K-jet tulpankastelija

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Tulipa testattua nuo suuttimet, eivät näyttäisi vuotavan paineellisena. Vaan kun kun kaasutteli nostamalla ilmamäärä lautasta niin mitä enemmän nosti niin sitä enemmän sumumainen suihku hävisi ja muuttui "laminaariksi" ulospurkautumiseksi = puutarhaletkun suihkuksi.
Toisekseen muutamalla nostolla ja hetken aikaa testailtua astiassa oli ainakin desin verran bensaa. Mikä lie normaali määrä?
#1890
ode
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 07:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ode »

Kai sen pitäisi sumuna pysyä, omassa oli ohjauspainekytkin rikki ja samat oireet, auttoi kun vaihtoi kutosen tulpat, tosin näillä polttoaine hinnoilla...
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Sen pitää tulla sumuna alusta loppuun. Eli jos muuttuu sellaiseksi vesiletkun suihkuksi, eli tulee yhtenä "pötkänä" suuttimet on sököt...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Jumppasin omaa ruiskuani viikonloppuna laittamalla pullollisen ruiskupuhdistusainetta melko täyteen tankkiin (tällä kertaa Sonax) ja kävin ulkoiluttamassa korkeahkoa kuomuperävaunua maantiellä, ensin 80 km tyhjänä, sitten takaisin 80 km, kyydissä liikaa kuusihalkoja. Pääsin kuitenkin ongelmitta perille. Lopputuloksena oikein paljon reippaammin kulkeva auto, erityisesti keskikierroksilta yläkierroksille virkistyi, alavääntö on mitä on. Edellinen isompi maantiepätkä taisi olla talvipäiväreissu Joensuuhun, sen jälkeen ajot oli olleet lähinnä kaupunkipätkäajoa ja melkein koko kesä hyvin vähällä ajolla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Uudet suuttimet on paikoillaan, uus ohjauspaine säädin ja nyt jos vielä sen uuden lämpöaikaanturan laittais imusarjaan niin sitten ois kaikki varaosat kulutettu :) Mutta muuttuhan se kyllä auton käytös, menee ja käy kuin sukkasillaan ei pahemmin rytisi tai tukehdu. Ny ei muuta ku taas kilometrejä niin saa korjauskuluja kilometriä kohden tapettua :D

Dynossakin pitäisi käydä tässä uusilla osilla kun vain aika järjestyis.
#1890
Vastaa Viestiin