Ookoo, jooh olisihan se hienoa päästä johdonnokkaan lukemaan koodit, mutta auto seisonnassa ja lähimpään merkkihuoltoon ~30km. CE valo ei kuitenkaan viimeksi ainakaan mitään välkkynyt, vaan välillä syttyi (yleensä silloin kun konekkin kävi huonosti) ja sammui sitten jonkunajan kuluttua. Eilen kun kokeilin ei syttynyt lainkaan.jus kirjoitti:Nakutusanturin tai sen johdon vika ei oikein mitenkään voi sotkea tyhjäkäyntiä.nahkis kirjoitti:Pystyykö tuon nakutusanturin toimintaa testaamaan mitenkään?
Jos kerran CE palaa välillä, niin eikö tuosta pitäisi saada vikakoodeja ulos?
Käyntihäiriötä sun muuta kulkuongelmaa
Re: Käyntihäiriötä sun muuta kulkuongelmaa
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Käyntihäiriötä sun muuta kulkuongelmaa
Ruiskuboksiltahan saa vikakoodit ihan itsekin. Eri asia sitten jos DI/APC sytyttää valoa.nahkis kirjoitti:auto seisonnassa ja lähimpään merkkihuoltoon ~30km.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 33#p479933
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Käyntihäiriötä sun muuta kulkuongelmaa
Ahaa, tuollainen mennyt ihan ohi. Pitää kokeilla huomenna, kiitoksia.jus kirjoitti:Ruiskuboksiltahan saa vikakoodit ihan itsekin. Eri asia sitten jos DI/APC sytyttää valoa.nahkis kirjoitti:auto seisonnassa ja lähimpään merkkihuoltoon ~30km.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 33#p479933
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Käyntihäiriötä sun muuta kulkuongelmaa
12224 fuel air mixture too rich / oxygen sesor, air mass meter
12251 throttle position sensor faulty / tps fault
Nuo koodit antaa, tuon ekan ehkä ymmärränkin, muttä jälkimmäistä kaasuläpän asentoanturi jos se sellainen on niin miten pitäisi toimia sitten?
12251 throttle position sensor faulty / tps fault
Nuo koodit antaa, tuon ekan ehkä ymmärränkin, muttä jälkimmäistä kaasuläpän asentoanturi jos se sellainen on niin miten pitäisi toimia sitten?
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Käyntihäiriötä sun muuta kulkuongelmaa
Niin eli autossa oli tuo tcs, johtuuko nuo kaikki tyhjäkäyntiongelmat tosta 12251 throttle position sensor faulty? Olisiko tota itse mahdollinen alkaa selvittelemään vai mitä? Auto ei kuitenkaan ole limb-homessa käynyt lainkaan. Ja tuo tcs ctrl palaa kokoajan.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Käyntihäiriötä sun muuta kulkuongelmaa
Ruiskuboksi saa läppäkulmasignaalin ETS-boksilta. Jos ETS-boksi olisi sitä mieltä että ei tule läppäkulmasignaalia, auto olisi limp-home-tilassa.nahkis kirjoitti:Niin eli autossa oli tuo tcs, johtuuko nuo kaikki tyhjäkäyntiongelmat tosta 12251 throttle position sensor faulty? Olisiko tota itse mahdollinen alkaa selvittelemään vai mitä? Auto ei kuitenkaan ole limb-homessa käynyt lainkaan. Ja tuo tcs ctrl palaa kokoajan.
En tiedä kuuluisiko ETS:n antaa läppäkulmasignaalia ruiskuboksille jos TCS CTRL palaa. TCS-vikakoodit lukemalla voisi selvitä paljonkin, mutta siihen tarvitaan ISAT. Muuten joutuu mittaamaan jännitteitä ja vastuksia aika monesta paikasta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Käyntihäiriötä sun muuta kulkuongelmaa
Kaipa tuo täytyy huoltoon viedä, onko niin että techillä ei saa tuosta mitään ulos?jus kirjoitti:Ruiskuboksi saa läppäkulmasignaalin ETS-boksilta. Jos ETS-boksi olisi sitä mieltä että ei tule läppäkulmasignaalia, auto olisi limp-home-tilassa.nahkis kirjoitti:Niin eli autossa oli tuo tcs, johtuuko nuo kaikki tyhjäkäyntiongelmat tosta 12251 throttle position sensor faulty? Olisiko tota itse mahdollinen alkaa selvittelemään vai mitä? Auto ei kuitenkaan ole limb-homessa käynyt lainkaan. Ja tuo tcs ctrl palaa kokoajan.
En tiedä kuuluisiko ETS:n antaa läppäkulmasignaalia ruiskuboksille jos TCS CTRL palaa. TCS-vikakoodit lukemalla voisi selvitä paljonkin, mutta siihen tarvitaan ISAT. Muuten joutuu mittaamaan jännitteitä ja vastuksia aika monesta paikasta.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Käyntihäiriötä sun muuta kulkuongelmaa
Nyt on tuo alipaine letkukin vaihdettu, paransi taas tyhjäkäyntiä ja toimimista hieman.
On tuossa bensapaineensäätimessä nyt uusi mittarikin, tyhjäkäynnillä paineet jotain 2,7bar luokkaa. Siltin ei vieläkään kulje läheskään kunnolla. Kakkosella lähtee ihan kivasti aluksi mutta kun kierroksia tulee jotain 5000rpm paikkeilla niin alkaa pätkimään pirusti. Ja kolmosella ei täydellä kaasulla kulje mihinkään oikeastaan, puolella kaasulla menee paremmin mutta ei tietyst ahdakkaan paljon mitään. Mistähän täytyisi lähteä vikaa etsimään seuraavaksi?
Auton takaosasta kuului auton käynnissä ollessa kanssa jotain ihmeellistä ininää, en vaan osannun paikallistaa sitä mihinkään tarkkaan.
On tuossa bensapaineensäätimessä nyt uusi mittarikin, tyhjäkäynnillä paineet jotain 2,7bar luokkaa. Siltin ei vieläkään kulje läheskään kunnolla. Kakkosella lähtee ihan kivasti aluksi mutta kun kierroksia tulee jotain 5000rpm paikkeilla niin alkaa pätkimään pirusti. Ja kolmosella ei täydellä kaasulla kulje mihinkään oikeastaan, puolella kaasulla menee paremmin mutta ei tietyst ahdakkaan paljon mitään. Mistähän täytyisi lähteä vikaa etsimään seuraavaksi?
Auton takaosasta kuului auton käynnissä ollessa kanssa jotain ihmeellistä ininää, en vaan osannun paikallistaa sitä mihinkään tarkkaan.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Käyntihäiriötä sun muuta kulkuongelmaa
Eihän siellä takana ole muuta kuin Walbro GSS341 -bensapumppu. Oletko kurkannut miten pumppu on asennettu, toimiiko ejektoripumppu, joka siirtää ainetta varsinaisen pumpun ulottuville. Onko pumpun asennuksessa käytetty vääränlaisia letkuja, jotka eivät kestä bensaa tai menevät lyttyyn paikalleenasennuksessa.nahkis kirjoitti:Auton takaosasta kuului auton käynnissä ollessa kanssa jotain ihmeellistä ininää, en vaan osannun paikallistaa sitä mihinkään tarkkaan.
Auttaisi asiaa, jos bensanpaineen pystyisi näkemään ajon aikana.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Käyntihäiriötä sun muuta kulkuongelmaa
Kävin nyt vielä kokeilemassa W-letku irti niin ahtoi kyllä tuonne ~1,5baariin kolmosella , vaikka välillä vähän pätkikin. Letku kiinni melkeinpä hyytyy enemmän kun kiihtyy kolmosella kaasu pohjaan painettuna.
Viimeksi muokannut nahkis, Ti Maalis 18, 2008 21:19. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Käyntihäiriötä sun muuta kulkuongelmaa
Niinjoo tuohan sen äänen varmaan pitää, en ole vaan ennen kuullut kuin tänään ekan kerran.jus kirjoitti:Eihän siellä takana ole muuta kuin Walbro GSS341 -bensapumppu. Oletko kurkannut miten pumppu on asennettu, toimiiko ejektoripumppu, joka siirtää ainetta varsinaisen pumpun ulottuville. Onko pumpun asennuksessa käytetty vääränlaisia letkuja, jotka eivät kestä bensaa tai menevät lyttyyn paikalleenasennuksessa.nahkis kirjoitti:Auton takaosasta kuului auton käynnissä ollessa kanssa jotain ihmeellistä ininää, en vaan osannun paikallistaa sitä mihinkään tarkkaan.
Auttaisi asiaa, jos bensanpaineen pystyisi näkemään ajon aikana.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819