Mielenkiintoinen sivuääni...Saab 99'84
No niin....jotkut hullut ideat vaan syntyy pikku juubelissa ja tämä ainakin toimi.
Tänään siis tein sen mitä kaljakuppilassa aikaisemmin suunnittelinkin ja homma meni täydellisesti nappiin.Pakko oli tehdä peliliike asian eteen,koska alkaa lomat lähestymään ja auto pitää olla per***n alla silloin.
Eli:
-Keskikonsoli veks(radio kuitenkin toimintavalmiudessa
jotta rokki soi).
-Etuosan matto veks.
-Kojelaudan alaosa veks.
-Ilmakanavat veks.
-Äänieristeet veks.
-Kaasupoljin veks.
ja kappas kappas,tulipellissä näkyy juuri hihnapyörän kokoinen kohouma.
Ei muuta kuin hihnapyörän kokoinen pala peltiä pois(sijainti mitattava konehuoneen puolelta) ja sitten vaan pistää naputtaen kunnolla ulkokehän takaisin kiinni keskiöönsä.
Poranterällä reikiä 8kpl keskiön ja ulkokehän väliin ja reikiin ruuvit pitämään osaset oikeissa asetuksissa.
Samalla ruuvit keskittää pyörän kun kiristää ristiin kuten renkaan ja kannat toimii esteinä ulkokehän irtaantumiselle keskiöstään..
Pala peltiä sitten kiinnitetään reiän päälle ja massaa reunoille kosteus/äänieristykseksi.
Ja kasaus vastakkaisessa järjestyksessä.
Aivan helvetin hyvä tapa korjata kyseinen ongelma,jos ei ole mahdollisuutta nostaa konetta ylös.
Ja nyt voi vaihtaa vaikka koko pyöränkin luukun kautta,§jos tulee aiheelliseksi.
Ehkä jonkun mielestä "ranettamista",mutta onpahan taas tämän vian puolesta huolettomia kilsoja kesällä edessä.
Eipä mulla muuta...
T:juki
PS:Hauskaa kesän jatkoa kaikille.
Tänään siis tein sen mitä kaljakuppilassa aikaisemmin suunnittelinkin ja homma meni täydellisesti nappiin.Pakko oli tehdä peliliike asian eteen,koska alkaa lomat lähestymään ja auto pitää olla per***n alla silloin.
Eli:
-Keskikonsoli veks(radio kuitenkin toimintavalmiudessa
jotta rokki soi).
-Etuosan matto veks.
-Kojelaudan alaosa veks.
-Ilmakanavat veks.
-Äänieristeet veks.
-Kaasupoljin veks.
ja kappas kappas,tulipellissä näkyy juuri hihnapyörän kokoinen kohouma.
Ei muuta kuin hihnapyörän kokoinen pala peltiä pois(sijainti mitattava konehuoneen puolelta) ja sitten vaan pistää naputtaen kunnolla ulkokehän takaisin kiinni keskiöönsä.
Poranterällä reikiä 8kpl keskiön ja ulkokehän väliin ja reikiin ruuvit pitämään osaset oikeissa asetuksissa.
Samalla ruuvit keskittää pyörän kun kiristää ristiin kuten renkaan ja kannat toimii esteinä ulkokehän irtaantumiselle keskiöstään..
Pala peltiä sitten kiinnitetään reiän päälle ja massaa reunoille kosteus/äänieristykseksi.
Ja kasaus vastakkaisessa järjestyksessä.
Aivan helvetin hyvä tapa korjata kyseinen ongelma,jos ei ole mahdollisuutta nostaa konetta ylös.
Ja nyt voi vaihtaa vaikka koko pyöränkin luukun kautta,§jos tulee aiheelliseksi.
Ehkä jonkun mielestä "ranettamista",mutta onpahan taas tämän vian puolesta huolettomia kilsoja kesällä edessä.
Eipä mulla muuta...
T:juki
PS:Hauskaa kesän jatkoa kaikille.
Ihan hyvä idea ja ratkaisu siihen, itsellä aiemmassa -84 99:ssä oli juurikin samainen ongelma jonka korjasin kampeamalla sorkkaraudalla hihnapyörän takaisin kuosiinsa. Mutta jos se ei olisi onnistunut olisin kyllä päätynyt samaan huoltoluukkuratkaisuun, jota ehdinkin jo harkita. Olisi melkein saanut olla 99:ssä moinen huoltoluukku jo valmiina ottaen huomioon hihnapyörien laadun surkeuden ja konehuoneen ahtauden tulipellin päässä. 

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com