Ei ne siellä tienny itsekkään että minkä mukana sen nopeudensäätimen sais, sanoivat vaan että kone sanoo ettei sitä saa erikseen ja tarjoaa suoraan sitä korjaus-sarjaa.9-5T kirjoitti:Mitä ne haluaa myydä sen 330e:n nopeudensäätimen kanssa?
ohjaustehostimen ajoittainen ulina
Paskapuhetta. Asiansa osaava ilmastointipaja, jollainen merkkihuolto EI yleensä ole, löytää vuodot ilman mitään väriaineita. Esim. "old school" metodilla tuupataan typpeä tyhjään järjestelmään ja käydään jokaikinen komponentti läpi liekin tai saippuaveden kanssa. Merkkihuoltojen ilmastointiosaaminen on yleensä sen automaattikoneen ja väriaineiden varassa, muuta ei sitten osatakkaan tehdä, paitsi laskuttaa.[/quote]
Ja Ilmastointipaja tekeekin ton ihan ilmaiseksi?Höpö,höpö.
Huomattavasti helpompi ja varmasti loppujen lopuksi halvempi tapa on laittaa väriaineet ja katsoa UV-lampulla mistä on vuotanut, jos vielä tyhjenee.Yleensä autoissa esim höyrystin on kojelaudan sisällä ja muutkin komponentit voi olla vaikeasti tavoitettavissa ilman mittavaa purkamista, kyllä se ilmastointipajakin tehdystä työstä laskuttaa, vai onko
joku paikka missä tekevät ilmaiseksi työtä?
Ja Ilmastointipaja tekeekin ton ihan ilmaiseksi?Höpö,höpö.
Huomattavasti helpompi ja varmasti loppujen lopuksi halvempi tapa on laittaa väriaineet ja katsoa UV-lampulla mistä on vuotanut, jos vielä tyhjenee.Yleensä autoissa esim höyrystin on kojelaudan sisällä ja muutkin komponentit voi olla vaikeasti tavoitettavissa ilman mittavaa purkamista, kyllä se ilmastointipajakin tehdystä työstä laskuttaa, vai onko
joku paikka missä tekevät ilmaiseksi työtä?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Pelkän jo todetun, mutta ei paikallistetun vuodon etsiminen täyttämällä järjestelmä ei ehkä ole se paras tapa...Uusi täyttö aineineen maksaa jo n. 150...200€ (lisäksi uusintatäyttö 150...200€ + korjaus & varaosat, kun vuoto on löydetty), siinä ajassa tekee ~60...70€/h velotuksella ilmastointipaja jo kolmisen tuntia töitä. "Normaalit" vuotopaikat, kuten kompuran päätykansi/akseli, kompuran ylipaineen varoventtiili, lauhditin, ja letkuliitokset kompura-lauhdutin-kuivain välillä tarkistaa n. 10 minuutissa saippuavedellä, kun systeemi on ensin täytetty typellä.tq kirjoitti:V.J.S kirjoitti:Paskapuhetta. Asiansa osaava ilmastointipaja, jollainen merkkihuolto EI yleensä ole, löytää vuodot ilman mitään väriaineita. Esim. "old school" metodilla tuupataan typpeä tyhjään järjestelmään ja käydään jokaikinen komponentti läpi liekin tai saippuaveden kanssa. Merkkihuoltojen ilmastointiosaaminen on yleensä sen automaattikoneen ja väriaineiden varassa, muuta ei sitten osatakkaan tehdä, paitsi laskuttaa.
Ja Ilmastointipaja tekeekin ton ihan ilmaiseksi?Höpö,höpö.
Huomattavasti helpompi ja varmasti loppujen lopuksi halvempi tapa on laittaa väriaineet ja katsoa UV-lampulla mistä on vuotanut, jos vielä tyhjenee.Yleensä autoissa esim höyrystin on kojelaudan sisällä ja muutkin komponentit voi olla vaikeasti tavoitettavissa ilman mittavaa purkamista, kyllä se ilmastointipajakin tehdystä työstä laskuttaa, vai onko
joku paikka missä tekevät ilmaiseksi työtä?
