AMW kuulumisia!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Hienoa

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

No ei ole kaukana sulla toi 300hv..hienot tehokäyrät :twisted:
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Lisää paineita ja kakkua, niin eiköhän se 300hv mee rikki, vääntöö on just sopivasti 8)
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Stressfläkt kirjoitti:
Sitä mietin että kuinka hyvin tuolla pääsee ilma virtaan sinne coolerin yläosaan kun liitokset ovat coolerin alapäässä.
Mitä nyt on noita kirjoja lukenut niin sinne olis kai kannattanut pistää jotkut levyt coolerin päätyihin jotka ohjais sen ilmavirran tasasemmin koko pintaalalle, vaikea selittää ilman kuvaa.
Luulisi että se ilma virtaa yhtä hyvin yläosan läpikin, koska ilmalla kuitenkin on enemmän vastusta mennä pillien läpi kun kulkea siellä päädyssä ensin.
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Joo, ja on noi huippuväännötkin tullu 150-200k alempanu kuin ennen.
Viimeksi muokannut Rimuli, Pe Maalis 12, 2004 13:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Do diin,

Kävin eilen pokkaamassa auton AMW:ltä ja reissu sujui odotusten mukaan. Reissu alkoi junamatkalla lappeenrantaa heti aamusta. Maatsi (AMW:n heppu) tuli sovitusti hakemaan asemalta ja matka jatkui kohti verstasta. Paikalla saapuessani kaikki oli valmista, vain viimeinen dynoveto oli ajamatta, jossa halusin itse olla mukana. Seuraavaksi auto dynottiin ja siitä vedosta on myös tulossa filmi myöhemmin. Ennakkoon oli sovittu, että Maatsi ottaa kuvia pjorektin eri vaiheista. Nämä kuvat pistän myöhemmin näkyville, kun saan ne ensin kehittämöstä.

Tässä vielä lisää dynolappuja nähtäväksi.
Kertauksen vuoksi homma eteni suunnilleen näin.
-ajettiin auto 2 kertaa orkkis coolerilla. tulos aavistuksen laihalla.
-uusi cooleri keulille ja takaisin dynoon. Tulos vielä enemmän laihalla.
Tämä johtuu siitä että coolerin jäähdytystehon parantuessa koneeseen virtaava ilmamassa hieman kasvaa.
-FPR:ltä lisää soppaa koneeseen ja uus veto. Seokset meni jo hieman yli, eli turhan rikkaalle.
-Painetta pikkasen pois ja seokset ok.

Tämä vedosta, jossa soppaa on liikaa.
Huomaa myös ahdot! Huoneessa tosin +5deg C lämmintä ja keulalle puhallettiin raakaa ulkoilmaa -6deg C
Kuva

Tässä vertailu ennen jälkeen coolerin asennuksen, kun mitään ei ole seoksille tehty. Huomaa teho! Näitä asetuksia ei kuitenkaan voinut pitää "turvallisuussyistä".
Kuva

Omien kokemuksieni perusteella voin suositella AWM:tä vastaaviin hommiin. Tilat ovat siistit ja Maatsilla homma hallussa.

Jupe oli myös paikalla TECH:n kanssa, mutta tuloksia en vielä ole saanut.
Niistä lisää myöhemmin.
Viimeksi muokannut Vigge, Ti Kesä 01, 2004 08:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1730
500whp.net member
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

hinta

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Mitä toi koko homma nyt sitten kustansi jos sopii kysyä?
Vaikuttaa tosi hienosti tehdyltä hommalta...onnea nyt vielä kerran uuden coolerin johdosta 8)
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: hinta

Viesti Kirjoittaja Vigge »

-valomerkki- kirjoitti:Mitä toi koko homma nyt sitten kustansi jos sopii kysyä?
Vaikuttaa tosi hienosti tehdyltä hommalta...onnea nyt vielä kerran uuden coolerin johdosta 8)
Eihän tämä halpaa lystiä ole, mutta uskon että säätöä tuli verrattuna siihen, että olisin tilannut coolerin esim hurreista.

