Kytkimen irrotuksesta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

tema kirjoitti:Kyllä yhdellä pitäisi pärjätä.
Juu yhdellä painauksellahan tuo meni hienosti kun tänään kävin tallissa taas, ja sillä samalla 4mm langalla. En vaan älynnyt painaa laakerista tyhjät pois jälkeenpäin.. :oops: :)
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

ah79 kirjoitti:
Make^ kirjoitti:Jaha. Painoin kytkimen pohjaan, ni sinnehän se jäi. Vähä erikoista, täytyy olla tosi pahasti jumissa ku paine asetelma ei jaksa painaa sylinteriä takas. No täytyy huamena juputa sen kans lisää. Mut periaatteessa se menee siis jotakuinkin näin. Nyt ku kytkin on pohjassa, ni isken sinne kytkimen väliin rautalankaa että se ei palauta, ja sit vaan työ sylinteri/asetelma pois, kuhan kutkin akseli on eka poistettu?!
Juu. Perussyy rautalankakikkailuunhan on se, että työsylinteri menee muutaman millin enskan kotelon sisään ja paineasetelma on vauhtipyörässä kiinni muutamalla ohjaustapilla. Rautalangalla on saatava paineasetelmaa niin paljon kasaan, että työsylinterin saa irti enskan kotelosta ja paineasetelman vauhtipyörästä ja molemmat mahtuu yhdessä nostamaan pois.

Jos työsylinteri temppuilee, niin rautalangan saaminen tarpeeksi syvälle on vaikeata. Tällöin voi joko pistää rälläkällä paineasetelmasta pari kynttä sälöiksi tai kammeta työsylinteriä vähän irti enskan kotelosta, työntää väliin lattarauta tms. ja sen jälkeen hakata muutama ruuvari paineasetelman ja vauhtipyörän väliin että sen saa nousemaan pois ohjaintapeilta, jonka jälkeen asetelman ja työsylinterin voi kammeta sorkkaraudalla irti.
Juu, luulen tosin et onkelmia tulee siinä vaiheessa, ku se kytkin on ulkona, eikä taida kovin hyvin mahtua tuleen ulos paineasetelman kans.... No huomena tapellaan sen kans! :D
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Tri-Lo kirjoitti:
tema kirjoitti:Kyllä yhdellä pitäisi pärjätä.
Juu yhdellä painauksellahan tuo meni hienosti kun tänään kävin tallissa taas, ja sillä samalla 4mm langalla. En vaan älynnyt painaa laakerista tyhjät pois jälkeenpäin.. :oops: :)
:lol: :lol: :lol:
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Make^ kirjoitti: Juu, luulen tosin et onkelmia tulee siinä vaiheessa, ku se kytkin on ulkona, eikä taida kovin hyvin mahtua tuleen ulos paineasetelman kans.... No huomena tapellaan sen kans! :D
Lähtihän se sieltä, tosin rautakangella joutu vääntään :D Aika paskakshan se sit meni, mut sen nyt melki arvas, onneks sattu oleen toinen... Hiukan oli meinaan jumahtanu... No nyt pelaa!!
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Vastaa Viestiin