Ja jos haluaa pelkästään täyttää järjestelmän uusilla litkuilla ja väriaineilla, niin sekin onnistuu ilmastointipajalla

Mutta siis jokainen tekee omat valintansa, minä en vie enään yhtään autoa ilmastointihuoltoon merkkiliikkeeseen, ellei ole kyse jostain takuu tms. asioista. Ja siitä ei ihan vähään aikaan ole pelkoa, ainut ilmastoitu auto kun tällä hetkellä on vuoden -84 900 T8

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kallista on ilmastointipajalla jos maksaa 150-200€.Eräässä (ei Saab )merkkiliikkeessä täyttävät kaikkiin merkkeihin,
pääkaupunkiseudulla 95€ (tarjous) norm. n. 130 €.Hinta sisältää luonnollisesti kylmäaineen.
Yhden autoni kohdalla ilmastointipaja yritti velottaa kolmesti täytön vaikka oli kysymys heidän virheestään.Silloin vihelsin pelin poikki ja marssin merkkiliikkeeseen,missä laitettiin väriaineet ja viikon päästä paikallistettiin vuotokohta.Eivät veloittaneet silloin korjauksen yhteydessä uudesta täytöstä kuin puolet.Ehkä silloin kävi vain hyvä tsäkä?
pääkaupunkiseudulla 95€ (tarjous) norm. n. 130 €.Hinta sisältää luonnollisesti kylmäaineen.
Yhden autoni kohdalla ilmastointipaja yritti velottaa kolmesti täytön vaikka oli kysymys heidän virheestään.Silloin vihelsin pelin poikki ja marssin merkkiliikkeeseen,missä laitettiin väriaineet ja viikon päästä paikallistettiin vuotokohta.Eivät veloittaneet silloin korjauksen yhteydessä uudesta täytöstä kuin puolet.Ehkä silloin kävi vain hyvä tsäkä?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Neljä kertaa on tullut käytyä samalla ilmastointipajalla, hinnat vaihdellut 65-125€ välillä. 65€ oli tosiaan tyhjöön imu ja täyttö 850g:llä kylmä-ainetta. Velottivat aineet ja puolen tunnin työn. Kallein keikka oli kun ensin koeponnistettiin järjestelmä typellä, imettiin sen jälkeen tyhjöön, laitettin uudet öljyt kompuraan ja täytettiin 900g ainetta, lisäksi vielä ihmeteltiin tovi, kun flekti ei lähtenyt ilmastoinnin ohjaaman pyörimään (sanoin kavereille, että antaa olla, koska olin 95% varma siitä, missä vika oli). Sinä kertana, kun koeponnistuksella todettiin kompuran päätykannen vuoto, ei veloitettu latiakaan. Toisin kuin merkkihuollon 20€ veloitus siitä, kun totesivat, että heidän automaattikonetta ei saa silloisen tonttuni systeemiin kiinnitq kirjoitti:Kallista on ilmastointipajalla jos maksaa 150-200€.Eräässä (ei Saab )merkkiliikkeessä täyttävät kaikkiin merkkeihin,
pääkaupunkiseudulla 95€ (tarjous) norm. n. 130 €.Hinta sisältää luonnollisesti kylmäaineen.
Yhden autoni kohdalla ilmastointipaja yritti velottaa kolmesti täytön vaikka oli kysymys heidän virheestään.Silloin vihelsin pelin poikki ja marssin merkkiliikkeeseen,missä laitettiin väriaineet ja viikon päästä paikallistettiin vuotokohta.Eivät veloittaneet silloin korjauksen yhteydessä uudesta täytöstä kuin puolet.Ehkä silloin kävi vain hyvä tsäkä?

