Meni noin kuukausi sitten etupuskurista kromilista poikki ja ostin raakasti Saabilta uuden. Maksoi 36€, mikä kyllä hieman kirpaisi lyhyestä listanpätkästä, mutta aito on aina aito eikä mikään ranetus.
Tosin joutuu uusimaan toisellekin puolelle kun vanha lista on uuteen verrattuna aivan kulahtanut ja haalistunut
Osta yksi kappale takapuskurin listoja ja tee siitä kaksi etupuskurin listaa. Kokonaisuutena pääset halvemmalla, kuin ostamalla 2 erillista etupuskurin listaa. Kiinnitykset tosin eivät enää toimi sellaisenaan, vaan suosittelen reilusti liimausta. Pysyypähän paikoillaan.
Maikki kirjoitti:Parhaiten ikkunat saa puhtaaksi kun laittaa ei edes kovin vahvaa lasinpesunestettä pumppupulloon, suihkuttaa lasille ja kuivaa sanomalehdellä.
Itse käyttäny tolu ikkunanpesuvaahtoa, lastalla kuivannut enkä kyllä huomannut auringossa enkä varjossakaan mitään raitoja tms harmaata.
SB90 kirjoitti:
Ostat msuatn ja kromin värisen maali purkin ja maalaat eka mustaksi sitten kromi osan kromilla, tulee uuden veroiset kahteen kertaan kun vedät pysyy kauemmin kun auton maali.
Mulla on motipin kromimaalia, ei ole todellakaan hyvä mihinkään. Tai no, jos maalattavan esineen ilmatiiviiseen lasikaappiin laittaa niin pysyy pitempään hyvänä.
Lakkaakaan ei tuon päälle voi laittaa suojaamaan, menee täysin pilalle.
Ennemmin niihin listoihin kannattais laittaa kromiteippiä.
Itselläni on moitteettomasti pysynyt maalipinta kiinni. Tosin tajusithan etten puhunut spraymaali purkeista vaan ruiskulla maalaamisesta?
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
SB90 kirjoitti:
Itselläni on moitteettomasti pysynyt maalipinta kiinni. Tosin tajusithan etten puhunut spraymaali purkeista vaan ruiskulla maalaamisesta?
Kyllä. Mutta ihan pakko tähän väliin mainita että nuo spraypurkeissa olevat kromimaalit on huonoja. Niitä ei kannata käyttää vaikka se purkin halpa hinta houkuttelis. Yhteen autoon maalasin harmaat umpion muovit sillä (ne mitkä oli sen kromatun heijastinpinnan ympärillä) ja hyvältä näytti ja ehkä pysyykin hyvin kun on umpiolasin takana suojassa. Mutta yksikin sormenjälki ja kun sitä yrität varovasti pyyhkiä pois niin koko maali lähtee mukaan... Oli minkälainen pohjamaali tahansa alla.
Hyvin monen merkkisiä tuoteita on tullut kokeilua - parhaimpaan tulokseen mustien listojen saamiseksi mustaksi ja niiden pysymiseen myös mustana olen päässyt Turtle Waxin "BUMPER & TYRE SHINE – Puskurin ja renkaiden kirkaste" -tuotteella.
Ko. aine ei ole itsessään mustaa, vaan vaalean keltaista. Poistaa hyvin myös vahajäämät listoista.
Bob kirjoitti:Hyvin monen merkkisiä tuoteita on tullut kokeilua - parhaimpaan tulokseen mustien listojen saamiseksi mustaksi ja niiden pysymiseen myös mustana olen päässyt Turtle Waxin "BUMPER & TYRE SHINE – Puskurin ja renkaiden kirkaste" -tuotteella.
Ko. aine ei ole itsessään mustaa, vaan vaalean keltaista. Poistaa hyvin myös vahajäämät listoista.
Muistaakseni AutoGlym:in vastaava rengashoito / tai mikälie kiillon palauttaja on kanssa keltaista...