruokiksel katsoos jos kävelisi tuonne.

ja jos 5l pulloa meinaat tulet sitä katumaan. sillä et tee kovin pitkää saumaa ;) mulla kesti esim 10kg pullo tonnarin takakaarien vaihdon. ja lokasuojaan kaksi paikkaa. joten 5 olisi tehnyt puolet siitä.

Kierre homma on siten, että argon ja ar+co2 sekä n2 on samoilla kierteilla. sitten co2 on pienempi kierre. Noi on ihan laissa määrättyjä juttuja käsittäkseni. Sillä jossain tapauksissa vaarallista sotkea noita pulloja. kierteilla varmistetaan ettei käy vahinkoja

woikoski ainakin myy pulloja omiksi, sekä täyttää asiakkaiden omia pulloja. AGA:lla taitaa olla käytäntö ettei asiakaspulloja täytetä ollenkaa. Kannataa kysyä paljonko se oma pullo olisi. Tai jos haluat jotai tarkempaa tietoa nii laita vaik yv tulee :)
Kierrejutuista sen verran, että ero on sen vuoksi CO2 ja seospulloilla, koska paineenalennusmitskut mm. ovat aivan eri dekaadia em. mitskuilla: CO2 = paine n. 70 vs. seoskaasut 200 = vedä laittolamma adapterilla väärä tasuri pulloon ja mittari räjähtää rikki saman tien. Näin osasi Agan myyjä kertoa. Tästä syystä CO2:lla 21+ mm halkaisija ja seoskaasuilla 24+ mm.

SSAero
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

SSAero kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:siis kummatkinha noista on sivulle päin. mutta semmoinen juttu että tämä woikosken malli on fiksumpi käyttää, sillä jotenkin se vaan on helpompi laittaa pulloon kiinni, koska se mittari ei ole siinä ihan pullossa kiinni :)

tuo woikosken kayser on 59.xx€ lähdöltään. voisi käydä tässä ruokiksel katsoos jos kävelisi tuonne.

ja jos 5l pulloa meinaat tulet sitä katumaan. sillä et tee kovin pitkää saumaa ;) mulla kesti esim 10kg pullo tonnarin takakaarien vaihdon. ja lokasuojaan kaksi paikkaa. joten 5 olisi tehnyt puolet siitä.

Kierre homma on siten, että argon ja ar+co2 sekä n2 on samoilla kierteilla. sitten co2 on pienempi kierre. Noi on ihan laissa määrättyjä juttuja käsittäkseni. Sillä jossain tapauksissa vaarallista sotkea noita pulloja. kierteilla varmistetaan ettei käy vahinkoja

woikoski ainakin myy pulloja omiksi, sekä täyttää asiakkaiden omia pulloja. AGA:lla taitaa olla käytäntö ettei asiakaspulloja täytetä ollenkaa. Kannataa kysyä paljonko se oma pullo olisi. Tai jos haluat jotai tarkempaa tietoa nii laita vaik yv tulee :)
AGA ei täytä asiakkaiden pulloja eikä nykyään enää edes myy pulloja, vaan ainoastaan vuokraa.

Ostin tänään Agalta tuon aiemmin mainitsemani 5 litran pullon (ehkä tulen joku päivä katumaan), jotta pääsen alkuun. Ostin myös Woikoskelta paineenalentajan, josta sain keskustelemalla hieman hintaa pois ja loppuhnnaksi päätyi n. 42 euroa. AGA:n pullo siis n. 330 ekua (!), mutta on siis oma, eikä enää tarvitse maksaa, kuin täytöstä, jonka siis saa heti vaihtopullona mukaan, kun vie tyhjän paikalle (=ei vuokraa!!!). Ko. pullon voi aikanaan myydä jollekin, josko joku muu alkaa "himoita" MIG/MAG-aihetta" ja itselle ko. pullo käynyt liian pieneksi.

TOINEN KYSYMYS: Mistä (taas) Espoon suunnalta kannattaisi kysäistä
1-1.5 mm teräspeltiä (ei rosteri) sopivaan hintaan + onko mahd. ko. lafkalla kuljetusta? Thanks.

