Huomaa mitä kirjoittelin aikasemmin tässä topicissa
Käsittääkseni milemmat pumput ovat tankin sisällä, en tosin ole vielä joutunu 16venasen tankkia purkaan ja toivottavasti en lähiaikoina joudukkaan.
Mutta jo kolmannen kerran saabistiaikana(1997alkaen)saabi jätti tielle tai oikeastaan
kaupan pihaan. Ekalla kerralla 1998 finkun bensapumpun johto oli hiertyny
poikki, toisella kerralla 900C:stä hyytyi bensapumppu 2001 ja nyt toi katraan
uusin 900S 1992 jätti kaupan pihalle, jätskit takakontissa tietty.
Kun köyden perässä päästiin tallille ja sain kontista pohjalevyt pois, niin
pumppu oli hyvin hiljaa vaikka virta oli päällä.
Kun ei ole aiemmin niin tullu kuunneltua, niin käykö toi pumppu koko ajan
virran ollessa päällä/auto sammuksissa?
Toisin kuin K-jeteissä mitkä vaan pyörähtävät hetken.
Yritin tuota pumppua kopistellakin mutta ei mitään elon merkkejä, kunnes
irrotin ja kiinnitin bensapumpun sulakkeen.
Voisiko oikeasti olla vika hapettuneessa sulakkeessa vai onko toi vaan pumpun
lopun merkkejä....
Pumppu ehkä niin väsähtäny että pieni ylimääränen resistanssi sulakkeella
estää käynnistymisen?
Vastahan tuolla 260tuhatta ajettu.
Ilmeisesti tosa ässässä on tuo walbro, ainakin epc:n kuva näytti samalta
miltä tuon kansi.
Jotain positiivista sentään että on puolet halvempi mitä
bosch.
900i-16V/T16 89--93 Pumppu Walbro (kotelon sisällä). . . . 28-1723 88.00
Ne ketä tuon on itse vaihtaneet, niin kummoinen homma tuo ja oliko jotain huomioitavaa?
Onko joku vaihtanu tuota takaiskuaventtiiliä(nro6)?