Diesel-fanaatikot nyppii
Kylhän tommosella nykydieselillä olisi varmaan mukava päästellä menemään...
Mutta miks aina verrataan vapari bensakonetta ja sitten turbodieseliä?
Ohan se selvä että turbodieselissä vääntöä ja tehoakin on usein enemmän kuin bensavaparissa, mutta sitten bensaturbon kohalla se ero ei olekkaan niin huima...
Mutta miks aina verrataan vapari bensakonetta ja sitten turbodieseliä?
Ohan se selvä että turbodieselissä vääntöä ja tehoakin on usein enemmän kuin bensavaparissa, mutta sitten bensaturbon kohalla se ero ei olekkaan niin huima...
Tjooh, kyllähän ne TDI-miehet monesti luulee että se kiisseliauto liikkuu johonkin. Kummasti ne luulot karisee kun bensaturbolla jätättää kuin tikun paskaan niinsanotusti. 
Ei siinä, kyllähän se turbodiesel käyttöautona menisi jos kilometrejä tulisi sen verran että kannattaa. Mutta ei vempainta jonka vetoalue loppuu kuin seinään 4k rpm jälkeen voi kovin urheilulliseksi kutsua..

Ei siinä, kyllähän se turbodiesel käyttöautona menisi jos kilometrejä tulisi sen verran että kannattaa. Mutta ei vempainta jonka vetoalue loppuu kuin seinään 4k rpm jälkeen voi kovin urheilulliseksi kutsua..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Kyllä se hankintahinta ja kiisselivero tulisi ainakin omilla vuosittaisilla kilometreillä kuitattua
Tosin kiisselin ja bensan ero litrahinnoissa on aika pieni n. 20c ja lähenee vaan koko ajan...
Kuitenkin se on jotenkin vapauttava tunne, kun ei tarvitse kerran päivässä käydä tankilla
S400 CDI on mukavin auto millä olen ajanut, vääntöäkin alko löytymään sopivasti

Tosin kiisselin ja bensan ero litrahinnoissa on aika pieni n. 20c ja lähenee vaan koko ajan...
Kuitenkin se on jotenkin vapauttava tunne, kun ei tarvitse kerran päivässä käydä tankilla

S400 CDI on mukavin auto millä olen ajanut, vääntöäkin alko löytymään sopivasti

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Siinähän se vitsi piileekin kun puheissa on tehot ja väännöt niin totaalisen sekaisin. Vaparibensan ja turbodieselin luonne vain on niin erilainen. Sitten kun lähdetään kiihdyttämään ja kuski osaa asiansa, niin tehopainosuhde ratkaisee. Bensassa ja dieselissä voi kummassakin hyvinkin olla sen 100hv@4000rpm mutta siinä missä tdi-kuski heittää isompaa pesään ja alkaa hakea niitä vääntöjä, bensa jatkaa 6000rpm asti samalla vaihteella ja tehokäyrä nousee koko ajan.
Eipä silti, itselläni on tällä hetkellä käyttölainassa '02 BMW 330dA ja on kyllä erittäin pätevä peli. Vääntöä on tosi mukavasti, ja... öhh... olkoon
Eipä silti, itselläni on tällä hetkellä käyttölainassa '02 BMW 330dA ja on kyllä erittäin pätevä peli. Vääntöä on tosi mukavasti, ja... öhh... olkoon

Onhan bensa aina bensa, totta tuo on mutta silti... Ilman sarvia ja hampaita eikä lainkaan trollaten: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=37436
http://www.dieseltruckresource.com/video/CTD_fuel.wmv
Jos suorituskykyisestä dieselistä puhutaan, on tuo _se_ vaihtoehto. Lisäinfoa löytyy pilvin pimein netistä.
edit: Ai niin, onhan tuossa koksitangossa mitä nuo putkesta ulos tunkee, jotain äärettömän härskiä.
Zand
http://www.dieseltruckresource.com/video/CTD_fuel.wmv
Jos suorituskykyisestä dieselistä puhutaan, on tuo _se_ vaihtoehto. Lisäinfoa löytyy pilvin pimein netistä.
edit: Ai niin, onhan tuossa koksitangossa mitä nuo putkesta ulos tunkee, jotain äärettömän härskiä.

Zand
Saab 9-3 TiD '99
Taisi olla ensimmäisenä Chevrolet Corvairissa 60-luvulla ja seuraavaksi BMW:ssä 70-luvun alkupuolella, sitten vasta 70-luvun lopulla Saabissagls kirjoitti:[..siihen on helppo kuitata että missäs autossa se turbo olikaan ensimmäisenä, ja polkaista kaasupoljinta vaatimattomastí sen verran että turbo hieman vislaa..

-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
NiinpäJussi kirjoitti:Taisi olla ensimmäisenä Chevrolet Corvairissa 60-luvulla ja seuraavaksi BMW:ssä 70-luvun alkupuolella, sitten vasta 70-luvun lopulla Saabissagls kirjoitti:[..siihen on helppo kuitata että missäs autossa se turbo olikaan ensimmäisenä, ja polkaista kaasupoljinta vaatimattomastí sen verran että turbo hieman vislaa..

