9-5 2.0t:hen "sihinää"?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-5 2.0t:hen "sihinää"?

Viesti Kirjoittaja SonmH »

9000LPT kirjoitti:
J8 kirjoitti:Myönnetään. Laitoin ihan kokeilun ja urheilun vuoksi viime syksynä vakio koteloon tulevan jr:n airfilterin. oli vielä halvempi kuin orkkis suodatin. yllätys oli ihan positiivinen, sillä kaasu alkoi reagoimaan nopeammin(varsinkin 2-vaihteella) ts. kaupungissa mukavampi ajella 2.0T:llä. sanoisinko että vääntää ehkä hiukan paremmin. Muuten en kyllä huomattavaa eroa huomaa orkkikseen, sillä mulla ei niin hyvää persedynoa ole. Heti kun/jos Ilmamäärämittari hajoaa, niin laitan orkkiksen takaisin. Äänetkään ei muuttuneet mikä on hyvä juttu.. jos autosta jotain ääniä lähdetään hakemaan, niin kyllä se on murina eikä suhina..
Pieniä kauhukuvia perjantaille..

Toivottavasti ei ollut öljyttävä malli. Pahimmassa tapauksessa auto toimii ja kulkee kuten ennenkin, muuta käy väärillä seoksilla. Nakutuksen havainnointi ei toimi kunnolla ja koneesta halkeavat männät tai pahimmassa tapauksessa löytyvät silppuna öljypohjasta.

Osassa virisoftia on koskettu noihin nakutus herkkyyksiin ja tulos edellämainutun kaltaista viallisella ilmamassa mittarilla.
Miten suodattimen vaihto vaikuttaa nakuttamisen havainnointiin?
Väärinviritys stage 3 1x2-1
J8
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-5 2.0t:hen "sihinää"?

Viesti Kirjoittaja J8 »

Pieniä kauhukuvia perjantaille..

Toivottavasti ei ollut öljyttävä malli. Pahimmassa tapauksessa auto toimii ja kulkee kuten ennenkin, muuta käy väärillä seoksilla. Nakutuksen havainnointi ei toimi kunnolla ja koneesta halkeavat männät tai pahimmassa tapauksessa löytyvät silppuna öljypohjasta.

Osassa virisoftia on koskettu noihin nakutus herkkyyksiin ja tulos edellämainutun kaltaista viallisella ilmamassa mittarilla.
Öljyttävähän se on. n. 18tkm ks. suodattimella takana ja hyvin on toiminut. viallinen ilmamäärämittari sytyttää yleensä ce-valon. nakutuksen syntyyn vaikuttaa niin moni asia(mm. bensanlaatu, imuilman ja moottorin lämpötila, kuormitus, palotilan puhtaus jne.) etten nyt ihan paska housuissa perjantaita vietä :lol:
Aika paljonhan nuo viri firmat nimenomaan lykkäävät ks. suodatinta tiettyjen stegien mukana ja mm.Saabin virallinen (elkparts) jälleenmyyjä sitä jopa suosittelee. Kuvailemasi kauhukuva on toki mahdollinen, mutta prosentuaalisesti se on mielestäni aika pieni.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 9-5 2.0t:hen "sihinää"?

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Miten suodattimen vaihto vaikuttaa nakuttamisen havainnointiin?
Koska immuun pääsee suodattimen öljyä ja muuta paskaa noista katiskoista, tämän jälkeen onkin seokset ihan persellään ja pahimmassa tapauksessa todella laihalla koska immu ei enää pysty mittaamaan todellista ilma määrää :wink:

Tosin itse menty ei pestävällä/öljyttävällä Apexin suodattimella jo reilu 10tkm ja puhinaa riittää neitipaineillakin ja seokset pysyneet kohillaan 8)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 9-5 2.0t:hen "sihinää"?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

J8 kirjoitti:...mutta prosentuaalisesti se on mielestäni aika pieni.
Kuten myös vv-suotimella jonkun stege1:n kanssa saatu "hyöty".
Orkkissuttari virtaa keposeen päälle 300hp, joten minun puolesta saa pitää kioskinsa nuo vv-filttereiden myyjät.
Ja jos alkaa imuäänien puute vituttamaan, niin poraa se suttarikotelo täyteen reikiä, johan suhisee.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-5 2.0t:hen "sihinää"?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

V.J.S kirjoitti:
J8 kirjoitti:...mutta prosentuaalisesti se on mielestäni aika pieni.
Kuten myös vv-suotimella jonkun stege1:n kanssa saatu "hyöty".
Orkkissuttari virtaa keposeen päälle 300hp, joten minun puolesta saa pitää kioskinsa nuo vv-filttereiden myyjät.
Ja jos alkaa imuäänien puute vituttamaan, niin poraa se suttarikotelo täyteen reikiä, johan suhisee.
Isot pojat on kertonu että orkkis sutari pelaa vielä 500hp+ tehoilla joten kenelläkään ei pitäs olla mitään oikeeta tarvetta ostella noita "tuning" putsareita.
Vastaa Viestiin