Saab 96 -76 projekti

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
anttisb
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Tammi 10, 2007 23:15

Viesti Kirjoittaja anttisb »

Mullakin on saab96 ja aikomus tulevaisuudessa se entisöidä eikä ole varmoja faktoja museokatsastuksesta. Sen verran mitä kyselin katsastusasemalta väreistä niin saisivat olla alkuperäisiä. Muilla on varmaan tarkempia yksityiskohtaisia tietoja.
"kuuppa"
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommij »

tturku kirjoitti: Eli saako olla eri väriä vai pitääkö olla samanvärinen suurinpiirtein kuin alkuperäinen väri? Akseli kun ei näy ulospäin.
"Maalausten ja muiden pintakäsittelyjen on oltava alkuperäistä vastaavassa kunnossa." http://www.sahk.fi/museoajoneuvo.htm

Eli se kuuluisa puolikiiltävä kiiltävä matta musta. :wink:
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 96 -76 projekti

Viesti Kirjoittaja tturku »

Noniin. Nyt on vietetty taas 2 viikkoa enemmin ja vähemmin tallilla auton kimpussa ja jotain sain aikaankin:

Eli tässä on pohja reilut 9 kk siitä minkälaiseksi jätin sen tammikuussa. Autolla ei ole ajettu sen jälkeen mutta ei oo ruostettakaan missään joten ehkä maalaus toimi.
Kuva

ja tässä missä kunnossa pyöräkotelot ja taka-akselin tunneli oli ennen käsittelyä:
Kuva

Kuva

Kuva

ja kun otin tankin pois niin hymy vaan yltyi. Ei ruostetta missään sisäpuolella takakontissa:)
Kuva

ja ensin taas kuumailmapuhaltimen ja lastan kanssa massat pois, löytyi muutamasta kohtaa ihan "ehjän" massan alta pintaruostetta.
Kuva

ja sitten vaan pois loput massat laikan ja tinnerin avulla
Kuva

sitten vähän fosforihappoa pintaruosteille ja tämän jälkeen pintaan taas sitä tuttua happopohjamaalia
Kuva

Kuva

Ja päälle se tuttu vasaralakka
Kuva

Kuva

Kuva

Sitten piti vähän maalata taka-akselia ennen kuin laitoin kiinni
Kuva

Samoin hapottelin ja maalailin osan ripustuksen osista
Loppujen lopuksi sain osat taas kasaan
Kuva

Täytyis varmaan jos haluaa ihan kunnolla tehdä hakea toi taka-akseli ja muut ripustuksen romppeet varaosina, ja hapottaa oikein ajan kanssa, jotta saa ne ihan ruosteettomiksi ennen kasaamista. Tarkoitus on saada ens kesäksi auto taas ajokuntoon ja sellaiseen ulkoasuun, että ei ruosteita löydy.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Suppari kirjoitti:[
Juuri tuossa 77b tais vaihtua vilkut
No itse asiassa ei vaihtunut. -77b tarkoittaa superia, joka tuli jo alkuvuodesta 1977. kaksikurkkuinen kaasari jne.
Isot vilkut tuli loppuvuoden -77 erikoissarjaan, joita tehtiin vain kardinaalinpunaisina ja hopeisina.

Mitä tulee väreihin, niin kyllä ruostesuojaus alustassa on hyväksyttävä, jos ei halua sitä maalailla joka puolelta. Pintavärit, verhoilut yms. mallin omasta värikartasta. Värin saa vaihtaa, jos haluaa, mutta se on sitten olata joka paikassa, mikä on näkyvissä.
# 419 Vesa Pohjalainen
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 96 -76 projekti

Viesti Kirjoittaja tturku »

Päivitetäänpäs vähän tilannetta. Auto ei ole edennyt sitten viime kuvien ollenkaan ja odotteleepi tallissa tunnin ajomatkan päästä kotoa + vapaa-aika on kortilla pahasti tuon ½vuotiaan tytönkin takia niin tein peliliikkeen ja hain uuden kuupan kotiin. Ruukun ruskea 96L -75 kotiutettiin Varkaudesta viikko sitten. Eli tässä olisi jollekin hyvä projekti, laitettavaa löytyy mutta ei todellakaan mätä yksilö, pellit kaipaa kyllä kovaa työtä että saa autosta saa siistin + ylimaalaus on tarpeellinen. Auto ei käy tällä hetkellä koska kaasariin oon päässyt kertymään moskaa. Hörähtänee kyllä käyntiin kun suoraan kurkkuun lorauttaa bensaa, Eli trailerilla saisi pois haettua. Jos jotain kiinnostaa niin ei muuta kun YV:tä vaikka laittamaan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 96 -76 projekti

Viesti Kirjoittaja tturku »

Autolle piti viime kesänä löytyä uusi omistaja mutta kauppoja ei loppujen lopuksi saatu tehtyä ostajan vetäydyttyä. Eli laitetaampas uudestaan myyntiin. Auto seisoo kokoajan lämpimässä tallissa Tuusulassa. Pitää hakea trailerin kanssa ja pks seudulle voin auttaa kuljetuksessa. Ketä kiinnostaa vahvapeltinen projekti?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 96 -76 projekti

Viesti Kirjoittaja tturku »

Nyt olis taas löytynyt autolle ottaja. Eli kuuppa näillä näkymin myyty.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin