Kaiuttimien vaihto
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Kerrotaan nyt vielä omakin kokoonpano sitten. Eli edessä kytee vielä ilmeisesti Saabin omat pahvikartiot, tarvis tutkia tilanne. Hattuhyllyn vaneriin sahasin reiät Pioneerin 6x9 ämyreille. Itselläni on ainakin sellainen tapa yleensä, että alkuperäiset johdotukset ei kelpaa eli vedin kajareille suoraan mankan perästä 2,5mm2 kaapelia ja virrat JVC:n soittimelle otin 8mm2 kaapelilla suoraan akusta. Eli ei turhia kytköksiä vaan mahdollisimman ehjät piuhat alusta loppuun.
Ens viikolla on tulossa autostudiolta Blaupunkt OD-8000 aktiivisubbari, joka on varustettu digitaalisella 140watin vahvistimella. Ja siinä on patentoitu kahden elementin yhdistelmä, kaksi 8" elementtiä magneetit vastakkain, toinen elementeistä toimii passiivisäteilijänä. Portaattomasti säädettävä alipäästöjakosuodin (60Hz-120Hz), sisäänmenoherkkyydensäätö (0.2V-8V). Vaiheenkääntö (0/180). Mitattu äänenpaine 136 dB (100Hz=0.01m). Kotelon mitat 292 x 278 x 248. Svh. 335Eur. nyt tarjoushinta 159 Eur! Pääseehän siinäkin vähän helpommalla, kun ei tarvitse alkaa rakenteleen kovin paljoa ja kotelokaan ei vie hirveesti turhaa tilaa takaluukussa.
Ens viikolla on tulossa autostudiolta Blaupunkt OD-8000 aktiivisubbari, joka on varustettu digitaalisella 140watin vahvistimella. Ja siinä on patentoitu kahden elementin yhdistelmä, kaksi 8" elementtiä magneetit vastakkain, toinen elementeistä toimii passiivisäteilijänä. Portaattomasti säädettävä alipäästöjakosuodin (60Hz-120Hz), sisäänmenoherkkyydensäätö (0.2V-8V). Vaiheenkääntö (0/180). Mitattu äänenpaine 136 dB (100Hz=0.01m). Kotelon mitat 292 x 278 x 248. Svh. 335Eur. nyt tarjoushinta 159 Eur! Pääseehän siinäkin vähän helpommalla, kun ei tarvitse alkaa rakenteleen kovin paljoa ja kotelokaan ei vie hirveesti turhaa tilaa takaluukussa.
Mielestäni og900:ssa on esimerkilliset sähköistykset ihan vakionakin. Jatkuvassa virrassa ja avaimen ohjaamassa on molemmissa 15A sulakkeet ja merkittävää jännitehäviötä en itse ainakaan ole piuhoissa havainnut, mitä nyt yleismittarilla tutkailin jännitteitä. Kaiutin piuhat taakse ovat kyllä ohuet, se täytyy tunnustaa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Meneekö taakse valmiiksi johdot, vaikka ei olisikaan kaiuttimia ollut alkuperäisenä?Mertmi kirjoitti:Mielestäni og900:ssa on esimerkilliset sähköistykset ihan vakionakin. Jatkuvassa virrassa ja avaimen ohjaamassa on molemmissa 15A sulakkeet ja merkittävää jännitehäviötä en itse ainakaan ole piuhoissa havainnut, mitä nyt yleismittarilla tutkailin jännitteitä. Kaiutin piuhat taakse ovat kyllä ohuet, se täytyy tunnustaa...
Saab 9000 CD -96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2078
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
täytyy kai oman auton kajarit luetella. elikkkä 2d satkussa edessä pioneerin 4":set takana pioneerin 6*9:sit hattuhyllyllä. 4d satkussa taas edessä ovissa pioneerin erillissarja ja takana hattuhyllyllä samanlainen kokoa isompi erillisarja.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Meneekö taakse valmiiksi johdot, vaikka ei olisikaan kaiuttimia ollut alkuperäisenä?[/quote]
Meneekö kaiutinpiuhat 900 sedanissa takakonttiin ja etu- sekä takaoviin?
Onko mitään järkeä laittaa kaiuttimet takaoviin vai onko hattuhylly parempi vaihtoehto?
Tarkoitus on antaa takapenkkiläisillekin vähän ääntä.
Meneekö kaiutinpiuhat 900 sedanissa takakonttiin ja etu- sekä takaoviin?
Onko mitään järkeä laittaa kaiuttimet takaoviin vai onko hattuhylly parempi vaihtoehto?
Tarkoitus on antaa takapenkkiläisillekin vähän ääntä.
SAAB 900i 16v -92.
4" DLS -etukajareilla ääni parani huomattavasti, kun keväällä ostin. 60e pari. Halpaa ja hyvää ei ole olemassakaanLeipuri kirjoitti:Ajettelin itsekin vaihtaa ne 4" etu-orkkis-pahvi-luxorit uusiin, mutta...

