Jaahas, tätä tää on

Autoton, velaton, estoton ;o)
#1876
#1876
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Ja kun rajotuksia rikotaan ni saahaan lisää rahaa isoista sakoista ku pari "jorma ollilaa" ajaa siellä sitten viittä kymppiä vanhasta muistista ja saa 100 000€ sakot.Aero97 kirjoitti:Alennetaan rajoituksia, mutta valvontaan ei sitten taida riittää lisäresursseja. Eli kun ei valvota, niin rajoituksia rikotaan entistä enemmän.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Vaikka olenkin mukana liikennekasvatus ja -turvallisuustyössä, en voi ymmärtää moista päätöstä. Kunnioitus laskee ennestään rajoituksia kohtaan.
Kyse olisi paremminkin siitä, että saataisiin nuo olemassa olevatkin noudatuksen alle, niin se olisi jo hyvä asia. Millään kielloilla ei asiaa ratkaista, vain oma liikenneasenne voi muuttaa tilannetta. Rahastukjsen makua koko homma.
Todellinen muutos saadaan aikaan liikennejärjestelyillä ja liikenteessä mukana olevein asenteilla. Valvomaton pykälä on turha
Kyse olisi paremminkin siitä, että saataisiin nuo olemassa olevatkin noudatuksen alle, niin se olisi jo hyvä asia. Millään kielloilla ei asiaa ratkaista, vain oma liikenneasenne voi muuttaa tilannetta. Rahastukjsen makua koko homma.
Todellinen muutos saadaan aikaan liikennejärjestelyillä ja liikenteessä mukana olevein asenteilla. Valvomaton pykälä on turha
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kyllä se pilakuva oli erittäin osuvasti piikitelty. Mä odotan nyt sitä kun eka kunnanvaltuutettu saa sakot ylinopeudesta kantakaupungin alueella. Ja vielä se valtuutettu joka äänesti alentamisen puolesta. Saa päivän lehdet taas kirkumisen arvosta lööppiä 

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Odotellaan vaan. Kunhan kyllin moni hesalainen kunnalispoliitikko, kansanedustaja tai joku muu "merkkihenkilö" saa roisit ylinopeussakot kaupungin alueella vahingossa "kaahaamisesta", niin kohtapa Arkadianmäellä tosissaan aletaan miettimään sakotuskäytännön uudistamista. Ja uudistaminen tietenkin tarkoittaa varakkaampien sakotuksen "kohtuullistamista".
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97
Kyllä tolle rajoittamiselle jossain vaiheessa tulee "raja" vastaan, ei ihmisiä voi määräänsä enempää rajoittaa. Onneksi valtio ei sentään voi verotulojen ehtymisen vuoksi kieltää yksityisautoilua kokonaan. Muuten kait se tapahtuisikin.
Noi rajoitukset kyllä jossain vaiheessa tulevat menettämään merkityksensä, kun ne vain koko ajan tiukkenevat. Kunnioitus niitä kohtaan häviää aivan varmasti ja kun samalla vielä huomataan, että valvontaresurssit pienenevät.
Onnettomuudet (varsinkin kuolemaan johtaneet) ovat kyllä vähentyneet, mutta kuinka paljon niitä enää voidaan vähentää nopeutta laskemalla? Kuinka paljon näistä "jäljellä olevista" onnettomuuksista tapahtuisi niin sanotusti "joka tapauksessa", riippumatta nopeudesta tai rajoituksesta? Tietysti onnettomuudet saadaan nollaan, kun rajoitukset tiukennetaan 0 km/h:ssa... Onkohan teiden kunnon paranemisella ja autojen paranemisella mitään osuutta liikennekuolemien pienenemiseen? Varmasti on. Tai ainakin tekniikan kehittymisellä, tiet nyt välttämättä eivät ole parantuneet... Mutta itse en aina oikein tajua perusteita jonkin hyvän tieosuuden rajoituksen pienentämiselle, koska kyllä tiet kuitenkin paranevat ja autot ovat parempia jne.. Ymmärtäisin, jos kyseinen tieosuus vaikkapa jätettäisiin vähän huonompaan kuntoon tms, mutta tästä se ei johdu.
Onkohan tulevaisuuden kuva suomessakin se, että rajoituksia ei enää noudateta ja homma karkaa jonkin bambumaan malliin aivan rietasteluksi ja jossain vaiheessa tulee eteen kunnon kurinpalautus poliisivaltion ja sisällissotien muodossa... -Siis joskus sadan vuoden päästä. Eiks tää historia yleensä tee kiertokulkua ja jossain vaiheessa kuppi vaan täyttyy liiallisesta yksilönvapauden rajoittamisesta...
Noi rajoitukset kyllä jossain vaiheessa tulevat menettämään merkityksensä, kun ne vain koko ajan tiukkenevat. Kunnioitus niitä kohtaan häviää aivan varmasti ja kun samalla vielä huomataan, että valvontaresurssit pienenevät.
Onnettomuudet (varsinkin kuolemaan johtaneet) ovat kyllä vähentyneet, mutta kuinka paljon niitä enää voidaan vähentää nopeutta laskemalla? Kuinka paljon näistä "jäljellä olevista" onnettomuuksista tapahtuisi niin sanotusti "joka tapauksessa", riippumatta nopeudesta tai rajoituksesta? Tietysti onnettomuudet saadaan nollaan, kun rajoitukset tiukennetaan 0 km/h:ssa... Onkohan teiden kunnon paranemisella ja autojen paranemisella mitään osuutta liikennekuolemien pienenemiseen? Varmasti on. Tai ainakin tekniikan kehittymisellä, tiet nyt välttämättä eivät ole parantuneet... Mutta itse en aina oikein tajua perusteita jonkin hyvän tieosuuden rajoituksen pienentämiselle, koska kyllä tiet kuitenkin paranevat ja autot ovat parempia jne.. Ymmärtäisin, jos kyseinen tieosuus vaikkapa jätettäisiin vähän huonompaan kuntoon tms, mutta tästä se ei johdu.
Onkohan tulevaisuuden kuva suomessakin se, että rajoituksia ei enää noudateta ja homma karkaa jonkin bambumaan malliin aivan rietasteluksi ja jossain vaiheessa tulee eteen kunnon kurinpalautus poliisivaltion ja sisällissotien muodossa... -Siis joskus sadan vuoden päästä. Eiks tää historia yleensä tee kiertokulkua ja jossain vaiheessa kuppi vaan täyttyy liiallisesta yksilönvapauden rajoittamisesta...
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.