Hinnat alv 0%

-cooleri 368,85
-Asennus 147,54
-Tehomittaus saab tarjous (80E/2vetoa) 65,57
-säätö ja lisävedot dynossa 53,28
-Renkaiden vaihtotyö 26,64

Yhteensä 661,88
alvit 145,62

Grande total 807.50Eur
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Hurrayyy :!: :!: Ja eikun tilaamaan lähiaikoina oma kuuleri, suuri kysymys on maltanko odottaa lämpimiä ilmoja piha-asennusta varten vaiko meneekö normaalin kaavan mukaan pakkasessa sormet verillä sadatellen kylmyyttä :D

Olli noi on pirun vaikuttavat lukemat, mä haluun kans. Mihin kohtaan meinaat rajaa noita vääntöjä? Ennen puhuttiin tosta 450Nm, onko se nyt karvan alle 500 :lol:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

hinnat

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

No eihän nuo kauhean pahoja hintoja ollut..cooleri oli aikas "edukas"..ei paha..
Kyllä se potkis sun täytyy mennä pakkaseen auto ropaamaan :lol:
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:
Olli noi on pirun vaikuttavat lukemat, mä haluun kans. Mihin kohtaan meinaat rajaa noita vääntöjä? Ennen puhuttiin tosta 450Nm, onko se nyt karvan alle 500 :lol:
Mä ajattelin, että huipun vois rajata pois tosta 2500-4000 välistä.
Näin maksimivääntö tippuisi about 480 nurkille.
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

jkairt kirjoitti:Kankeamista kuin tukkirekassa. Voi tosiaan tehdä höpöä voimansiirrolle. Paljonko tulee herralle kilometrejä vuodessa ? Mitä veikkaat tehonlisän vaikuttavan kestävyyteen ?
Mulle tulee kilometrejä noin 20tkm vuodessa, josta noin 90% on kehä ykköselle tai sen sisällä.
Kestävyys on suhteellinen käsite, kun se kuitenkin riippuu niin paljon ajotavasta. Totta on että loota/kytkin on kovilla noilla väännöillä, eikä siitä ei pääse mihinkään. Olen ajatellut etten päivitä kytkintä "tuhdimpaa" koska se toimii nyt ns. sulakkeena vaihteistolle.
Vaihteiston kestävyyden kannalta on hyvä jos pitää mielessä nämä asiat
:arrow: Varo viivalähtöjä, ei lämä pohjassa lähetystä
:arrow: ei kiihdytystä kuoppaisilla teillä
:arrow: Pedaalin runttaaminen pohjaan maksimiväännön aluella ei suotavaa. Mulla tosin karkaa pito, jos yritän.
#1730
500whp.net member
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Vigge kirjoitti:
jkairt kirjoitti:?
:arrow: Varo viivalähtöjä, ei lämä pohjassa lähetystä
:arrow: ei kiihdytystä kuoppaisilla teillä
:arrow: Pedaalin runttaaminen pohjaan maksimiväännön aluella ei suotavaa. Mulla tosin karkaa pito, jos yritän.

:P Hei mihinkä niitä tehoja sitten tarvitaan, jos ei kärsi lyödä lämää tiskiin! :wink:
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Mielenkiintoinen tuo isomman coolerin tuoma teholisä. Paljonkohan hyöty olisi +25 lämpötiloissa vai säilyisiköhän suhde samana?
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

9-3Tid kirjoitti:Mielenkiintoinen tuo isomman coolerin tuoma teholisä. Paljonkohan hyöty olisi +25 lämpötiloissa vai säilyisiköhän suhde samana?
Orkkis cooleri virtaa 110cfm 10 psi:llä painehäviö 1psi, kun viri cooleri virtaa helposti yli 400cfm. Tästä syntyy periaatteessa tehonnousu noissa mun AMW:n mittauksissa.

Nyt kun dynossa oli todella viileä (huone +5deg C) ja keulaan puhallettiin raakaa ulkoilmaa noin -6deg C, selivää myös orkkis ic mallikkaasti tehtävästään. Kesällä jos testi toistettaisiin niin ero uuden coolerin hyväksi tulee dramaattisemmin esille. Tällöin orkkis ic ei enää riitä.
Vielä suuremmaksi ero tulee silloin jos testi toistetaan vaikka 10kertaa peräkkäin tai ajetaan jarrua vasten. Orkkis IC saa tällöin "lämpöhalvauksen" -> imu lämmöt nousee jyrkästi --> tehot laskee ->mahdollisesti menee myös nakurajan yli ja ECU puhaltaa pelin poikki.
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tässä muutama projektikuva

http://195.237.18.37/viggen/IC/index.htm
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin