käyttettyjen hinnat
Huollot kyllä, vakuutukset ei. Eikä se ollut mikään A1 leasing, vaikka niin väitin. Se oli ALD Leasing...
Nyt näyttäisi sieltä saavan Audi A4 T FSI:n 661€/kk. Siitä vaan hakemaan. Noissa on kuitenkin kilometrit rajoitettu ja pitää muistaa että auton omistaa rahoitusyhtiö, etkä sinä. Joten mitään muutoksia autoon ei itse saa tehdä, jne.
Nyt näyttäisi sieltä saavan Audi A4 T FSI:n 661€/kk. Siitä vaan hakemaan. Noissa on kuitenkin kilometrit rajoitettu ja pitää muistaa että auton omistaa rahoitusyhtiö, etkä sinä. Joten mitään muutoksia autoon ei itse saa tehdä, jne.
Itselläni on firman kautta auto, jossa 4 vuoden jälkeen minulla on mahdollisuus lunastaa auto 30%:n jäännösarvolla. Ajattelin yksityisleasingeistäkin, että leasing-maksu lasketaan tuon 30%:n jäännösarvon mukaan, jolloin auton arvonalennus olisi 70%. Ero ostettuun autoon olisi 70%:n arvonalennus miinus todellinen arvonalennus. Jos hinta laskee 4 vuodessa esim. 50%, niin ero olisi 20%. Tuota prosenttia vähentää kulut, jotka menevät leasing-firman piikkiin eikä omaan piikkiin, mutta mahtaako kuluja tulla lähellekään tuota. Esim. 30 000 euron autossa kuluja 6000 euroa/4 vuotta.
Kaverillani on aika tarkkaan 2 vuotta vanha vanhan korimallin Audi A6 (osti uutena, kun uusi korimalli oli tulossa). Ajettu 14 tkm. Viikko sitten kertoi katsoneensa vastaavanikäisten myyntihintoja ja arvo oli laskenut 14 000 euroa eli 1 euro/km. Kahden vuoden aikana arvonalennus 580 euroa/kk + auton huolto ym. kulut päälle. Olisi kiva tietää, millä hinnalla huoltoleasingin olisi aikanaan saanut. Tuon takia oikeastaan oman viestini alunperin laitoin. Eli totuus on se, että joka kuukausi useampi satanen sulaa johonkin kaikilta auton omistajilta.
Kun itse mietin rahoitusvaihtoehtoja autolleni, niin minulle sanottiin, että OKO-rahoitus tekee tilinsä ALV:lla ja siksi esim korkoprosentissa voi tulla vastaan. Pankille ei kelpaa auto vakuudeksi, lainannostokuluja ei tule jne. Tietääköhän joku oikeasti tuosta ALV:sta jotain vai jatketaanko mutu-linjalla:)
Kaverillani on aika tarkkaan 2 vuotta vanha vanhan korimallin Audi A6 (osti uutena, kun uusi korimalli oli tulossa). Ajettu 14 tkm. Viikko sitten kertoi katsoneensa vastaavanikäisten myyntihintoja ja arvo oli laskenut 14 000 euroa eli 1 euro/km. Kahden vuoden aikana arvonalennus 580 euroa/kk + auton huolto ym. kulut päälle. Olisi kiva tietää, millä hinnalla huoltoleasingin olisi aikanaan saanut. Tuon takia oikeastaan oman viestini alunperin laitoin. Eli totuus on se, että joka kuukausi useampi satanen sulaa johonkin kaikilta auton omistajilta.
Kun itse mietin rahoitusvaihtoehtoja autolleni, niin minulle sanottiin, että OKO-rahoitus tekee tilinsä ALV:lla ja siksi esim korkoprosentissa voi tulla vastaan. Pankille ei kelpaa auto vakuudeksi, lainannostokuluja ei tule jne. Tietääköhän joku oikeasti tuosta ALV:sta jotain vai jatketaanko mutu-linjalla:)
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
Aika harva jolla on A6 kokoinen/tasoinen pirssi ajaa 7000km/vuosi. Todennäköisesti useimmat ajavat jossain 18000-30000km paikkeilla per vuosi. Saattaisi olla että arvo olisi pudonnut tuon 14000€ vaikka autolla olisi ajettu 40000km. Tietysti myös korimallin vaihtuminen nopeuttanut hinnan pudotusta.
Kaverillani on aika tarkkaan 2 vuotta vanha vanhan korimallin Audi A6 (osti uutena, kun uusi korimalli oli tulossa). Ajettu 14 tkm. Viikko sitten kertoi katsoneensa vastaavanikäisten myyntihintoja ja arvo oli laskenut 14 000 euroa eli 1 euro/km.
Omaa kokemusta arvon alennuksesta, kaikki autot ostettu uutena suoralla kaupalla, samoin myyty suoraan uudelle omistajalle.
VW Polo 1,9D 4/96 - 6/99, 105 tkm, 97 300 mk => 65 000 mk = 0,05 EUR/km. Arvonalennus 33 %.
Skoda Octavia Combi GLX TDI 6/99 - 1/03, 158 tkm, 150 000 mk => 14 000 EUR = 0,07 EUR/km. Arvonalennus 45 %.
Audi A4 Avant TDI 1/03 - 1/06, 133 tkm, 38 300 EUR => 26 000 EUR = 0,09 EUR km. Arvonalennus 32 %.
VW Polo 1,9D 4/96 - 6/99, 105 tkm, 97 300 mk => 65 000 mk = 0,05 EUR/km. Arvonalennus 33 %.
Skoda Octavia Combi GLX TDI 6/99 - 1/03, 158 tkm, 150 000 mk => 14 000 EUR = 0,07 EUR/km. Arvonalennus 45 %.
Audi A4 Avant TDI 1/03 - 1/06, 133 tkm, 38 300 EUR => 26 000 EUR = 0,09 EUR km. Arvonalennus 32 %.
Joo mitään järkeä tuossa autossa ei olekaan ja kaverini on itsekin onneksi tajunnut sen ja puhuu ihailevasti jostain Skodasta ja Touranista jatkossa. Työmatkat menee pyörällä/kävellen. Itse ajan pelkkää työmatkaa enemmän/vuosi. Farkku Audi A4:een ei vaan kuulemma mahtunut 2 lastenistuinta + vaimo(!) samanaikaisesti takapenkille ja rattaistakin piti pyörät poistaa ettei olisi vienyt koko tavaratilaa ja siksi piti vaihtaa isompaan.miSa kirjoitti:Aika harva jolla on A6 kokoinen/tasoinen pirssi ajaa 7000km/vuosi. Todennäköisesti useimmat ajavat jossain 18000-30000km paikkeilla per vuosi. Saattaisi olla että arvo olisi pudonnut tuon 14000€ vaikka autolla olisi ajettu 40000km. Tietysti myös korimallin vaihtuminen nopeuttanut hinnan pudotusta.
Kaverillani on aika tarkkaan 2 vuotta vanha vanhan korimallin Audi A6 (osti uutena, kun uusi korimalli oli tulossa). Ajettu 14 tkm. Viikko sitten kertoi katsoneensa vastaavanikäisten myyntihintoja ja arvo oli laskenut 14 000 euroa eli 1 euro/km.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
Millähän hintaa pitäisi lähteä tämmöinen auto..
Ollut myynissä ainakin 3kk
http://services.netwheels.fi/autokaikko ... lerLy=1039
http://services.netwheels.fi/autokaikko ... lerLy=1039
Ootkos käynyt katsomassa ko. autoa?ka_0593 kirjoitti:Millähän hintaa pitäisi lähteä tämmöinen auto..
Minä olen, ja sinne sai jäädä......Oven kahvat pitäisi vaihtaa tai maalata, konepelti maalata (kiveniskuja), manuaali ilmastointi ja poppikoneena taisi olla vain radio. Noi huomasin kun sitä kävin vilkaisemassa.