SSAero
Täh, Agan 5kilon pullo 330e!! 8O :lol:

Just vein omani Agalle koska oletin että on täysin arvoton, olisit saanut multa tuon vaikkapa viidelläkympillä :wink:
Käytän tuon Agalta vuokraamani 20kg:n pullon tyhjäksi, ja jos jollakulla on tarvetta, voin vuokrata sen paria kuukautta alle kolmeksi vuodeksi.

Käyn ostamassa Woikosken 20kg:n pullon, edellisestä maksoin 250e (juuri katsastettu ja täysinäinen), ottaa päähän tuo Agan vedätys.
5kg:n pullolla ei tee yhtään mitään, tyhjenee illassa (vaikkei hitsaisikaan :lol: )
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

SSAero kirjoitti:TOINEN KYSYMYS: Mistä (taas) Espoon suunnalta kannattaisi kysäistä
1-1.5 mm teräspeltiä (ei rosteri) sopivaan hintaan + onko mahd. ko. lafkalla kuljetusta? Thanks.SSAero
Tiedä sitten missä hinnoissa pelti on, mutta itse ostin Otaniemen Protoshopista neliön verran millistä peltiä, oli 1€/kg ja neliö painoi 18kg.
Kuljetuksesta en sitten yhtään tiedä.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8098
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ronska kirjoitti: Tiedä sitten missä hinnoissa pelti on, mutta itse ostin Otaniemen Protoshopista neliön verran millistä peltiä, oli 1€/kg ja neliö painoi 18kg.
Kuljetuksesta en sitten yhtään tiedä.
Ihan vaikka K-Raudasta saa kahden neliön levyn millisenä 30€. Jokainen pikku-insinööri voi tuosta sitten laskea neliöhinnan ihan itse :P Levyt myydään vain tuon kokoisina paloina (eli pienempää ei voi ostaa).

Kuljetus onnistuu CS tonnarin loosterissa "hienosti" kokonaisellakin levyllä, kun kaataa takapenkin (pientä giljotiinifiilistä jos tulee äkkipysäys) :wink: Joissain liikkeissä saattaa olla jopa levyjen leikkaus pienemmäksi mahdollista, mutta koko levy on silti ostettava (näin siis K-Raudoissa).
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Saappia varten on paree että ostaa koko rullan tai levyn peltiä, sitähän menee kunnes tervettä löytyy :lol: :lol: toinen hyvä tapa hommata peltiä niin jostain paaliin menevästä leikkaa katon, siitä saa hyvänlaatuista peltiä yleensä, ompa monesti vielä syväveto laatua niin on muokattavampaa kuin tavallinen musta pelti.
SSAero
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 19:12

Viesti Kirjoittaja SSAero »

ng900aero kirjoitti:
SSAero kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:siis kummatkinha noista on sivulle päin. mutta semmoinen juttu että tämä woikosken malli on fiksumpi käyttää, sillä jotenkin se vaan on helpompi laittaa pulloon kiinni, koska se mittari ei ole siinä ihan pullossa kiinni :)

tuo woikosken kayser on 59.xx€ lähdöltään. voisi käydä tässä ruokiksel katsoos jos kävelisi tuonne.

ja jos 5l pulloa meinaat tulet sitä katumaan. sillä et tee kovin pitkää saumaa ;) mulla kesti esim 10kg pullo tonnarin takakaarien vaihdon. ja lokasuojaan kaksi paikkaa. joten 5 olisi tehnyt puolet siitä.

Kierre homma on siten, että argon ja ar+co2 sekä n2 on samoilla kierteilla. sitten co2 on pienempi kierre. Noi on ihan laissa määrättyjä juttuja käsittäkseni. Sillä jossain tapauksissa vaarallista sotkea noita pulloja. kierteilla varmistetaan ettei käy vahinkoja

woikoski ainakin myy pulloja omiksi, sekä täyttää asiakkaiden omia pulloja. AGA:lla taitaa olla käytäntö ettei asiakaspulloja täytetä ollenkaa. Kannataa kysyä paljonko se oma pullo olisi. Tai jos haluat jotai tarkempaa tietoa nii laita vaik yv tulee :)
AGA ei täytä asiakkaiden pulloja eikä nykyään enää edes myy pulloja, vaan ainoastaan vuokraa.

Ostin tänään Agalta tuon aiemmin mainitsemani 5 litran pullon (ehkä tulen joku päivä katumaan), jotta pääsen alkuun. Ostin myös Woikoskelta paineenalentajan, josta sain keskustelemalla hieman hintaa pois ja loppuhnnaksi päätyi n. 42 euroa. AGA:n pullo siis n. 330 ekua (!), mutta on siis oma, eikä enää tarvitse maksaa, kuin täytöstä, jonka siis saa heti vaihtopullona mukaan, kun vie tyhjän paikalle (=ei vuokraa!!!). Ko. pullon voi aikanaan myydä jollekin, josko joku muu alkaa "himoita" MIG/MAG-aihetta" ja itselle ko. pullo käynyt liian pieneksi.

TOINEN KYSYMYS: Mistä (taas) Espoon suunnalta kannattaisi kysäistä
1-1.5 mm teräspeltiä (ei rosteri) sopivaan hintaan + onko mahd. ko. lafkalla kuljetusta? Thanks.

SSAero
Täh, Agan 5kilon pullo 330e!! 8O :lol:

Just vein omani Agalle koska oletin että on täysin arvoton, olisit saanut multa tuon vaikkapa viidelläkympillä :wink:
Käytän tuon Agalta vuokraamani 20kg:n pullon tyhjäksi, ja jos jollakulla on tarvetta, voin vuokrata sen paria kuukautta alle kolmeksi vuodeksi.

Käyn ostamassa Woikosken 20kg:n pullon, edellisestä maksoin 250e (juuri katsastettu ja täysinäinen), ottaa päähän tuo Agan vedätys.
5kg:n pullolla ei tee yhtään mitään, tyhjenee illassa (vaikkei hitsaisikaan :lol: )
Nyt kaduttaa tuo 5 litran pullon hankinta ryöväri Agal:ta!!! :( :(

Täytyy katsella kauanko ko. 5 litraa meikläisellä kestää (=ei "ammattihitsari") ja sitä kautta alkaa kasvattamaan pullokokoa ja jos menee 5 litraa nopeasti, koittaa vaihtaa välittömästi isompaan esim. 10-20 litraan myydä/laittamalla "väliin" tuo 5 litran pullo ja saada esim. kk-maksuja pois jonkin aikaa.

Tiedättekö hyvittäisikö Woikoski noista Mison-pulloista väliin ja jos ok, niin kuinka paljon uskaltaisi pyytää esim. 20 litran omistus/vuokrapulloon? Thanks.

SSAero
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

SSAero kirjoitti: Nyt kaduttaa tuo 5 litran pullon hankinta ryöväri Agal:ta!!! :( :(

Täytyy katsella kauanko ko. 5 litraa meikläisellä kestää (=ei "ammattihitsari") ja sitä kautta alkaa kasvattamaan pullokokoa ja jos menee 5 litraa nopeasti, koittaa vaihtaa välittömästi isompaan esim. 10-20 litraan myydä/laittamalla "väliin" tuo 5 litran pullo ja saada esim. kk-maksuja pois jonkin aikaa.

Tiedättekö hyvittäisikö Woikoski noista Mison-pulloista väliin ja jos ok, niin kuinka paljon uskaltaisi pyytää esim. 20 litran omistus/vuokrapulloon? Thanks.

SSAero
Kieltämättä aika kohtuuton hinta 5 kilon pullosta, ja sinänsä yllättävää että ylipäätään myivät pullon. Koettavat saada katteet kohdalleen tuolla vuokrapullokäytännöllään, ja nettoavatkin kivasti sillä kolmen vuoden sopimus kustantaa reilut kolmesataa euroa.
Olipa tosiaan harmi ettei nyt kysyntä ja tarjonta kohdanneet, en keksinyt tuolle 5kg:m Misonille muutakaan käyttöjä joten vaihdoin sen 3 vuoden käyttöoikeuteen.
Tuo käyttöoikeus tulee tosiaankin vuokrattavaksi edelleen, koska en ole halukas maksamaan aika tarkalleen tuplahintaa AGalle verrattuna Woikoskeen, jahka saan kulutettua tuon 20kg:n pullon ensin tyhjäksi.

