Stage 1

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
juhokare
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Automerkin vaihto ei tullutkaan mieleen, mutta Nordicille ehkä vaihto. Olen epäillytkin tuollaista syytä lähetysten hitauteen.

Enpä tässä itsekkään isommin ole kysellyt perään, kun olen huomannut miten homma toimii.
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

juhokare kirjoitti:Automerkin vaihto ei tullutkaan mieleen, mutta Nordicille ehkä vaihto. Olen epäillytkin tuollaista syytä lähetysten hitauteen.

Enpä tässä itsekkään isommin ole kysellyt perään, kun olen huomannut miten homma toimii.
Itse en taas vaihda Nordiciin millään ilveellä. Tuotteissa ei ole mitään vikaa ja asiakaspalvelukin toimii moittettomasti, mutta suhtautumisessa muihin viripuljuihin olisi kyllä toivomisen varaa.

Maptunista: itse olen edelleen sitä mieltä, että koska J-P tekee hommaa sivutoimena, niin parempi hoitaa tekniset asiat Fredrikin ja Johnnyn kanssa ja sitten raha-asiat J-P:n kanssa. Tällöin ehkä saa vastauksia teknisiin kysymyksiin nopeammin ja J-P voi keskittyä hyvien tarjouksien tekoon :wink:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
juhokare
"Hölösuu"

Itsekin olen samaa mieltä tuosta Nordicin toiminnasta tuotteineen. Eli asiakaspalvelu pelaa ja tuotteet ovat ilmeisimmin hyviä. :wink: Mutta tuosta suhtautumisesta muihin viripuljuihin ei ole kokemusta.

Tuo sinun esittämisesi tapa tehdä kauppoja Maptunin kanssa voisi hyvinkin pelata. Pitää kokeilla sitä seuraavaksi. :wink:
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

juhokare kirjoitti:Itsekin olen samaa mieltä tuosta Nordicin toiminnasta tuotteineen. Eli asiakaspalvelu pelaa ja tuotteet ovat ilmeisimmin hyviä. :wink: Mutta tuosta suhtautumisesta muihin viripuljuihin ei ole kokemusta.
Tuosta suhtautumisesta saa jonkun verran osviittaa, jos lukee STCS:n foorumia ja sieltä "vertailukeskusteluja" eri viripuljuista. Jos itse toimitusjohtaja ei ole mollaamassa muita virifirmoja, niin hänen poikansa hoitavat homman...

Ja olen edelleen samaa mieltä niin kauan, kunnes kyseinen virifirma esittää julkisen anteeksipyynnön siitä, että on mollannut muita virifirmoja. Ja sitähän on turha odottaa :wink:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
juhokare
"Hölösuu"

Pitääpä joskus katsoa noita STCS:n sivustoja... :wink:
Stressfläkt
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Niin tai sitte asiaa voi miettiä siltä kannalta että nordic on ainoa pulju joka vihtii stcs foorumilla päivystää.
He osaavat hyvin puolustautua ja argumentoida koska niitä viisastelijoita löytyy siellä kans ihan tarpeeksi.
Mitä tulee muitten virifirmojen haukkumiseen niin sen hoitaa ihan muut kuin itse työntekijät.
Eri firmojen asiakkaat siellä sotivat.
En tiedä että minä vuonna ne olis hyökänny muitten virmojen kimppuun mutta ainaki mitä tuota paikkaa seurannu jostain vuodesta 2003 niin en ole huomannut, ellei sitten leikkimielisiä heittoja oo tajunnu.

T. yks joka osti viimevuonna nordicilta steg3
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Stressfläkt kirjoitti:Niin tai sitte asiaa voi miettiä siltä kannalta että nordic on ainoa pulju joka vihtii stcs foorumilla päivystää.
He osaavat hyvin puolustautua ja argumentoida koska niitä viisastelijoita löytyy siellä kans ihan tarpeeksi.
Mitä tulee muitten virifirmojen haukkumiseen niin sen hoitaa ihan muut kuin itse työntekijät.
Eri firmojen asiakkaat siellä sotivat.
En tiedä että minä vuonna ne olis hyökänny muitten virmojen kimppuun mutta ainaki mitä tuota paikkaa seurannu jostain vuodesta 2003 niin en ole huomannut, ellei sitten leikkimielisiä heittoja oo tajunnu.

T. yks joka osti viimevuonna nordicilta steg3
No mitä mä olen lukenut STCS:n foorumia vuodesta 2001 (vai oliko se 2002?) lähtien, niin Magnus ja Robert ovat kyllä joissain keskusteluissa pistäneet muita viritysfirmoja aika halvalla. Muistan jopa sellaisenkin keskustelun, jossa jompi kumpi edellämainituista väitteli Maptunin Fredrikin kanssa. Kun keskustelu ei johtanut mihinkään, lopetti Fredrik koko keskustelun. Ihan järkevä teko.

