Automeklareilla myynnissä oleva Tonnari

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Koeajettu

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Jussi kirjoitti:
ah79 kirjoitti:Olikos tuossa jotain isompaakin vikaa? Kuvissa ainakin näytti hyvältä eikä hintakaan ollut mikään mahdoton...
Lommoja siellä täällä, kiveniskuista lähtenyttä pintaruostetta, sisustus ei järin siisti, venttiilit kilistivät niin pirusti hetken käynnistyksen jälkeen (ei likikään normaalisti), puhti tuntui olevan hukassa vaikka autossa oli Saabin oma 200hp virisarja, huoltokirja hukassa jne.

Autoa myydään rahoitusyhtiön laskuun eli sen tietää että edellisellä omistajalla on motivaatio auton huoltoon kadonnut siinä vaiheessa kun maksuvaikeudet ovat alkaneet.

Varmaan jollekin ihan hyvä auto, hinta tuskin on tiukka... itse en viitsinyt edes alkaa tinkaamaan.
Lisätään vielä oma koeajon tuloksia (ei sytyttänyt)
-Keskuslukko ei toimi
-Takaovia ei saanut lukkoon (vivustot irti sisältä)
-Vilkut eivät toimineen, hätävilkkukatkaisin koetaulun sisällä.
-Automaatti ei toiminut kunnolla vaan arpo mitä sattuu
-kaasupoljin jäykkä
-Kuskinpenkki huonossa kunnossa
-Väitettiin minulle olevan Suomiauto :roll:
-nastarenkaat alla (kuulemma ollut vaihteisto remontissa)
-500m ajettuna totesin, että EN OSTA :oops:

Ostin sitten 270tkm ajetun -98 CS:n huomattavasti halvemmalla
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja renner »

Katsokaapas citikan rattia, näyttä aivan saabin ratilta?
Onkos noilla ollut jotain yhteistyötä yleisest muutenkin.

http://www.iddstechnique.nl/images/Inne ... rseite.jpg
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: Koeajettu

Viesti Kirjoittaja Jussi »

9000LPT kirjoitti:-Vilkut eivät toimineen, hätävilkkukatkaisin koetaulun sisällä.
Tunnustan :)

Katkaisija oli hempulan näköisesti kiinni joten tottakai sitä piti painaa... sinne lumpsahti taulun sisään.
9000LPT kirjoitti:-Väitettiin minulle olevan Suomiauto :roll:
Kyllä se varmaan onkin... ovilokerossa oli suomenkielinen todistus tehtaan virisarjan asentamisesta vuodelta -96.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Koeajettu

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Jussi kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:-Väitettiin minulle olevan Suomiauto :roll:
Kyllä se varmaan onkin... ovilokerossa oli suomenkielinen todistus tehtaan virisarjan asentamisesta vuodelta -96.
Väitän että ei ole.
Perustelen väitteeni seuraavasti:
- Vuosimallin -96 autossa Eu kilvet.
- Jalopuut muös ovissa (harvinaiset Suomiautoissa)
- Apparin AirBägi, vai näenkö väärin? (tätä ei vissiin ole koskaan laitettu Suomessa myytäviin tonnareihin)
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Koeajettu

Viesti Kirjoittaja Boiga »

MacTurbo kirjoitti:
Jussi kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:-Väitettiin minulle olevan Suomiauto :roll:
Kyllä se varmaan onkin... ovilokerossa oli suomenkielinen todistus tehtaan virisarjan asentamisesta vuodelta -96.
Väitän että ei ole.
Perustelen väitteeni seuraavasti:
- Vuosimallin -96 autossa Eu kilvet.
- Jalopuut muös ovissa (harvinaiset Suomiautoissa)
- Apparin AirBägi, vai näenkö väärin? (tätä ei vissiin ole koskaan laitettu Suomessa myytäviin tonnareihin)
kaverin -94/-95 aerossa on apparin airbag ja on suomiauto... Ja onhan noita varusteita saanu mitä vain mihin vain :) Ja eipä nuo eu kilvet ny nii paljo kerro, omassa tontussa on myös eu kilvet, ja on -91 suomiauto.
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Baas900
"Viggen"
Viestit: 642
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Suomipeli ainakin kilpien perusteella. Aikoinaan tullut harrasteltua paljonkin rekisterikilpien parissa, ja pystyn kyllä varmuudella sanomaan, että tuota "UGI" -sarjaa on jaettu vuosina 96-97

Syytä eurokilpiin on vaikea sanoa, olisivatko alkuperäiset kilvet kolhiutuneet mutkalle, kuluneet tunnistamattomaksi, varastettu tms. jolloin autoon on tilattu uudet eurokilvet, tosin alkuperäisillä tunnuksilla.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Empä käy väittelemään tuosta alkuperästä, kun olen nähnyt auton pelkästään valokuvista.
Noiden lisävarusteiden puuttumisen Suomalaisista autoista syyn näkee tuosta 9-5T:n linkittämistä hinnastoista :)
Tosin muistelen jonkun väittäneen jossain topicissa että tuota apparin Bägiä ei olisi saanut edes rahalla :?
Mutta, niin tai näin, noilla mainitsemillani kriteereillä "kärähtää" aika moni tuontiauto..... omistaessa sillä ei ole väliä, mutta myytäessä saattaa ollakkin :|

[EDIT]

Ja 9-5T:lle terveisiä, kyllä niitä uusia jippoja oppii vielä vanhakin :wink:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Isän 94 vuotisessa griffinissä on apparin bägi ja tuo on varmasti suomi auto.
9000 aero -97, 9000 cde -96
Vastaa Viestiin