Kyllä varmastikin pääset ihan kivasti alkuun tuolla pikkupullolla, kuitenkin aktiivisesti hitsatessa sain sen tyhjenemään yhdessä päivässä (tosin lanka paloi koko ajan :wink: ).
Harmillisesti kaasulla on taipumus loppua juuri viikonloppuna, vain hieman ennen hitsaustyön viimeistelyä :lol:

Jos vaihdat pulloa niin suosittelen ehdottomasti 20kg:n pullokokoa, pullo on vielä sen kokoinen että sitä kuljettelee suhteettoman vaivattomasti, ja on ihan riittävän kookas, ainakin harrastekäyttöön.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
SSAero
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 19:12

Viesti Kirjoittaja SSAero »

ng900aero kirjoitti:
SSAero kirjoitti: Nyt kaduttaa tuo 5 litran pullon hankinta ryöväri Agal:ta!!! :( :(

Täytyy katsella kauanko ko. 5 litraa meikläisellä kestää (=ei "ammattihitsari") ja sitä kautta alkaa kasvattamaan pullokokoa ja jos menee 5 litraa nopeasti, koittaa vaihtaa välittömästi isompaan esim. 10-20 litraan myydä/laittamalla "väliin" tuo 5 litran pullo ja saada esim. kk-maksuja pois jonkin aikaa.

Tiedättekö hyvittäisikö Woikoski noista Mison-pulloista väliin ja jos ok, niin kuinka paljon uskaltaisi pyytää esim. 20 litran omistus/vuokrapulloon? Thanks.

SSAero
Kieltämättä aika kohtuuton hinta 5 kilon pullosta, ja sinänsä yllättävää että ylipäätään myivät pullon. Koettavat saada katteet kohdalleen tuolla vuokrapullokäytännöllään, ja nettoavatkin kivasti sillä kolmen vuoden sopimus kustantaa reilut kolmesataa euroa.
Olipa tosiaan harmi ettei nyt kysyntä ja tarjonta kohdanneet, en keksinyt tuolle 5kg:m Misonille muutakaan käyttöjä joten vaihdoin sen 3 vuoden käyttöoikeuteen.
Tuo käyttöoikeus tulee tosiaankin vuokrattavaksi edelleen, koska en ole halukas maksamaan aika tarkalleen tuplahintaa AGalle verrattuna Woikoskeen, jahka saan kulutettua tuon 20kg:n pullon ensin tyhjäksi.

Kyllä varmastikin pääset ihan kivasti alkuun tuolla pikkupullolla, kuitenkin aktiivisesti hitsatessa sain sen tyhjenemään yhdessä päivässä (tosin lanka paloi koko ajan :wink: ).
Harmillisesti kaasulla on taipumus loppua juuri viikonloppuna, vain hieman ennen hitsaustyön viimeistelyä :lol:

Jos vaihdat pulloa niin suosittelen ehdottomasti 20kg:n pullokokoa, pullo on vielä sen kokoinen että sitä kuljettelee suhteettoman vaivattomasti, ja on ihan riittävän kookas, ainakin harrastekäyttöön.
Kysäisen sekä AGA:lta että Woikoskelta mitä tuosta AGA:n 5 l:n Misonista saisi hyvitystä esim. siirtyessä 20 litran pulloon. AGA:lta, kun ei saa muita kuin vuokrapulloja, jotka paljon kalliimpia vs. Woikoski, joka rajoittaa hieman päätöksiä.

SSAero
SSAero
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 19:12

Viesti Kirjoittaja SSAero »

No nyt sain vastauksen AGA:lta, että jos tuon korkkaamattoman 5 kg MISON 25 -pulloni (jonka siis ostin 330 € äskettäin täytettynä) tarjouksen, että jos tuon sen heille takaisin, saan kilohintaerotuksella 3 vuoden VUOKRAPULLOON, joka tarkoitta meikäläiselle lisäkulua n. 10 €. Eli, siirtyisin omistuspullosta (5 kg) sitomaan itseni AGA:n 3 vuoden vuokrapullolla, mutta saisin tuplamäärän kaasua, mutten omistaisi enää pulloa 3 vuoden jälkeen ko. pulloa tms.

