Offtopicina hieman noista hälytysajoneuvoista. Olin kerran kääntymässä risteyksestä vasemmalle nuolivalolla. Valon vaihtuessa vihreäksi lähdin normaalisti liikkeelle katsomatta paljoa mihinkään. Onneksi oli pimeää ja huomasin sinivaloj heijastuksen ja oikealta tulikin sitten poliisit maijalla eteen. Käänyin sitten vasta maijan perään ja tämä sulkee valot risteyksen jälkeen. Seuraaviin liikennevaloihin tulemme peräkkäin ja valoissa palaa punaiset. Maija valitsee vasemman kaistan, joka kääntyy valoristeystä seuraavasta vasemmalle, ja pysähtyy valon taakse, itse otan oikean kaistan, joka jatkuu suoraan ja pysähdyn maijan viereen. Maija kääntyikin sitten seuraavasta vasemmalle ja minä jatkoin suoraan. Kiihdytyksessä ng-satku kiihtyi selkeästi nopeammin kuin pakettivolkkari.
Eniten ihmetyttää tuo eteeni tuleminen. En tiedä oliko heillä oikeasti kiire jonnekin, mutta epäilyttää, kun pysähdytäänkin sitten seuraaviin valoihin. Vai olikohan kyseessä vallan väärinkäyttö tai jotakin vastaavaa. Toki hälytys saattoin mennä heiltä jollekin muulle.
Kolari A. Kiven kadulla: 9000CSE ja ambulanssi
Palopuolella nämä peruutukset ovat yleisempiä. Monesti on saatu peruutus matkalta, kun kohteeseen ensimmäisenä ehtinyt yksikkö ilmoittaa että on "nakit ja muusi". Pariinkin kertaan muistan, että on matkalta peruutettu ja ennen sopivan kääntöpaikan löytymistä seistään valoissa, kun aiemmin ohittamamme autot tulevat rinnalle ja rupeavat ihmettelemään että mitäs vi**uahaffu kirjoitti: Toki hälytys saattoin mennä heiltä jollekin muulle.

Joskus näkee poliisien ajavan isoilla teillä "kiireellistä normaaliajoa", eli yleensä pistävät pillit päälle valoristeyksissä ja muissa, jotteivat jää niihin kököttämään. ...en sitten tiedä mitä sellainen pikkukiire on
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Amb ... 5219398529
Lanssi näyttäis olevan pystyssä, joten tässä kolarissa ei tainnut olla tonnaria osallisena

Lanssi näyttäis olevan pystyssä, joten tässä kolarissa ei tainnut olla tonnaria osallisena

Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012