Olen tässä ajellut faijan tonnarilla missä on automaati-ilmastointi jo monta kuukautta ja kovasti odotan että saisin kuuppani kuntoon..eipä tuota ilmarii jää kaipaamaan.tevisu kirjoitti:Jos ehti tottua paremmin toimivaan lämmitykseen, haittaa se. Vähän sama kuin cruisen tai ilmastoinnin puuttuminen jos niihin on ehtinyt tottua.himmee kirjoitti:oi ja voi....mä en kyllä ymmärrä mitenkä voi autosta edes saada liian kuuman. No joo kyllä siellä kuuma tulee, mutta eipä tuollainen hetkellinen lämmityskuumus voi haitata ketään??
Tonnari ei mielestäni edusta nykyautoja.Ennen valitettiin et autot on kylmiä ja nykyään liian kuumia![]()
Olen eri mieltä. Jos autoa lämmitetään paljon sisältä (ja ajetaan lyhyitä matkoja) kondensoituu vesi koripellin sisäpuolelle ja jää muhimaan. Kävin parkkitalossa ja lippua ottaessani laskin lasin alas; auto sisältä ns. kuiva, mutta oven sisäpuoli märkä.Ne äänieristematotkin pääset kuivumaan paremmin mitä lämpösempänä autoa talvella pitää. Näin ollen ei auto ruostukkaan sieltä paikoin niin helposti.
Ihan järkevää pitää toppavaatteet mukana, eihän sitä tiedä milloin näiden vehkeiden kanssa joutuu tuonne pimeään pakkaseen. Yksi kerta riitti opettamaan, että autossa pitää talvella olla lämpimät vaatteet mukana.Mulla on yleensä vielä autossa kauheet toppavaatteet päällä ettei siltä puolin olisi kylymä....mut silti tykkään kylmästä pakkasesta -10 lähtien (auton ulkopuolella siis).
Koska olen puhunut nykyautoista? Tonnari on kumminkin lämpösin auto mitä tiedän...ei vm. 05 sen lämpösempiä.
Hmm...oven sisäpuoli on eriasia? Tietysti jos ajellaan lyhyitä matkoja on se eriasia. Ihmiset älkää käyttäkö sisälämppäri se kondesoi.
Juuh talvivaatteet on aina hyvä olla päällä kun autolla ajaa. On ikävää ruuvata autoa kylmissään.