Tässä ei itse oikein pysty järkeilemään onko tuo em. tarjous hyvä, vaiko ei.

Olenko ymmärtänyt oikein, että vuokrapullossa ei tarvitse maksa enää uusintatäytöistä, koska on maksanut tuon KOVAN vuokrahinnan = eli vie tyhjän pullon täyttöasemalle ja saa uuden vastaavan tilalle = ei lisähintaa? Omistuspullossa siis AINA pitää maksa ko. pullon täyttömaksu. Onko näin?

Jäädäkkö 5 kg:n pullon omistajaksi, jota voi täytellä esim. Woikoskella/AGA:lla yms. vaiko olla 3 v. AGA:n vuokrapullon haltijana?

Mitä kommentteja "ammattilaiset" ja muut kokeneet voisivat minulle antaa? Thanks jo etukäteen.


SSAero
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

eli vuokrapulloissa tarvii aina täyttö maksaa myös. vuokraa maksat vain siitä pullosta. kaasu ei sisälly vuokraan
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Höylä
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Heinä 22, 2005 11:18

Viesti Kirjoittaja Höylä »

Itsellä on 250A MIG/TIG ja siihen liitettynä AGA:n 20 litran MISONin vuokrapullo, kannattaa muistaa tuota suojakaasua valitessaan että kaikki kaasut eivät (muistaakseni) sovellu kaikille materiaaleelle, esim. tuolla MISONnilla ei muistaakseni kannata mennä rosteria hitsailemaan. Omasta mielestäni vuokrapullot ovat järkevin ratkaisu koska niiden "täyttö" eli siis vaihto onnostuu vaivattomasti ja nopeasti, eikä tavitse huolehtia pullojen katsastuksista. Kaikkiaan kolme vuoktapulloa löytyy (1 migissä ja kaksi pillien jäljessä) ja ainakin AGA:n kanssa tuo järjestelmä on toiminut hyvin, aina on kaasua ollut kun on pulloja vaihdettu. 20 litran pulloissa on ainakin se hyvä puoli että ne mahtuvat hyvin Saabbiin :D (varmaankin myös muihin autoihin) joten niitä on helppo kuljettaa jos sattuu tarvitsemaaan niitä muualla, mutta ainetta löytyyy kuitenkin sen verran että se ei lopu ihan heti kesken.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Höylä kirjoitti:kannattaa muistaa tuota suojakaasua valitessaan että kaikki kaasut eivät (muistaakseni) sovellu kaikille materiaaleelle, esim. tuolla MISONnilla ei muistaakseni kannata mennä rosteria hitsailemaan.
Eikös se ole Ultra Mison joka ei sovi. Misonhan on liki puhdasta argonia, eli ei reagoin minkään kanssa, kun taas Ultrassa on CO2:sta seassa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Höylä
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Heinä 22, 2005 11:18

Viesti Kirjoittaja Höylä »

Jussi kirjoitti:
Höylä kirjoitti:kannattaa muistaa tuota suojakaasua valitessaan että kaikki kaasut eivät (muistaakseni) sovellu kaikille materiaaleelle, esim. tuolla MISONnilla ei muistaakseni kannata mennä rosteria hitsailemaan.
Eikös se ole Ultra Mison joka ei sovi. Misonhan on liki puhdasta argonia, eli ei reagoin minkään kanssa, kun taas Ultrassa on CO2:sta seassa.
Paljon mahdollista etä on myös näin, täytyy tarkistella kirjasesta en ole vielä ainakaan testaamaan käynnyt.

EDIT:

http://www.aga.fi/International/Web/LG/ ... o_2003.pdf

Tuostahan tuon näkee mihinkä käy, näkyy olevan aika monta sorttia tuota MISONniakin, osalla voi hitsata rosteria osalla ei, itsellä on muistaakseni tuota 25:sta joten en taida mennä rosteriin koittamaan
Vastaa Viestiin