Ysifemman termari

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Mitenkäs tuon 9-5:n automaatti-ilmastoinnin lämpötilanmittaus on muuten toteutettu? Onko ilman lämpötilaa mittaava anturi jemmailtu jonnekin paneelin sisään, vai minne? Ja kuinka se toimii?
Kysyn siksi, koska hankinnassa hyvinkin pian 9-5 farkku ja nykyisessä Omegassa automaatti-ilmastoinnin anturi on kojelaudan paneelin sisällä ja saa ilmaa pienen imurin avulla, joka siis imee sisäilmaa sille anturille. Se pieni moottori on tietenkin alkanut vuosien saatossa väsymään, eikä enää ime ilmaa riittävän tehokkaasti. Muuten OK, mutta huolto ei vaihda sitä, muuten ehkä 5 euron arvoista, sähkömoottoria vaan koko elektronisen ohjauspaneelin: 1250€ + työt!
Nyt kun Saab on tuon &%#¤:n Opelin kanssa "samaa taloa" niin mahtaakohan kyseinen järjestelmä olla toteutettu samalla periaatteella vai onkohan siinä käytetty jotain hieman kestävämpää vaihtoehtoa?
Vastaa Viestiin