Itse ajoin ennen 10w-30:llä.
Nyt kun laittelin syksyllä 5w-40. Tein sen virheen, että vaihdoin myös laatikkoon saman öljyn. No mitä tästä opimme ainakin se on liian notkeaa laatikkoon, kun tahdo siellä pysyä vaan tunkee itsensä moottorin puolelle.
Keväällä taas 10w30 kehiin.
Pakkaset & öljyt
Minulla on joa tapauksessa niin että kone ei vuoda järin paljon ja ilmeisesti polttaa sitä jos laitan jotain muutakuin 0w öljyä.
0w-40 öljyllä oli muistaakseni tuo "palamis tai syttymis lämpötila korkeampi joten kai se kestää kulumista enemmän .
Sdanger-->
Miten on mahdollista että loota öljyt hyppii koneeseen?
0w-40 öljyllä oli muistaakseni tuo "palamis tai syttymis lämpötila korkeampi joten kai se kestää kulumista enemmän .
Sdanger-->
Miten on mahdollista että loota öljyt hyppii koneeseen?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
niin tuossahan ei jäykempi pysy sisällä...Daword kirjoitti:nalleolut kirjoitti:ei riipu.Daword kirjoitti:
no eiköhän se riipu sitten tiivisteitä jos aine ei pysy sisällä..?
no mistäs se johtuu jos laittaa autoon liian löysät öljyt niin alkaa tuleen läpi?
eikös se jostakin tiivisteestä läpi tiensä silloin löydä?
ei ole tykänneet minunkaan satkuni juuri tuosta mobilin 5w50, pariin sitä kokeilin ja kummassakaan ei pysynyt, joten en sitä enää käytä kun ei sisällä pysy vaikka muut pysyy... valvolinen synpoweria käytän, talvella 0w40 kesällä 5w50 ja hyvin pysyvät koneessa.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
mikkoimp kirjoitti:niin tuossahan ei jäykempi pysy sisällä...Daword kirjoitti:nalleolut kirjoitti: ei riipu.
no mistäs se johtuu jos laittaa autoon liian löysät öljyt niin alkaa tuleen läpi?
eikös se jostakin tiivisteestä läpi tiensä silloin löydä?
ei ole tykänneet minunkaan satkuni juuri tuosta mobilin 5w50, pariin sitä kokeilin ja kummassakaan ei pysynyt, joten en sitä enää käytä kun ei sisällä pysy vaikka muut pysyy... valvolinen synpoweria käytän, talvella 0w40 kesällä 5w50 ja hyvin pysyvät koneessa.
okei...
no saas nähdä koska tosta mun satku T8 alkaa öljyy väheneen ku siel on tosiaan 5w-50 mut 1000km jälkeen ei oo mitään eroo öljynpinnas tapahtunut.....
voipi olla että on pakkanen sulla kovettanut jonkin tiivisteen ja sieltä sit päästää öjyy... tiputtaako alleen yhtään?