Joka tapauksessa tuo Saabin softien "lähdekoodi" vuotaa ulos tehtaalta varmaan kaikille noille viritysfirmoille (mm. BSR, Chip Center, Nordic Uhr, Maptun jne.), koska he pystyvät tekemään virisoftia noinkin pienellä "varoitusajalla". Jos tuota lähdekoodia pitäisi alkaa purkamaan, niin hommassa voisi mennä huomattavasti kauemmin.

Vielä muiden viritysfirmojen haukkumisesta: 2000 -luvun alussa Länsiauton vieraana Helsingin Euro Car Showssa oli Nordic Uhr, ja tuli juteltua lähes puolisen tuntia itse toimitusjohtajan Rolfin kanssa. Pätevä kaveri, täytyy sanoa, mutta sitten kun kysyin häneltä, että mitä mieltä hän on esim. BSR:stä, niin hän kysyi minulta, haluanko kuulla totuuden vai "totuuden"? Sanoin hänelle, että kerro mulle oikeasti, mitä mieltä olet. Sen jälkeen sieltä tuli ihan hyvä perusoppi Saabien virittämisestä, siis varsinkin sellaiselle tyypille, joka ei tiedä asiasta yhtään mitään. Sitten alkoi BSR:n mollaaminen: "he eivät asenna autoon pakoputkea, vaan myyvät ns. steg 1:stä, joka aikaa myöden voi ylikuumentaa turboa ja aiheuttaa moottorille ja turbolle vaurioita".

Samanlaista matskua tuli lisää ja kun olin keskustellut hänen kanssaan tuon lähes puoli tuntia (silloin oli lauantai), niin seuraavana maanantaina tilasin virityssetin BSR:ltä. Meikäläiselle tuollainen kilpailijan haukkuminen toimii todellisena kannustimena ostaa tavara siltä taholta, jota haukutaan, sillä mielestäni toisen samaa tavaraa tuottavan kilpailevan firman haukkuminen ei kuulu hyvään liikemieskäyttäytymiseen, ellei sitten pysty aukottomasti todistamaan asiaa, josta on itse puhumassa. Jos ei pysty, niin parempi olla vaiti koko asiasta.

P.S. Kaikista irvokkainta tässä hommassa on se, että kun Rolf Uhr silloin 2000 -luvun alussa arvosteli BSR:ää steg 1:n myymisestä, niin tällä hetkellä Nordic Uhr myy steg 1:stä uusiin 9-3:iin :wink:

P.S.S. Edelleen mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa Nordic Uhrin tuotteista. Ovat varmaan ihan päteviä, koska niillä on aikanaan viritetty Saabin pomojen autot, ennen kuin sopimus Hirsch Performancen kanssa julkistettiin ja Nordicin henkilökunnan ammattitaito teknisten asioiden suhteen on todella hyvä.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
HMK
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja HMK »

Ilmeisesti jonkinlainen yhteistyö toimii kuitenkin BSR:n kanssa kun Nordic tarjoaa PPC-viritysmahdollisuutta. Tuskin tuo Nordicin PPC-systeemi on eri lähteestä kuin BSR:n? Kumma, etten ole huomannut tuota PPC-mahdollisuutta Nordicin sivuilla. Potkuhousuhan siitä kertoi ensimmäisenä.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

HMK kirjoitti:Kumma, etten ole huomannut tuota PPC-mahdollisuutta Nordicin sivuilla.
En mäkään ole huomannut sitä. Voisko joku heittää linkin?
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
koistha
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja koistha »

Turbo Sensonic kirjoitti:
HMK kirjoitti:Kumma, etten ole huomannut tuota PPC-mahdollisuutta Nordicin sivuilla.
En mäkään ole huomannut sitä. Voisko joku heittää linkin?
Ei löydy netistä varsinaisesti, mutta jos luet sitä virisatsin kimppatilaus-ketjua, niin siellä on maininta asiasta. Potkis vahvistaa asian siinä. BSR on vaan hinnoitellut laitteen todella härskisti muille alan toimijoille.

edit: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=90

noin puolessa välissä sivua 7
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

koistha kirjoitti:BSR on vaan hinnoitellut laitteen todella härskisti muille alan toimijoille.
Luonnollisesti. BSR:n edustaja vastasi kerran STCS:n foorumilla esitettyyn kysymykseen seuraavasti:

kysymys:"voiko PPC -laitetta käyttää muiden virivalmistajien softien kanssa?"

vastaus:"voi, mutta se ei ole meidän liiketoimintamme ja etujemme mukaista."

Ovat sitten muuttaneet mieltään, mutta perivät tuosta laitteesta suolaisen hinnan. Se on sitä liiketoimintaa parhaimmassa muodossa :twisted:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

PPC saa Nordicilta kun kysyy. Sitä ei mainosteta missään koska hinnoittelu on pistetty siten ettei sillä pysty kilpailemaan BSR PPC tuotteiden kanssa. Maailmassa on muitakin laitevalmistajia ja kehoitin Nordicin poikia tutustumaan iPRO laitteeseen siihen samaan jota Maptun myy. Myös Hirsch käyttää iPRO laitetta jälleenmyyjillään.

Tämänpä takia Nordic tarjoaa perinteistä laatikonvaihtoa ensisijaisena vaihtoehtona.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vastaa Viestiin