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ei kai tuo ole totta? Jos merkkiliike ei tiedä käyvätkö heidän työkalunsa "oman" merkkinsä autoon niin en minä siitä kokeilusta kyllä mitään maksaisi. Tietty jos autoa olisi rakenneltu tms. jälkikäteen noilta osin tai kyseessä oli eri automerkin merkkiliike mutta tuo on aika paksun oloista hommaa muuten.V.J.S kirjoitti:Toisin kuin merkkihuollon 20€ veloitus siitä, kun totesivat, että heidän automaattikonetta ei saa silloisen tonttuni systeemiin kiinniPakko oli maksaa minimiveloitus, kun asentaja oli jo kerennyt ajaa auton halliin ja roudata koneen pirssin viereen...
Työnjohdon/vastaanottotiskin mokahan tuo on.
Rami
****
VAG
VAG
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Tosi on, usko pois. Menin Hertsikan Länsi-Autoon, kun tuli postissa huoltotarjous (jotain 99€, eikä sisältänyt edes aineita). Autossa oli ns. R134a retrofit ilmastointi, mutta kompurasta puuttui toinen pikaliitin, jonka tilalla oli "normaali" kierreliitäntä. Siinä kohtaa loppui merkkiliikkeen ammattitaito, toivottivat kassan kautta 20€ ja tervemenoa. Saksassa autoa hakiessani 2003 keväällä samainen ilmastointi täytettiin merkkiliikkessä (Saab-Zentrum Augsburg) ilman ongelmia, mutta siellä olikin osaava kaveri asiallarmeller kirjoitti:Ei kai tuo ole totta? Jos merkkiliike ei tiedä käyvätkö heidän työkalunsa "oman" merkkinsä autoon niin en minä siitä kokeilusta kyllä mitään maksaisi. Tietty jos autoa olisi rakenneltu tms. jälkikäteen noilta osin tai kyseessä oli eri automerkin merkkiliike mutta tuo on aika paksun oloista hommaa muuten.V.J.S kirjoitti:Toisin kuin merkkihuollon 20€ veloitus siitä, kun totesivat, että heidän automaattikonetta ei saa silloisen tonttuni systeemiin kiinniPakko oli maksaa minimiveloitus, kun asentaja oli jo kerennyt ajaa auton halliin ja roudata koneen pirssin viereen...
Työnjohdon/vastaanottotiskin mokahan tuo on.
Rami

Tuo Hertsikan Länskärin ilmastointiammattitaidon osoitus oli sitten vuonna 2004, joten hommathan saattaa nykyisellään olla jo paremmin.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: ohjaustehostimen ajoittainen ulina
Tulikos tähän ilmastoinnin ulinaan nyt mitään ratkaisua? Vai luinko viestiketjun huolimattomasti...?
Huollatin tänään ilmastoinnin, jotta tulisi taas vilua sisään ja loppuisi tuo ulina tuolta pellin alta. No, vilua tulee taas, mutta ulina vaan jatkuu. Saa sen tietty pois kun tökkää ECON päälle, mutta eipä tule sitten enää viluakaan...
Huollatin tänään ilmastoinnin, jotta tulisi taas vilua sisään ja loppuisi tuo ulina tuolta pellin alta. No, vilua tulee taas, mutta ulina vaan jatkuu. Saa sen tietty pois kun tökkää ECON päälle, mutta eipä tule sitten enää viluakaan...
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
Re: ohjaustehostimen ajoittainen ulina
Juu kiinnostaisi tämä vastaus myös kovasti minuakin...kaseva kirjoitti:Tulikos tähän ilmastoinnin ulinaan nyt mitään ratkaisua? Vai luinko viestiketjun huolimattomasti...?
Huollatin tänään ilmastoinnin, jotta tulisi taas vilua sisään ja loppuisi tuo ulina tuolta pellin alta. No, vilua tulee taas, mutta ulina vaan jatkuu. Saa sen tietty pois kun tökkää ECON päälle, mutta eipä tule sitten enää viluakaan...
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: ohjaustehostimen ajoittainen ulina
Voisin lisätä tänne, että mulla loppui ilmastoinnin ulina moniurahihnan vaihtoon. Eli syypää ei varsinaisesti ollutkaan kompura.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion