Espoosta ei myöskään mitään pahaa sanottavaa ja palvelu asiallista.
Tähän väliin muilta kans kommentteja?!?! Vaikka aihe nyt "hieman"
poikkeekin asiasta, mutta pistetään sitten uusi aihe kehiin muulle osastolle
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
No onko väliä tulppa asiakaspalvelussa tai vaihdelaatikon pohjassa ei sillä väliä ole... molemmista tulee jotain ulos kun vähän potkii..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Eli minulla pitäis olla tuo 1,8l. Tämä kyseinen herra sanoi kun kysyin paljon minä laitan öljyä laatikkoon, hän veikkas että joku 1,7l (ooppeleissa on sen verran) ja tämä päätti varmistaa asian oisko ollu laakkoselta, sieltä sanottiin tuo 2,5l..
tuossa kyllä selvästi on mun laatikko ja tuo kyseinen litra määrä
No katotaan mitä tulee ulos kun tyhjentää kai sekin jotain kertoo..
kummalla puolella lokarii muuten sijaitsee tuo täyttöreikä oliko se kuskin puolella..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Täyttöreikä pitäisi noin uudessa lootassa olla siinä päällä. Isohko pultinkanta, ei nyt muista kokoa. Sivulla, eli sisälokarin puolella on vaan tyhjennysproppu ja tarksitusreikä. Ja laita huoletta ainakin se 2 litraa öljyä lootaan. Voitelee viitosen rattaat paremmin.
Mikäs reikä siellä alla on... ja en puhu moottoriöljyn poisto reiästä
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Hmmm... ei kai siellä alla pitäisi olla mitään, ellet nyt tarkoita sitä tyhjennystulppaa, joka on 8mm kuusiokolopultti ja sijainti vaihteiston "alimmassa" kohtaa apurungon vieressä(siis laation sivulla toisella tavalla ilmaistuna). Lähes samassa linjassa pitäisi olla ylempänä tämä tarkistusproppu, samaisella 8mm kuusiokolokannalla.
Tarkistan tilanteen tänään kun pääsen pukille
kuitenkin vaihdan nää öljyt vasta ensiviikolla joten sanon uudestaan tarkemmin.... no kuitenkin siellä alla jossain oli kun katselin
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
patu kirjoitti:No kävinpä tänään hakemassa manuaalilaatikkoon öljyt oikeen merkkiliikkestä nämä synteettiset, josta haulla olen lukenut... no nyt ois aikomus jokupäivä vaihtaa ne vanhat töhnät pois....
Joten eikö siihen poistotulppaan tule mitään tiivistettä väliin, ei ainakaan länsiauton tietokone näyttänyt kun kysyin .
Ja tuo kaara on tuo alla oleva ja siellä poistotulppa näyttäisi olla kun parivuotta olen katellu pohjaa
Vaihdon yhteydessä pitää vanhat öljyt huuhdella pois kahteen kertaan. Eli litra synteettistä laatikkoon ja annat auton käydä vaihde päällä pukilla hiukan aikaa ja sitten öljyt ulos. Tämä suoritus kahdesti ja sitten varsinainen täyttö kakkostulpan alarajaan asti. Tästä toimenpiteestä löytyy merkkiliikkeestä myös tarkempi bulletiini.
Kysyin tuosta huuhtelusta länsiautosta... olivat vähän sitä mieltä että paskat sitä tarvii kaikki vanhat vaan valutat pois.
Ja tietenki ettei saa sekoittaa mineraaleja eikä synteettisiä keskenään,
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
G-mies kirjoitti:Hmmm... ei kai siellä alla pitäisi olla mitään, ellet nyt tarkoita sitä tyhjennystulppaa, joka on 8mm kuusiokolopultti ja sijainti vaihteiston "alimmassa" kohtaa apurungon vieressä(siis laation sivulla toisella tavalla ilmaistuna). Lähes samassa linjassa pitäisi olla ylempänä tämä tarkistusproppu, samaisella 8mm kuusiokolokannalla.
Matti
Siellä oli joku oisko nyt 13mm/14mm avaimella oleva pultti oli ihan suoraan alaspäin ei missään sivulla... enkä muuta löytänyt ja siitä on hiukan hikoillut öljyä läpi joten mikä tuo sitten jos ei tyhjennys proppu..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
No, äkkiäkös se selviää, kun otat propun irti . Kunhan vain täyttöreikä löytyy, niin sama kai se on mistä ne öljyt valuttaa. Normaalisti -94 -> -98 laatikon alla ei pitäisi olla minkäänlaista poistoproppua(se on lootan kylkipuolella), mutta voihan joku olla tehnyt sen siihen, kuten eräässä toisessakin topicissa on toteutettu.
patu kirjoitti:Siellä oli joku oisko nyt 13mm/14mm avaimella oleva pultti oli ihan suoraan alaspäin ei missään sivulla... enkä muuta löytänyt ja siitä on hiukan hikoillut öljyä läpi joten mikä tuo sitten jos ei tyhjennys proppu...
Kuulostaa pakkiakselin tuen kiinnitysruuvilta. Jos se hikoilee niin sitten öljynvaihdon yhteydessä sitä voi hieman avata, puhdistaa hyvin ja tunkea laipan väliin Loctite 518:aa ja kiristys päälle niin pitäisi hikoilun loppua.
Pieneksi vinkiksi että jos ei ole mitään hajua mikä mikin ruuvi on niin ensimmäisenä ei varmaankaan kannata ruveta irroittelemaan niitä ja ihmettelemään mitäs ne olikaan. Vie autosi ennemmin johonkin osaavaan huoltoon - pääset halvemmalla.
patu kirjoitti:Siellä oli joku oisko nyt 13mm/14mm avaimella oleva pultti oli ihan suoraan alaspäin ei missään sivulla... enkä muuta löytänyt ja siitä on hiukan hikoillut öljyä läpi joten mikä tuo sitten jos ei tyhjennys proppu...
Kuulostaa pakkiakselin tuen kiinnitysruuvilta. Jos se hikoilee niin sitten öljynvaihdon yhteydessä sitä voi hieman avata, puhdistaa hyvin ja tunkea laipan väliin Loctite 518:aa ja kiristys päälle niin pitäisi hikoilun loppua.
Pieneksi vinkiksi että jos ei ole mitään hajua mikä mikin ruuvi on niin ensimmäisenä ei varmaankaan kannata ruveta irroittelemaan niitä ja ihmettelemään mitäs ne olikaan. Vie autosi ennemmin johonkin osaavaan huoltoon - pääset halvemmalla.
En mä nyt nii tyhmä ole että menisin availemaan, mutta tuosta ruuvista vois tulla mieleen et se on mistä valutetaan ulos vanhat....
Ja siksi kyselin täältä et sais varman vastauksen ennenkun alan hommaan (ois vaan pitäny olla antamatta isälle tuo satku ku siihen ei tarttee kun lisää uutta öljyä, vanhat tulee automaattisesti ulos )
Myydään tonnari muuten hyvässä kunnossa mutta myydään se pois vanhojen vaihteistoöljyjen vaihdon osaamatta tekemisen takia
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
G-mies kirjoitti:No, äkkiäkös se selviää, kun otat propun irti . Kunhan vain täyttöreikä löytyy, niin sama kai se on mistä ne öljyt valuttaa. Normaalisti -94 -> -98 laatikon alla ei pitäisi olla minkäänlaista poistoproppua(se on lootan kylkipuolella), mutta voihan joku olla tehnyt sen siihen, kuten eräässä toisessakin topicissa on toteutettu.
Matti
Niin eli se on siellä lokarin takana eli näiden muovilirpukkeiden takaa kun aikaisemmin kyselin...
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)