Oikeat tulpat?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Sairas95 kirjoitti:Jos sen kuumemman tulpan kanssa ei ole ongelmia, niin onko niitä pakko hankkia kylmemmällä tulpalla? Saksan motareilla on ihan eri asia kun Suomessa. Jos ei käy radalla, niin laita kutonen ja jos käyt laita seiska. Jos ajat kylmemmällä tulpalla pääsääntöisesti "normiajaoa", niin älä kysele täällä, että mikä on kun herää vasta parin vedon jälkeen. Ja tämä ei kellekään erityisesti. Itse käyttänyt aina, niin kuumaa tulppaa kuin mahdollista ja Aeron platinakin (PFR6H-10) on kutonen. Pysyy puhtaana ja aina lähtee, kun on tarvis.
Nimenomaan... :lol: Kyllä se vanha totuus pitää yhä paikkansa, ettei kannata korjata mitään, jos mitään ei ole rikki... :roll: Pikkuisen on tuo moottoriteknologia ja termodynamiikka jutut kantta ajatellen kehittyneet sitten 8v turbosatkujen. Hallittu palaminen harvoin syö normi tulppaa milloinkaan missään tilanteessa. Kovasti viritetyt kovalla käytöllä on sitten erikseen. Toki hifistely aina sallitaan ja mikäs siinä jos mieli kerran tekee niin eikai sitä kukaan aikuista ihmistä kiellä....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Vaunun veto

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Mitenkähän Asuntovaunun kanssa. Mulla on monesti perässä yli tonnin vaunu ja autossa on bsr lastu. Jos vetää parisataa kilometriä yhtämittaa vaunua niin eiköhän se vastaa jo melkein rata ajoa tai saksan baanaa.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Vaunun veto

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

YSI-VIIS kirjoitti:Mitenkähän Asuntovaunun kanssa. Mulla on monesti perässä yli tonnin vaunu ja autossa on bsr lastu. Jos vetää parisataa kilometriä yhtämittaa vaunua niin eiköhän se vastaa jo melkein rata ajoa tai saksan baanaa.
No jos keskimäärin kierrosluku pyörii siinä 5500-9500rpm ja kaasu on pohjassa 70-80% ajasta niin sitten voidaan katsoa, että se vastaa rata-ajoa... :lol: No ei vainen....

Enpä ole kuullut koskaan, että vakiotulppa olisi jollain sulanut normaali tieliikenteessä, jos auto ja kuskin järki on kunnossa..... En asuntovaunun kanssa enkä ilman. Normi NGK 8 lämpöarvolla kestää jo kisakoneessakin n. 20-30kilsan treenejäkin. Mutta täytyy muistaa tässä keskustelussa taas se, että kyllä nuo nykykoneet antaa anteeksi kylmäänkin suuntaan paljon enemmän kuin vanhat kaasarikoneet käsiryypyllä. Liikkumavaraa on kun ei nykykone nokea tai kastele kynttilää enää samaan malliin. Hiukan semmoinen As you wish tyyppinen juttu.....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Vastaa Viestiin