Ja ranskalaiset keksivät ensimmäisenä v8-motin.
Turbon ja v8:n historiaa yhdistää siis se, että niistä ottivat imagollisen hyödyn irti muut kuin niiden alkuperäiset kehittäjät

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Heh, se on silti vain volkkariKurko kirjoitti:Vaan mun B204A 1,3bar paineilla jää pitkällä juoksulla tuollaiselle VAG:n Phaetonille mikä on tiisseli.9-5T kirjoitti:Oletteko huomanneet TDI kuskien(varsinkin VAG) pätemisen tarvetta liikennevaloissa, luulevat tosissaan voittavansa kaikki muut.Henkka #2283 kirjoitti:Pari kertaa on ollut pakko muistuttaa, että bensat ja kiisselit ilmoitetaan samanarvoisissa newtoneissa...
Ilman tota A:ta menis varmaan rinta rinnan 200 asti.![]()
Vaan kun se VAG:kin oli A.
Ja hintaa yli 10 tuollaista tonnaria.

Ja koneen koko/sylinteriluku on 2,5-kertainen. Luulis tolla jo nokisavara niskaan henkivänkin

Mutta luulempa et tässä ketjussa enempi kummastellaan niitä punasten kirjainten golfisteja kuin marginaalista yli-volkkari-kulkinetta...
Jos joku saku-naku niin jotain tällästä:
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?mak ... r=00400747
tai
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?mak ... r=04800573
Mieluiten kuitenkin:
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?mak ... ar=0330028
Jokaisella mielipiteensä

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
No onneksi kaikille on jotain. Yksi tykkää äidistä, yksi tyttärestä ja yksi pojasta
. Itse olen ajellut kaverieden nakuttimilla (audi a4 tdi quatro, audi a6 tdi ja muutamaa avensiksen tdi mallia) pitkiäkin matkoja välillä tyhjänä ja välillä veneen kanssa. Eikä noista ajamistani yksikään ollut sellainen auto johon itse vaihtaisin. Jo hankintahinta on niin suuri että ei tunnu tulevan vastinetta rahalle ainakaan jos auton suorituskyky on mittarina. Tokihan noita petojakin löytyy mutta ei kuulu normi ihmisen hankintalistalle jos hinta alkaa olemaan yli 50t€. Mukaviahan ne on ajaa maantiellä ainakin noin uusina mitä nuo ajamani olivat. Ja kyllä ne saa kuluttamaan helposti saman kuin bensakoneen 


Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Jaa-a. Eipä mulla ainakaan ole mitään valittamista diesel-autoja kohtaan. Mitä noita VAG-konsernilaisia olen ajanut niin kyllä ne on ollut varsin nautinnollisia ajettavia ja se taloudellisuus... se on asia jolla mielestäni voikin jo kehua
Ja Mersun CDI-koneista puhumattakaan.
Jos kulkevaa ja taloudellista autoa hakee kohtuuhintaan niin vaikka Seat Leon 150-heppaisella TDI:llä ja lastu keulalle niin eipä se nyt ihan jalkoihin jää
Kyllä diisselillä kehuminen paljon ymmärettävämpää on kuin joku bemarielvistely

Jos kulkevaa ja taloudellista autoa hakee kohtuuhintaan niin vaikka Seat Leon 150-heppaisella TDI:llä ja lastu keulalle niin eipä se nyt ihan jalkoihin jää

Kyllä diisselillä kehuminen paljon ymmärettävämpää on kuin joku bemarielvistely

Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Ah sitä aikaa, kun alla oli 1,6 litrainen diesel-Escort. Huikeat 54 hv tehoa ja mahtava 95 Nm vääntö! Kiisseli maksoi silloin vähän alle 3 mk litralta ja kulutus oli suurimmillaankin melkein 4,5 litraa satasella. 900 km ajon jälkeen tankkaukseen meni rahaa kerralla sellaiset 120 markkaa. (n. 20€)
Kiihdytysajan 0-100 km/h sai kyllä katsoa almanakasta...
Kiihdytysajan 0-100 km/h sai kyllä katsoa almanakasta...

Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Kummallakin elvistelymuodolla on yhteinen piirre: Faktojen puute muista (paremmista) vaihtoehdoista (tai sitten faktojen myöntäminen)kristian kirjoitti: Kyllä diisselillä kehuminen paljon ymmärettävämpää on kuin joku bemarielvistely

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
0-100 = jyrkässä alamäessä?Svc kirjoitti:Ah sitä aikaa, kun alla oli 1,6 litrainen diesel-Escort. Huikeat 54 hv tehoa ja mahtava 95 Nm vääntö! Kiisseli maksoi silloin vähän alle 3 mk litralta ja kulutus oli suurimmillaankin melkein 4,5 litraa satasella. 900 km ajon jälkeen tankkaukseen meni rahaa kerralla sellaiset 120 markkaa. (n. 20€)
Kiihdytysajan 0-100 km/h sai kyllä katsoa almanakasta...

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Kaverin vastaavaan pultattiin saabista t03 ja kuuleri, hukkaportti pois käytöstä ja syöttöä niin paljon kuin vakiopumppu antaa.Svc kirjoitti:Ah sitä aikaa, kun alla oli 1,6 litrainen diesel-Escort. Huikeat 54 hv tehoa ja mahtava 95 Nm vääntö! Kiisseli maksoi silloin vähän alle 3 mk litralta ja kulutus oli suurimmillaankin melkein 4,5 litraa satasella. 900 km ajon jälkeen tankkaukseen meni rahaa kerralla sellaiset 120 markkaa. (n. 20€)
Kiihdytysajan 0-100 km/h sai kyllä katsoa almanakasta...



Aki Peltola #1132