9-5 farmarin osto?
Njoo, B2x5-koneiden männät ovat heikommat kuin Saabilla aikaisemmin, mutta mäntien halkeamista on esiintynyt lähinnä viritetyissä B235R-moottoreissa (9-5Aero/9-3Viggen).
Jotain hyötyäkin tuosta viimeisimmästä huohotinpäivityksestä on kuulunut olevan öljyvuotoihin ja öljyn kulutukseen, joten ihan huuhaata se ei ole.
M2004- en ole kuullut vielä yhdestäkään jakopääremontista tai öljylietteestä koneessa, vaikka on ajettu 30K huoltovälillä...
3.0TiD on Isuzun kone, joten sen koneen ongelmat eivät liity tähän asiaan mitenkään.
Eski
Jotain hyötyäkin tuosta viimeisimmästä huohotinpäivityksestä on kuulunut olevan öljyvuotoihin ja öljyn kulutukseen, joten ihan huuhaata se ei ole.
M2004- en ole kuullut vielä yhdestäkään jakopääremontista tai öljylietteestä koneessa, vaikka on ajettu 30K huoltovälillä...
3.0TiD on Isuzun kone, joten sen koneen ongelmat eivät liity tähän asiaan mitenkään.
Eski
Jos viittat tuohon omaan 300K kohdalla tehtyyn jakopääremonttiisi, niin jakopää ei ollut kuitenkaan kulunut... Eli tarkoitin, että M2004- en ole kuullut, että yhteenkään olisi tarvinnut tehdä jakopääremonttia, kun taas näissä vanhemmissa "huohotinvikaisissa" jakopääremontit ovat melko yleisiä noin 100K ajettuna...
Eski
Eski
Ok, mukava kuulla, pitää odottaa muutama vuosi 9-5:n hankinnan suhteen josko noita öljylietetapauksia esiintyisi noissa 2004-> versioissakin (tai sitten ei).Eski kirjoitti:Njoo, B2x5-koneiden männät ovat heikommat kuin Saabilla aikaisemmin, mutta mäntien halkeamista on esiintynyt lähinnä viritetyissä B235R-moottoreissa (9-5Aero/9-3Viggen).
Jotain hyötyäkin tuosta viimeisimmästä huohotinpäivityksestä on kuulunut olevan öljyvuotoihin ja öljyn kulutukseen, joten ihan huuhaata se ei ole.
M2004- en ole kuullut vielä yhdestäkään jakopääremontista tai öljylietteestä koneessa, vaikka on ajettu 30K huoltovälillä...
3.0TiD on Isuzun kone, joten sen koneen ongelmat eivät liity tähän asiaan mitenkään.
Eski
Meidän 230tkm ajetun 9-5:n männät olivat täysin virheetömät kuten myös sylinteritkin, ei mitään pykälääkään edes ollut, eli jotain hyötyä pienemmästä kitkastakin on

Onko kenelläkään tietoa onko Suomessa hajonnut noita Isuzun moottoreita kuinka monia, vai onko ongelmaa esiintynyt etupäässä Saksassa jossa ajavat nasta laudassa 200km/h?
Täyttä faktaa on se ettei nuo 2004-> koneetkaan ole yhtään kummallisempia kuin vanhemmatkaan, vaan tehty järjettömän huonosti ja halvalla, kumma kun Saab ei saa korjattua jo vuonna 1997 alkanutta suunnitteluvirhettä, perin alkeellinen moka.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Tammi 16, 2007 12:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Eiköhän noista ->2004 T7 koneistakin suurinosa pärjää ilman jakopääremonttia.
Yleiseltä puolelta lainattu moottoriongelmakeskustelusta:
Yleiseltä puolelta lainattu moottoriongelmakeskustelusta:
Ruotsissahan saa autolle myös
moottorivakuutuksen ja nyt ensimmäinen
vakuutusyhtiö on kietäytynyt korvaamasta Saabin
moottorivaurioita ja ilmoittaa vian johtuvan johtuvan valmistajasta.
37 Saabissa tuhannesta on Trygg-hansan mukaan ollut moottorivaurio kun taas keskiarvo on viisi tuhannesta.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Poistaako viimeisin huohotinpäivitys tuon riskin (tai alentaako samalle tasolle kuin 2004:stä lähtien) vai onko päivitys edelleen enemmän tai vähemmän susi? Asensivat päivityksen huollossa mukisematta tehtaan piikkiin, kiitos siitä heille.Eski kirjoitti:Jos viittat tuohon omaan 300K kohdalla tehtyyn jakopääremonttiisi, niin jakopää ei ollut kuitenkaan kulunut... Eli tarkoitin, että M2004- en ole kuullut, että yhteenkään olisi tarvinnut tehdä jakopääremonttia, kun taas näissä vanhemmissa "huohotinvikaisissa" jakopääremontit ovat melko yleisiä noin 100K ajettuna...
Eski
Monet kiitokset.Eski kirjoitti:Tuolta löytyy aika paljon tietoa aiheesta:
http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv.shtml
Eski