Jos on kulunut syvälle montulle, niin jumputus tosiaan siirtyy haitallisesti moottorijarrutuksen puolelle.
Kysyin aikoinaan pahuuttani Metrosta maljan hintaa ... se oli vuonna -95 tai -96... 2400 markkaa/kpl. En ostanut. Purkaamollakin maksoi aika suolaisesti. Lopulta tuo keulan pudottaminen oikealle korkeudelle poisti koko ongelman, koska tripoidi siirtyi eri kohdalle maljassa ja mottorijarrutuksella ei tuntunut enää mitään ylimääräistä.
Helpottaa....
Vetonivel vaihdettu, Motonetista 70 eskoa ( Löbro ) nivelen suojakumi oli paskana, akselin puolelta halki, tiedä sitten milloin mennyt mutta eipä kai tuo hajonneena paljoa ajoa tarvii ? Oikealta puolelta ainakin näytti ja tuntui olevan vielä kumi ehjänä, tosin mukavahan tuo olis ollu samalla vaihtaa sekin nivel....vaan se 70 euroo....!!!
Taas tuli huomattua että "tieto lisää tuskaa" kun tuli nähtyä jarrulevyt ja
-palat, no palat nyt kuitenkin ois menny vaihtoon mutta nyt näki että niin menee levytkin, ei kehtaa enää uusia paloja vanhoihin levyihin laittaa.
Ei tuo nyt pahasti töki mutta oli ajatuksia uusia kesärenkaat ja vaihtaa iskaritkin joka nurkkaan ja alkaa hiljalleen jo rasittamaan kukkaroa....meinaan menis kaikki mukavasti samalla remppakerralla....
Otin myös täällä olleista kirjoituksista vaarin ja suoritin merkkien poiston luukusta ja lokasuojista - hiustenkuivaaja aivan ehdoton tuossa puuhassa.
Kyllä hivelee silmää nyt !
Mukavasti tuli kannanottoja nivelrikkooni - kiitoksia neuvoista ja kokemuksista.
Kävipä itselläni samalla tavalla, mutta ei vain oireillut mitenkään ennenkuin otti ja räjähti.. Eli yhtäkkiä paukahti sisempi nivel, ja äkkinäisenä katsottiin nivelkupin olevan ehyt, joten heitettiin uusi 55euron nivel paikalleen. Noh, homma saatiin valmiiksi niin viiden metrin ajon jälkeen paukahti uudestaan, jolloin sitten havaittiin että se kuppi on aika lailla räjähtänyt. Kovasti kyllä ihmetyttää että miten se pääsi sen tekemään; haulla löysin sellaisen viestin missä sanottiin vetareissa olleen laatuvaihtelua, eli niitä on ollut väärän mittaisiakin ihan tehtaaltakin? Eli olisiko akseli liian lyhyt, joka on mahdollistanut nivelen hyppäämisen?
Joka tapauksessa, kuppi ja nivel täytyy siis vaihtaa. Miten tämä tapahtuu? Eli miten sen kupin saa sieltä laatikosta irti, ja mitä kaikkea muuta joutuu vaihtamaan? Näytti vähän ahtaalta se aukko mistä vetari tulee läpi, pitääko konetta/laatikkoa jotenkin väännättää että sen kupin saa sieltä tulemaan? Mitä osia tarvitsee uutena, stefoja ja laakereita vai? Jos joltakulta löytyisi tuohon operaatioon räjäytyskuvatkin, niin helpottaisi tätä ongelmaa kyllä melkoisesti.
Autohan oli siis Saab 900c sedan '89. Kiitokset vinkeistä jo etukäteen.
hza kirjoitti:Ei tuo nyt pahasti töki mutta oli ajatuksia uusia kesärenkaat ja vaihtaa iskaritkin joka nurkkaan ja alkaa hiljalleen jo rasittamaan kukkaroa
Ei noi levyt ja palat maksa paljoa mitään jos sulla on kässäri taakse (eli 114,3x4 jako). Vaihdoin omaani palat ja levyt joka kulmaan ja koko lasku motonetista haettuna oli n.120e. Mä en ulkoa muista minkä merkkiset ne palat oli mutta niitä on siellä kahta mallia - tsingtsongwong-kukkuluuruu palat sekä sit ne "oikeat" - nää on ne oikeat. Hintaeroa oli hurjat 5e per kulma.
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.