Pientä käymishäikkää moottorissa, vm. 90 vapari

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Irrota Jukka kaikki liittimet yksi kerrallaan konehuoneessa ja suikauta CRC:t. liittimiin ja laita takaisin.

Tarkasta kaikkien letkuliitosten tiiviys suihkuttamalla starttipilottia koneen käydessä letkujen ja imusarjan liitoskohtaan.

Irrota tyhjäkäyntimoottori (poikittain imusarjan päällä, yksi liitin ja kaksi putkea) ja suihkuta sisään bräkleenia runsaasti ja heiluttele toistaen useita kertoja niin kauan, että ulostuleva aine on puhdasta.
Suhauta lopuksi CRC:tä ja ravistele kuivaksi. Asenna takaisin.

Irroita ilmamassamittari imuilmaputkesta ja ota pöydälle. Irroita putken päissä olevat metalliritilät.
Ruiskuta varovasti ilmamassamittari puhtaaksi putken reunoilta alkaen, edeten alumiiniseen jäähdytysrivastoon ja putken keskellä olevaan platinalankaan. Tarkasta että lanka on varmasti ehjä.
Suihkuta brakleenia lankaan erittäin pienellä paineella niin kauan, että lanka näyttää metallin väriselle. Siinä on nokea pinnassa, sillä lanka kuumenee joka sammutuskerran jälkeen puhdistumista varten.
Laita ilmamasamittari takaisin autoon kuivahtamisen jälkeen. Älä käytä paineilmaa tms. kuivauksen, brakleen haihtuu itsestään.
Jos katkaiset putken keskellä olevan platinalangan immu on pilalla.

Jos näillä ei tokene, niin... :wink:
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Vastaa Viestiin