9-5 t, ahdinvaihtoon 108 tkm

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Saappi Kuski kirjoitti:Kun nyt alettiin huohotusletkuista puhumaan niin mainittakoon että itse pyysin erikseen 90tkm huollon yhteydessä "huohotusjärjestelmän tarkastuksen". Mitä lienevät tehneet sitten mutta nuo 4 letkua ja hela, se venttiilikopassa oleva oli vaihdettu, osien hinta n.70 euroa. Letkut kuulemma tosiaan menevät haperoiksi muutamassa vuodessa ja huonoja ne olivat tässäkin vaikkakaan eivät kuulemma tukossa kun asiaa tivasin.
Juu, nämä letkujen vaihdot pitää muistaa sitten seuraavassa huollossa itsekkin pyytää tekemään. Nämä hommat kun eivät normihuoltoon kuulu missään vaiheessa. Mikä sinänsä on aika kummallista ajatellen, että miten tärkeästä asiasta koneen hengissä pysymisen kannalta on kyse.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Urkki
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: La Loka 16, 2004 01:50

Viesti Kirjoittaja Urkki »

Itellä on gt17 tuprautellut sinistä savua jos on yli -15 lukemista lähteny liikkeelle ilman esilämmitystä ja etenkin ilman näilläkin foorumeilla mainittuja 15sek tyhjäkäyntejä.

Muuten on savua (harmaata) esiintynyt vain täyskaasukiihdytyksillä ( lämpimälläkin koneella ) jolloin tuntuu kyllä ruuti olevan kuivaa ja vähäisetkin paineet pelissä.

Siis kysynkin: olisiko starttisinipölläysten syy ennemmin esim. venttiileissä kuin ahtimessa?
Vastaa Viestiin