NBR on se perus o-rengas materiaali ja se kestää hieman yli 100 astetta jatkuvaa lämpöä. Käytännössä autoissa voi 99% varmuudella sanoa että jos o-rengas on musta niin sen materiaali on NBR.Mertmi kirjoitti:Mie muistelen, että tavan perus o-renkaissa taisi se lämpötilan kesto tulla ongelmaksi autokäytössä. Se oli jotakin 70astetta tms. Ei ne välttämättä ole ihan mitätahansa kumia, mitä auton osina myydään...
Jos varaosamyyjät ovat muuta väittäneet niin ovat puhuneet omiaan

Noissa elastomeereissä on sellainen ongelma että sekä kylmän että matalan lämpötilan ominaisuudet hyvät kovin harvassa aineessa. Useimmat hyvin lämpöä sietävät elastomeerit eivät siedä paljon alle -30 lämpötiloja. Erikoisemmat materiaalit taas maksavat niin paljon että autotehdas valitsee ennemmin rajoitetun käyttöiän. NBR on hyvä kompromissi... se kelpaa lentokoneissakin useimpiin paikkoihin.