Vastailenpa tuossa omasta puolestani.
9-5t voi korjata, koska hänellä on pitkällistä ja vankkaa kokemusta Saabin puolelta (mulla vaan Opelin)...
Hän tarkoitti varmastikin tuota 3 litran V6:sta (Opelissa 3.0 CDTI) joka perustuu tuohon commonrail-tekniikkaan.
Tuo 2.2 (DTI tai TiD) oli myös Saabilla "perinteinen jakajapumppu jossa on kuitenkin poikkeuksellisen korkea ruiskutuspaine". 1.9 Commonrail tuli vasta tähän uusimpaan 9-5 malliin.
Siis noissa dieselpannuissa vaihtoehdot ovat kulkeneet kutakuinkin samaa rataa molemmilla.
Saabin sivuilta en kyllä enää löytänyt vaihtoehtona tuota V6:sta, mutta Opelilla se on vielä saatavana?
Kävin kopasemassa tuota 1.9CDTI:tä (TiD) automaatilla jatkettuna ja kyllä sekin ihan ponteva kone oli. Hiukan sivistyneemmältä vaikutti kuin tuo 2.2. Siitä puuttui nuo vanhan 2.3 DTR koneen fiilikset, joita tässä 2.2 koneessa on mutta kulutukset olivat jo erittäin asiallisella tasolla. Jonkin verran olen Saksasta kysellyt kuulumisia tuosta pienemmästä koneesta ja sieltä ovat Saabilta viestittäneet että pitävät tuota 2.2:sta vahvempana pannuna.
Jos 2.2DTI:stä (tai TiD:stä) olisi commonrailversio niin sepä vasta olisikin jotakin!!! Taitais mennä meillä molemmilla pannut vaihtoon?
Joko oot imusarjan putsannu?
