No niin, nyt on sitten keväthuolto TOIVOTTAVASTI valmis eli ketju vaihdettu.
Siinä hommassa kannattaa olla ne erikoistyökalut tai kokemusta/hyvä tekniikka tai kaveri. Yksin voi tulla ongelmia mm. jaon säilyttämisessä
EDIT: koeajo sisälsi tässä ehtoolla vielä 10 km paluumatkan limb homella. Alimmainen ahtoputki poksahti irti, eikä mitään työkaluja ollut mukana ja pakosarja punainen totutusajosta. Onneksi muistin joskus täällä lukeneeni, että IMM:n johdon irroittamalla pääsee kotiin. Hienosti kulki tasakaasulla vajaata 80km/h
ABS:n pumppu rikki?
Samojen ongelmien kanssa olen paininut ja nyt pitäisi tietää onko noissa vanhemmissa ja uudemmissa abs-yksiköissä muuta eroa kuin sähkömoottorin ja painekammion asento? Mulla siis -89 mallinen auto josta pumppu sökö ja toimiva vanhemman mallin yksikkö löytyisi. Noita kun vertailin niin ainakaan päällisin puolin niissä ei muuta eroa näy. Kaikki liittimet ainakin on samoja. Osaiskohan joku sanoa voiko nuo vaihtaa keskenään.
Peukalot pystyyn ettei hanskat tipu!
Voiko virtalukonpohjan rikkinäisyys aiheuttaan ABS pumpun moottorin rikkoutumisen? Luulisi jonkun sulakkeen palavan ensin. No nyt se polttaa punaisille johdoille menevän sulakkeen ja releet tulikuumina kun antaa virran olla päällä. Vai meniköhän pumpun moottori kun se on pitänyt pitkään yllättävän kovaa ääntä käydessään.
Viimme talvena poltti sulakkeen, mutta parikertaa vaihtaessa lähti pyörimään...
Pystyykö moottorin irrottamaan auton alta?
Viimme talvena poltti sulakkeen, mutta parikertaa vaihtaessa lähti pyörimään...
Pystyykö moottorin irrottamaan auton alta?
Lisätään tähän topicciin vielä, että absitus johtui väärästä takapyörän abs hammastuksesta. Siihen oli vaihdetu uudempi laakeri, jossa on harvempi hammastus. Vaihdoin laakerin ja tuli kuntoon.ASTech kirjoitti:Poljinkytkinten säätö olikin yllättävän helppoa, kun tiesi miten sen tekee. Aivan turhaan eilen niitä manasin.
Koeajossa auto pelaa nyt muuten moitteitta, mutta lievä absitus jäi edelleen. Jarrutettaessa pyörät eivät enää lukkiinnu. Luulenpa, että oik. puolenkin hammastuksen putsaaminen auttoi, kun ei enää vilkauttele valoa vasemmalle käännyttäessä. Oli muuten tosi likainen ja ruosteinen toi hammastus.
Voisikohan absitus loppua, jos putsaisi hampaat takaakin....
Jarrunestettä kului vaihdossa hiukan vajaa 2 litraa.
EDIT: Pumpun releeksi ei sitten käy mikä tahansa. 12V rele polttaa sulakkeen siinä vaiheessa, kun kärjet aukeaa.
Releessä erona on käytännössä diodien määrä, joka on kaksi. Normaaleissa tarvikereleissä, joissa on ylipäänsä diodi, niitä on siis yksi. Tästä johtui sulakkeen palaminen. Alkup. oli Saabin tiskillä kohtalaisen arvokas, joten tuli hommatua käytetty.
900C -86