900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: Kaiuttimien vaihto
päädyin tommoseen ratkasuun. tulevaisuudessa vois laittaa vielä jotku parempilaatuset tonne orkkispaikoille eteen. eihän noista kauniit tullu mutta kyllä niistä kuuluu ihan kivasti omiin tarpeisiin sehän se tärkeintä
http://img261.imageshack.us/img261/513/dsc02322ij7.jpg

none
Re: Kaiuttimien vaihto
http://www.pioneer.fi/fi/products/25/13 ... index.html
Noita laitoin (taisi olla vielä sillä vanhemmalla numerolla ja vain 110W) eteen ja taakse. Eteen laitoin aika paksuilla välirenkailla jotka löysin rommarilta ja taakse laitoin solukumilevystä vähän fylliä ettei tule suoraan peltiin kiinni. Kyllähän noilla radioa kuuntelee.
Noita laitoin (taisi olla vielä sillä vanhemmalla numerolla ja vain 110W) eteen ja taakse. Eteen laitoin aika paksuilla välirenkailla jotka löysin rommarilta ja taakse laitoin solukumilevystä vähän fylliä ettei tule suoraan peltiin kiinni. Kyllähän noilla radioa kuuntelee.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Kaiuttimien vaihto
Itsellä on laitettuna eteen 2-tie erillissarja joissa elementit on halittu vähän sieltä sun täältä mutta kun sattuivat soimaan yksiin ihan mukavasti niin saavat olla. Takakontissa bassotoistoa piristää Dragsterin (2x60W sillattuna) ja SPL Pron 10" putken muodostama parivaljakko. Kohtuullisen halpaa ja saabin omiin kajareihin verrattuna kuin eri planeetalta. Diskatin reiät tehty varovasti poraamalla. Nuo 4":t tais olla jonkun tv:n tms. bassoelementit, pitänee kysellä kaverilta vähän mistä ne on 
Hattuhyllyyn ajattelin joskus laittaa 6x9:t kun sellaiset on kaapissa ylimääräisenä ja toivottavasti hattuhyllyn tueksi riittää 2 kpl ohuita alumiiniputkia. Eli kajarin ruuvit saa pitää ne putket paikoillaan (halk n. 5-7mm). Saa nähdä riittääkö.
Yhden satkun näin missä oli 4 kpl (kyllä!) 6x9:ejä sedanin hattuhyllyssä ja omistaja väitti ettei ollu lisätuettu millään lailla. Ihmettelin kyllä kun eihän tuon pitäs jaksaa mutta ei se hyllykään näyttänyt ryhdittömältä.

Hattuhyllyyn ajattelin joskus laittaa 6x9:t kun sellaiset on kaapissa ylimääräisenä ja toivottavasti hattuhyllyn tueksi riittää 2 kpl ohuita alumiiniputkia. Eli kajarin ruuvit saa pitää ne putket paikoillaan (halk n. 5-7mm). Saa nähdä riittääkö.
Yhden satkun näin missä oli 4 kpl (kyllä!) 6x9:ejä sedanin hattuhyllyssä ja omistaja väitti ettei ollu lisätuettu millään lailla. Ihmettelin kyllä kun eihän tuon pitäs jaksaa mutta ei se hyllykään näyttänyt ryhdittömältä.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen