saabastelija kirjoitti:vältän dynon muutoskatsastuksen yhteydessä jos käytän tonnarin osia.
Mihin tämä väite perustuu?
kaikkihan tietää (jopa insinöörit) että -86 t16 tonnarissa on 175 hp
eli olen sopinut että vaihdan tonnarin tekniikan (moottori, turbo, ruisku jne) sellaisenaan tonnarista (josta minulta löytyy rek. ote).
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Aksu900 kirjoitti:Sitte asia on aivan toinen. 300hp oogeessa ei cooleri oo mikään ongelma vaan pahimmat on vaihdelaatikko, vaihdelaatikko, pito, vaihdelaatikko, kytkin ja vaihdelaatikko.
jos loota ei kestä 300hp niin eikö ole sama käyttää tonnarin välijäähyä
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
saabastelija kirjoitti:vältän dynon muutoskatsastuksen yhteydessä jos käytän tonnarin osia.
Mihin tämä väite perustuu?
kaikkihan tietää (jopa insinöörit) että -86 t16 tonnarissa on 175 hp
eli olen sopinut että vaihdan tonnarin tekniikan (moottori, turbo, ruisku jne) sellaisenaan tonnarista (josta minulta löytyy rek. ote).
Löytyy siitä -86 900 T16:stakin 175hp. Toki noita purkutonnareita löytyy helpommin. Mutta ei se turbon kanssa muutoskatsastaminen ole kyllä noin vaikeaa. Tosin satkun tekniikan mukana oleva vakio kooleri on pieni, kun taas tonnarin tekniikkaan kuuluva IC on suurempi, jos asiaa näin voi ajatella. Mutta ei tuosta muuta ylimääräistä tekemistä tule kuin dynotus. Ja se kuitenkin tulee usein tehtyä että näkee missä määrin viritys on onnistunut.
kaikkihan tietää (jopa insinöörit) että -86 t16 tonnarissa on 175 hp
eli olen sopinut että vaihdan tonnarin tekniikan (moottori, turbo, ruisku jne) sellaisenaan tonnarista (josta minulta löytyy rek. ote).
Löytyy siitä -86 900 T16:stakin 175hp. Toki noita purkutonnareita löytyy helpommin. Mutta ei se turbon kanssa muutoskatsastaminen ole kyllä noin vaikeaa. Tosin satkun tekniikan mukana oleva vakio kooleri on pieni, kun taas tonnarin tekniikkaan kuuluva IC on suurempi, jos asiaa näin voi ajatella. Mutta ei tuosta muuta ylimääräistä tekemistä tule kuin dynotus. Ja se kuitenkin tulee usein tehtyä että näkee missä määrin viritys on onnistunut.
kellä on vaikeaa, ei mulla ainakaan
laitan tonnarin tai volvon ic:n katsastukseen ja vaihdan myöhemmin parempaan, jos vaihdan.
alun perin oli kyse siitä teenkö tuosta pysty- vai viistokeulaisen. valintaan vaikuttaa osaltaan se miten 9000 ic (vanha) istuu ko. malleihin
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
saabastelija kirjoitti:
laitan tonnarin tai volvon ic:n katsastukseen ja vaihdan myöhemmin parempaan, jos vaihdan.
alun perin oli kyse siitä teenkö tuosta pysty- vai viistokeulaisen. valintaan vaikuttaa osaltaan se miten 9000 ic (vanha) istuu ko. malleihin
Turhaan sitä tonnarin/volvon ic:tä laittaa sinne ollenkaan. Kai muutoskatsastuskin onnistuu kunnon ic:llä samantien, ei tarvitse vetää putkiakaan montaa kertaa.
Oma satkunihan on ollut T8 ilman ic:tä, nyt paikallaan Volvon IC, jota ei ainakaan tietääkseni ole muutoskatsastettu.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo. '84 900T8 Museoautoprojekti
Aksu900 kirjoitti:Sitte asia on aivan toinen. 300hp oogeessa ei cooleri oo mikään ongelma vaan pahimmat on vaihdelaatikko, vaihdelaatikko, pito, vaihdelaatikko, kytkin ja vaihdelaatikko.
jos loota ei kestä 300hp niin eikö ole sama käyttää tonnarin välijäähyä
Jaa luovuit heti tavotteesta? Onnea hyvän päätöksen johdosta. Suosittelen satkun alkuperäistä välijäähdytintä!
Tällä viikolla ruvettiin tekemään tuohon Tonnarin Vanhempaan IC:hen uusia päätyjä. Voin laittaa kuvia sitten kun tulee valmiiksi.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
jos nyt ei se muutoskatsastaminen muutenkaan vaikeaa ole niin eikö kannattaisi sitten laittaa heti suosiolla joku parempi cooleri? 170e kun maksaa tuommoinen 300x450x70mm cooleri...
mikkoimp kirjoitti:jos nyt ei se muutoskatsastaminen muutenkaan vaikeaa ole niin eikö kannattaisi sitten laittaa heti suosiolla joku parempi cooleri? 170e kun maksaa tuommoinen 300x450x70mm cooleri...
Sitä minäkin. Hölmöä asentaa huonompia osia isolla vaivalla muutaman kympin säästön takia.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo. '84 900T8 Museoautoprojekti
mikkoimp kirjoitti:jos nyt ei se muutoskatsastaminen muutenkaan vaikeaa ole niin eikö kannattaisi sitten laittaa heti suosiolla joku parempi cooleri? 170e kun maksaa tuommoinen 300x450x70mm cooleri...
Sitä minäkin. Hölmöä asentaa huonompia osia isolla vaivalla muutaman kympin säästön takia.
Tosin jos itse värkkää, niin ei kai tuo ainakaan kalliiksi tule. Mikäli ei oo paljoa coolerista maksanut ?
Itse luovuin vanhasta ic:ta, kun päätyjen hitsaajia ei tuntunut löytyvän ja eikä ole tigiäkään.
Itse ehdin kanssa tilata ylläolevilla mitoilla valmiin coolerin, tosin en ihan tuolla hinnalla saanut. Jos olisin vaan tiennyt aiemmin, olisin myös liittynyt samaan porukkaan tilaajaksi . Loppukuusta pääsee varmaan asentelemaan sitten paikalleen.
nurkista löytyy tonnarin ja volvon ic ja putkia ja letkuja. asennus on ilmainen että se kuluista. autoa en halua rälläköidä ainakaan paljoa:)
mistäs noita 170€ coolereita saa?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Tuollainen cooleri tuli tänään itselle Holysmoken Hallamalta, nyt vaan täytyy löytää jostain silikoni letkut. Letkulähdöt kun on 3 tuumaa ja ahtoputket on jotain 2 tuumaa. Suosittelen muillekkin tuota Holysmokea, hommat hoituu ajallaan.
Viimeksi muokannut Sukellusvene, La Elo 19, 2006 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
näyttää menevän volvon cooleri ilman rälläköintiä, 1 reikä moottoritilaan ja putket saa vedettyä lyhyttä reittiä
mutta pitää vielä sovitella kumpi sarja pystäri/viisto sopii paremmin
pystäriin olisi hyllyssä kromimaski ja kirkkaat vilkut ym. kivaa.
vaihdan (teen/teetän) välijäähyn joka sopii samoihin putkiin jos hankin isomman turbon (tai sitten en)
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Tuollainen cooleri tuli tänään itselle Holysmoken Hallamalta, nyt vaan täytyy löytää jostain silikoni letkut. Letkulähdöt kun on 3 tuumaa ja ahtoputket on jotain 2 tuumaa. Suosittelen muillekkin tuota Holysmokea, hommat hoituu ajallaan.
Mikä koko tuli HSDltä? onko se 199€ maksava cuuleri?
Kerroppa siitä vähän kokemuksia? Olisi tarvetta kanssa alupäisestä cuulerista.