Tuo vaikuttaa kyllä lähestulkoon ainoalta oikealta keinolta. Pitää ottaa rojektin alle tässä "lähikuukausina". Tuohonhan voisi liittää sitten Nokian mp3-soittimen (esim 6230).HMK kirjoitti:Onkohan asian edistymisestä mitään tietoa? Joku jenkki ainakin näytti onnistuneesti lisänneen aux:n radioon. http://www.sethevans.com/auxinput.html
Uskaltaako joku kokeilla?
AS2 ja mp3
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kerro sitten miten kävi. Ei ainakaan ohjeissa näyttänyt mahdottomalta.peinu kirjoitti:Tuo vaikuttaa kyllä lähestulkoon ainoalta oikealta keinolta. Pitää ottaa rojektin alle tässä "lähikuukausina". Tuohonhan voisi liittää sitten Nokian mp3-soittimen (esim 6230).
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Testattu, tässä kokemukset:
Testasin nämä ohjeet:
http://www.sethevans.com/auxinput.html
Ja jostain syystä kämmenmikrosta ei kuulunut ääntä kuin toisesta kanavasta. Molemmat kyllä toimi autoradion puolella, mutta toisesta kanavasta ei vaan halunnut tulla ääntä, vaikka kaikissa muissa testeissä toimiikin.
Jatkoin tekemällä tämän sivun mukaiset muutokset:
http://gatoalfa.calipso.com.co/radioMod ... ioMod.html
Eli, käytetään CD-boxin sisääntulo muuntamaan signaalin tasot sopivaksi, ja tämä toimi kuin ajatus, molemmat kanavat pelaa.
Näin pitkälle kaikki siis hyvin.
Huomioitavaa on kuitenkin, että puhelin-sisääntulo ilmeisesti on viritetty puheäänelle, ja ilmeisesti tämän takia bassoa on korostettu tuntuvasti. Lisäksi radion basso/diskantti-säädöt eivät toimi puhelinmodessa!
Kämmenmikrossa korjasin tämän vetämällä pehmeästi basson alas winamp:in taajuuskorjaimella, mutta tämä ei välttämättä ole mahdollista kaikissa äänilähteissä...
Tämän jälkeen sain idean puukottaa suodinta joka korostaa sen basson, joten tutkin miten asia on hoidettu, ja purettuani varaosamankasta esivahvistinkortin selvis että tässä käytetään digitaalisesti ohjattu piiri, jolla valitaan äänilähde ja säädetään volume ja basso/diskantti.
Tässä tuli mieleen kolme vaihtoehtoa korjata tuota basson korostusta:
1. Puukottamalla ohjaavaa mikrokontrolleria siten että puhelin-sisääntulo on tavallinen linjatulo.
2. Katkaisemalla datalinjan, ja asentamalla mikrokontrollerin väliin joka muuttaa basson säädön lennossa puhelinlinjan ollessa valittuna.
3. Asentamalla bassovaimentimen linjatuloon joka vaimentaa basson siten että lopputulos on mieluisa.
Vaihtoehto 1 on lähes mahdoton, 2 vaatii ponnistelua, ja kolmosvahtoehto varmasti heikentää äänenlaatua...
Heti kun kipinä syttyy niin rakennan bassovaimentimen, ja kokeillen.
Jos mielenkiintoa riittää, niin tuossa on se piirin tiedot: M62419FP "sound controller for car stereo" datasheetti löytyy helposti googlella.
Testasin nämä ohjeet:
http://www.sethevans.com/auxinput.html
Ja jostain syystä kämmenmikrosta ei kuulunut ääntä kuin toisesta kanavasta. Molemmat kyllä toimi autoradion puolella, mutta toisesta kanavasta ei vaan halunnut tulla ääntä, vaikka kaikissa muissa testeissä toimiikin.
Jatkoin tekemällä tämän sivun mukaiset muutokset:
http://gatoalfa.calipso.com.co/radioMod ... ioMod.html
Eli, käytetään CD-boxin sisääntulo muuntamaan signaalin tasot sopivaksi, ja tämä toimi kuin ajatus, molemmat kanavat pelaa.
Näin pitkälle kaikki siis hyvin.
Huomioitavaa on kuitenkin, että puhelin-sisääntulo ilmeisesti on viritetty puheäänelle, ja ilmeisesti tämän takia bassoa on korostettu tuntuvasti. Lisäksi radion basso/diskantti-säädöt eivät toimi puhelinmodessa!
Kämmenmikrossa korjasin tämän vetämällä pehmeästi basson alas winamp:in taajuuskorjaimella, mutta tämä ei välttämättä ole mahdollista kaikissa äänilähteissä...
Tämän jälkeen sain idean puukottaa suodinta joka korostaa sen basson, joten tutkin miten asia on hoidettu, ja purettuani varaosamankasta esivahvistinkortin selvis että tässä käytetään digitaalisesti ohjattu piiri, jolla valitaan äänilähde ja säädetään volume ja basso/diskantti.
Tässä tuli mieleen kolme vaihtoehtoa korjata tuota basson korostusta:
1. Puukottamalla ohjaavaa mikrokontrolleria siten että puhelin-sisääntulo on tavallinen linjatulo.
2. Katkaisemalla datalinjan, ja asentamalla mikrokontrollerin väliin joka muuttaa basson säädön lennossa puhelinlinjan ollessa valittuna.
3. Asentamalla bassovaimentimen linjatuloon joka vaimentaa basson siten että lopputulos on mieluisa.
Vaihtoehto 1 on lähes mahdoton, 2 vaatii ponnistelua, ja kolmosvahtoehto varmasti heikentää äänenlaatua...
Heti kun kipinä syttyy niin rakennan bassovaimentimen, ja kokeillen.
Jos mielenkiintoa riittää, niin tuossa on se piirin tiedot: M62419FP "sound controller for car stereo" datasheetti löytyy helposti googlella.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
osoitteessa
http://82.182.142.23/saabradio/
löytyy ohje jossa aux kytketään kasettisoittimen lähtöön
kannattaa tarkastella jos haluaa kytkeä mp3 soittimensa vakio mankkaan
http://82.182.142.23/saabradio/
löytyy ohje jossa aux kytketään kasettisoittimen lähtöön
kannattaa tarkastella jos haluaa kytkeä mp3 soittimensa vakio mankkaan
Tuo on lähinä 9-5:n radioon toimiva ohje, 9-3 radio on ihan eri laite.
Ja kun 9-3:n CD-radiossa ei ole kasettidekkiä, niin hiukan hiljasta on sen käyttö tähän...
Lisäksi tuossa joutuu pyörittää kasettinauhaa soittimessa jos haluaa ääntä ulos laitteesta.
Ja kun 9-3:n CD-radiossa ei ole kasettidekkiä, niin hiukan hiljasta on sen käyttö tähän...
Lisäksi tuossa joutuu pyörittää kasettinauhaa soittimessa jos haluaa ääntä ulos laitteesta.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Onhan tätäkin kytkentää mahdollista parantaa siten, että tuohon tulisi vielä valintakytkin, joko nauha, tai aux.fforslund kirjoitti:En tunne kovin hyvin noiden uudempien Saabien audiojärjestelmät, mutta sopisko tällainen modaus.![]()
http://82.182.142.23/saabradio/index.htm
Kasettisoitintahan ei kukaan enää käytä, eihän?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01