Ajotietokone OG900:seen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Tonnarista tarvitsee purkaa itse edu (parilla ruuvilla kiinni mittariston takana) ja Pevi:n mainitsema ulkolämpötila-anturi. Lisäksi tarvitset molemmista kytkentäkaaviot (siis edu:sta ja og:n johtosarjasta) sekä kasan piuhaa.gothic kirjoitti:Mitähän kaikkea osia 9000:sesta tarvii purkaa että sen saa kytkettyä?
Ei ollenkaan paha rasti jos osaa kytkikset lukea.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
suorsa kirjoitti:Tonnarista tarvitsee purkaa itse edu (parilla ruuvilla kiinni mittariston takana) ja Pevi:n mainitsema ulkolämpötila-anturi. Lisäksi tarvitset molemmista kytkentäkaaviot (siis edu:sta ja og:n johtosarjasta) sekä kasan piuhaa.gothic kirjoitti:Mitähän kaikkea osia 9000:sesta tarvii purkaa että sen saa kytkettyä?
Ei ollenkaan paha rasti jos osaa kytkikset lukea.
Mitenkä esimerkiksi toteutetaan polttoainemäärän mittaus EDU:lle?
9000:ssa EDU ohjaa pa-mittaria tasajännitteellä sen perusteella mitä on mitannut polttoainemääräksi tankin potikalta. 900:ssa taas pa-mittari on sarjassa tankin potikan kanssa. Jo em. toiminnan toteuttaminen 900:ssa vaatii pari operaatiovahvistinkytkentää ja elektroniikan hyvää tietämystä.
Tietenkin voi vaihtaa 9000:n pa-mittarin satkuun, mutta silti tulee ongelmaksi pa-antureiden poikkeavat resistanssit 900 ja 9000:ssa. Se on mahdollista hoitaa tietenkin elektroniikalla.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
-
- "Aero"
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
- Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa
Minähän ainakin joskus about vuonna -98 omaan 900 ässääni tuollaisen joutessani virittelin, kyllähän siinä päivä meni mukavasti piuhoja liitellessä
Rakentelin sille paneelin kojelautaan mankan aukkoon ja ohjausnapit taisin ottaa vanhasta Motorolan puhelimesta
Aikaa kuitenkin kulunut jonkin verran niin yksityiskohtia ei enää muista 
Se edu oli muistaakseni mallia ruisku missä oli hieman suppeammat ominaisuudet, kuitenkin hetkelliset, keskikulutukset sun muut sai ulos.
Vanhemmissa tonnareissahan oli muistaakseni myös erillinen PA-anturi tankissa joten sopivuuskin noissa perempi. Tosin tämä oli sitä kuuluisaa MUTU-tietoa



Se edu oli muistaakseni mallia ruisku missä oli hieman suppeammat ominaisuudet, kuitenkin hetkelliset, keskikulutukset sun muut sai ulos.
Vanhemmissa tonnareissahan oli muistaakseni myös erillinen PA-anturi tankissa joten sopivuuskin noissa perempi. Tosin tämä oli sitä kuuluisaa MUTU-tietoa

R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
Siinähän se koppsa jo asiaa selvensikin. Tuskinpa tuohon maailma kaatuu vaikka uudemman edun kanssa ei saisikaan polttoainemittarin signaalia käyttöön. Ainut toiminto mihin tuo vaikuttaa on kuinka-pitkälle-lopulla-bensalla-pääsee -toimintoon.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Satkussa ja tonnarissa, siis suurinpiirtein samanikäisissä, on sama ruiskujärjestelmä - LH2.2. Boksi yms. vermeet on samoja. Nopeussignaalista en ole noin vanhassa satkussa varma onnistuuko, mutta ainakin vm.88-93 satkuista löytyy nopeusmittarista oikeanlainen nopeusanturi.DIggItaLLr kirjoitti:Nyt siis pitöis tietenkin olla kytkis mutta:
Edu ymmärtää satkun järjestelmää? luulis että bokseis/softas olisi eroa. Hyva niin jos toimii. En sitä väitä. Ihmettelen vain että toimisko tuo siis esim -84 T16 satkussa ?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).