Ongelmaa H&R jousien kanssa.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Tämä takajousien asento tuntuu olevan ikuisuuskysymys jossa mielipiteitä on monia, yleisin tapa lienee se, että progressiivisissa jousissa tiheä ylöspäin, huolimatta siitä miten jousessa on merkitty teksti tai joku muu merkintä.

Omasta kokemuksesta
Edellissä oli takana H&R jouset (progressiiviset) tiheä kierros ylöspäin, mielestäni takapää ei laskenut toivotulla tavalla. Asennuksen jälkeen tuntuma tiehen oli kuitenkin hyvä eikä muuta moitittavaa kuin kolina ja narina.

Nykyisessä on koni sportkit ja jouset on progressiiviset. Nyt laitoin nuo jouset, vastoin yleistä mielipidettä, tiheän pään alas, omin pikku kätösin, jousessa olevan merkinnän mukaisesti.
Aivan sama onko ne nyt oikein vai väärin väärin päin, koska mun mielestä tuli täysin onnistunut asennus, auto on helvetin hyvä ajaa, madallus on tasainen joka nurkassa sekä luvatut sentit laski.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

jaa-a, tokko vaikuttaa madallukseen kummin päin jousi on ?

entäs edessä :D vei taida saaha ees väärin päin :D


ydinfyysikot kertonevat lisää :D


mitä joutuu esivalmistelemaan, jotta saa ne korotusrikat laitettua ?

voiko vaihtaa jouset eka ja sitten vasta rikat, vai onnistuuko helpoiten samalla ?

en oo kurkkinu alle vielä :D
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

saabracing kirjoitti:jaa-a, tokko vaikuttaa madallukseen kummin päin jousi on ?

entäs edessä :D


ydinfyysikot kertonevat lisää :D


mitä joutuu esivalmistelemaan, jotta saa ne korotusrikat laitettua ?

voiko vaihtaa jouset eka ja sitten vasta rikat, vai onnistuuko helpoiten samalla ?

en oo kurkkinu alle vielä :D
En ole ydinfyysikko, mutta jos jousen päät on samanlaiset, mutta kierteet tiuhemmat toisessa päässä, niin ainoa ero jousitukseen on jousen oman painon verran kuormitettua massaa eli suurinpiiretin sama, kuin että onko tunkki kyydissä vai ei;)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

saabracing kirjoitti:mitä joutuu esivalmistelemaan, jotta saa ne korotusrikat laitettua ?

voiko vaihtaa jouset eka ja sitten vasta rikat, vai onnistuuko helpoiten samalla ?

en oo kurkkinu alle vielä :D
Prikat saa laitettua kun pääsee ryömimään alle, irroittamaan 2xmutterit takakorvakosta (apurungossa kiinni) kampeamaan sorkkaraudalla vaidelaatikon/apurungon välistä konetta 3-4cm ylöspäin ja pujottamaan prikat pulttien juureen. Sormin ei kannata mennä laittamaan prikkoja väliin, jos sorkkarauta/rautakanki lipsahtaa, niin sormet voi olla historiaa.
Itse olen laittanut vain 1xprikka/per pultti, kun silloin nylokki pitää vielä kunnolla kiinni.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin