vaihteistoöljyn poistotulpan tiiviste/asiakaspalvelut

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

Espoosta ei myöskään mitään pahaa sanottavaa ja palvelu asiallista.
Tähän väliin muilta kans kommentteja?!?! Vaikka aihe nyt "hieman"
poikkeekin asiasta, mutta pistetään sitten uusi aihe kehiin muulle osastolle 8)
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

No onko väliä tulppa asiakaspalvelussa tai vaihdelaatikon pohjassa ei sillä väliä ole... :wink: molemmista tulee jotain ulos kun vähän potkii..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

patu kirjoitti:Onko tuon vaihteiston tilavuus 2,5 litraa :?:
Tämän mukaan tilavuus olisi uudemmissa 1,8l http://www.genuinesaab.com/psi/files/trans-oil-9000.pdf

Itellä -96:ssa oli ainaki sen verran.
9-5 2,3t -03
#2514
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

Eli minulla pitäis olla tuo 1,8l. Tämä kyseinen herra sanoi kun kysyin paljon minä laitan öljyä laatikkoon, hän veikkas että joku 1,7l (ooppeleissa on sen verran) ja tämä päätti varmistaa asian oisko ollu laakkoselta, sieltä sanottiin tuo 2,5l..



tuossa kyllä selvästi on mun laatikko ja tuo kyseinen litra määrä :roll:
No katotaan mitä tulee ulos kun tyhjentää kai sekin jotain kertoo..
kummalla puolella lokarii muuten sijaitsee tuo täyttöreikä :?: :arrow: oliko se kuskin puolella..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Täyttöreikä pitäisi noin uudessa lootassa olla siinä päällä. Isohko pultinkanta, ei nyt muista kokoa. Sivulla, eli sisälokarin puolella on vaan tyhjennysproppu ja tarksitusreikä. Ja laita huoletta ainakin se 2 litraa öljyä lootaan. Voitelee viitosen rattaat paremmin.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

Mikäs reikä siellä alla on... ja en puhu moottoriöljyn poisto reiästä
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Hmmm... ei kai siellä alla pitäisi olla mitään, ellet nyt tarkoita sitä tyhjennystulppaa, joka on 8mm kuusiokolopultti ja sijainti vaihteiston "alimmassa" kohtaa apurungon vieressä(siis laation sivulla toisella tavalla ilmaistuna). Lähes samassa linjassa pitäisi olla ylempänä tämä tarkistusproppu, samaisella 8mm kuusiokolokannalla.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

Tarkistan tilanteen tänään kun pääsen pukille :roll:
kuitenkin vaihdan nää öljyt vasta ensiviikolla joten sanon uudestaan tarkemmin.... no kuitenkin siellä alla jossain oli kun katselin 8O
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: vaihteistoöljyn poistotulpan tiiviste/asiakaspalvelut

Viesti Kirjoittaja pevi »

patu kirjoitti:No kävinpä tänään hakemassa manuaalilaatikkoon öljyt oikeen merkkiliikkestä nämä synteettiset, josta haulla olen lukenut... no nyt ois aikomus jokupäivä vaihtaa ne vanhat töhnät pois....
Joten eikö siihen poistotulppaan tule mitään tiivistettä väliin, ei ainakaan länsiauton tietokone näyttänyt kun kysyin :?: .

Ja tuo kaara on tuo alla oleva ja siellä poistotulppa näyttäisi olla kun parivuotta olen katellu pohjaa :idea:
Vaihdon yhteydessä pitää vanhat öljyt huuhdella pois kahteen kertaan. Eli litra synteettistä laatikkoon ja annat auton käydä vaihde päällä pukilla hiukan aikaa ja sitten öljyt ulos. Tämä suoritus kahdesti ja sitten varsinainen täyttö kakkostulpan alarajaan asti. Tästä toimenpiteestä löytyy merkkiliikkeestä myös tarkempi bulletiini.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

Kysyin tuosta huuhtelusta länsiautosta... olivat vähän sitä mieltä että paskat sitä tarvii kaikki vanhat vaan valutat pois. :?
Ja tietenki ettei saa sekoittaa mineraaleja eikä synteettisiä keskenään,
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

G-mies kirjoitti:Hmmm... ei kai siellä alla pitäisi olla mitään, ellet nyt tarkoita sitä tyhjennystulppaa, joka on 8mm kuusiokolopultti ja sijainti vaihteiston "alimmassa" kohtaa apurungon vieressä(siis laation sivulla toisella tavalla ilmaistuna). Lähes samassa linjassa pitäisi olla ylempänä tämä tarkistusproppu, samaisella 8mm kuusiokolokannalla.

Matti
Siellä oli joku oisko nyt 13mm/14mm avaimella oleva pultti oli ihan suoraan alaspäin ei missään sivulla... enkä muuta löytänyt ja siitä on hiukan hikoillut öljyä läpi joten mikä tuo sitten jos ei tyhjennys proppu.. :?: :roll: :wink:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

No, äkkiäkös se selviää, kun otat propun irti :lol:. Kunhan vain täyttöreikä löytyy, niin sama kai se on mistä ne öljyt valuttaa. Normaalisti -94 -> -98 laatikon alla ei pitäisi olla minkäänlaista poistoproppua(se on lootan kylkipuolella), mutta voihan joku olla tehnyt sen siihen, kuten eräässä toisessakin topicissa on toteutettu.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

patu kirjoitti:Siellä oli joku oisko nyt 13mm/14mm avaimella oleva pultti oli ihan suoraan alaspäin ei missään sivulla... enkä muuta löytänyt ja siitä on hiukan hikoillut öljyä läpi joten mikä tuo sitten jos ei tyhjennys proppu...
Kuulostaa pakkiakselin tuen kiinnitysruuvilta. Jos se hikoilee niin sitten öljynvaihdon yhteydessä sitä voi hieman avata, puhdistaa hyvin ja tunkea laipan väliin Loctite 518:aa ja kiristys päälle niin pitäisi hikoilun loppua.

Pieneksi vinkiksi että jos ei ole mitään hajua mikä mikin ruuvi on niin ensimmäisenä ei varmaankaan kannata ruveta irroittelemaan niitä ja ihmettelemään mitäs ne olikaan. Vie autosi ennemmin johonkin osaavaan huoltoon - pääset halvemmalla.
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

vtp9k kirjoitti:
patu kirjoitti:Siellä oli joku oisko nyt 13mm/14mm avaimella oleva pultti oli ihan suoraan alaspäin ei missään sivulla... enkä muuta löytänyt ja siitä on hiukan hikoillut öljyä läpi joten mikä tuo sitten jos ei tyhjennys proppu...
Kuulostaa pakkiakselin tuen kiinnitysruuvilta. Jos se hikoilee niin sitten öljynvaihdon yhteydessä sitä voi hieman avata, puhdistaa hyvin ja tunkea laipan väliin Loctite 518:aa ja kiristys päälle niin pitäisi hikoilun loppua.

Pieneksi vinkiksi että jos ei ole mitään hajua mikä mikin ruuvi on niin ensimmäisenä ei varmaankaan kannata ruveta irroittelemaan niitä ja ihmettelemään mitäs ne olikaan. Vie autosi ennemmin johonkin osaavaan huoltoon - pääset halvemmalla.

En mä nyt nii tyhmä ole että menisin availemaan, mutta tuosta ruuvista vois tulla mieleen et se on mistä valutetaan ulos vanhat....
Ja siksi kyselin täältä et sais varman vastauksen ennenkun alan hommaan
:wink: (ois vaan pitäny olla antamatta isälle tuo satku ku siihen ei tarttee kun lisää uutta öljyä, vanhat tulee automaattisesti ulos :lol: )

Myydään tonnari muuten hyvässä kunnossa mutta myydään se pois vanhojen vaihteistoöljyjen vaihdon osaamatta tekemisen takia :twisted:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

G-mies kirjoitti:No, äkkiäkös se selviää, kun otat propun irti :lol:. Kunhan vain täyttöreikä löytyy, niin sama kai se on mistä ne öljyt valuttaa. Normaalisti -94 -> -98 laatikon alla ei pitäisi olla minkäänlaista poistoproppua(se on lootan kylkipuolella), mutta voihan joku olla tehnyt sen siihen, kuten eräässä toisessakin topicissa on toteutettu.

Matti
Niin eli se on siellä lokarin takana eli näiden muovilirpukkeiden takaa kun aikaisemmin kyselin...
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Vastaa Viestiin