antti.hakamaa kirjoitti:tais tuossa kantaa ventiilit tai olla hehkuissa vikaa sillä tuollainen volkkarin diesel pitäisi lähteä käyn kovillakin pakkasilla ihan hyvin.
Muuten volvo muttakun olen isti, einyt kyllä volvo240 soppakauha laatikolla
ilman turboa olisi auto jolla saisi ajaa +500tkm ja voisi harkita öljyn vaihtoa. Tosin se bensankulutus 10-15L/100km. Mut siinä on auto jota ei tarvitse korjata.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Itse olen nyt hiukan yli puoli vuotta ajanut työmatkat autolla, n. 75km/pv. Kulkineena on ao. 900i -88 ja mittarissa taitaa olla 323tkm. Eli kyllä ko. autolla pärjää varsinkin jos maanteillä tulee vietettyä laatuaikaa enemmän, kaupungissa lyhyet välitykset ja pieni kankeus haittaavat sitten enemmän.
Kun tuon rohjakkeen saa liikkeelle, niin järkevä 80-110km/h ajelu sujuu ihan itsestään. Kulutus on ollut 6.8-8.6 l/100km mikä on ikä ja paino huomioonottaen kohtuullista. Jos jarrut ovat kunnossa, niin auto pysähtyy hyvin. Ruiskumoottori ihan mekaanisena versiona tuo paljon tarvittavaa pirteyttä, mutta kyllä 16V olisi parempi lähestulkoon kaikessa, kunnes jotain menee rikki. Combi Coupéna tilaa on tavaraosaston kohdalla suorastaan ruhtinaallisesti.
Ruostetilanteelle ei ei valitettavasti voi mitään. Jos tähtäimessä on alle 500€:n katsastetut järkikulkineet, niin helmiä löytyy aniharvoin ja silloinkin ne menevät yleensä perintönä eteenpäin. Huonoja puolia on paljon, mutta ne lähes kokonaisuudessaan liittyvät hintaan. Hyvistä puolista yksi on aikalailla ylivoimainen, autoilu satkulla on varmaa ja kohtuuhalpaa. Jos jotain pientä menee rikki, sen pystyy itse korjaamaan. Jos jotain isompaa tapahtuu, niin sitten haetaan uusi projekti Nettiautosta.
Itse olen puolitosissani hakemassa uutta projektia, joka ei tule olemaan satku. Mutta tähän on syynä lähinnä vaihtelunhalu, noita 9satasia on ollut jo aika monta..ehkä suositus sinänsä.
itsellä on pari 240 volvoo ollut ja ihan käy saabin korvikkeesta, varsinkin talvella volvon takavetoisuus on suuri etu volvo on ehkä "yksinkertaisempaa" ja helpommin remontoitavissa olevaa tekniikkaa, etenkin ruostekorjaukset on volvoissa huomattavasti helpompi toteuttaa, kiitos yksinkertaisen korirakenteen verrattuna saabin vastaaviin. ajoltaan ei kyllä pärjää 900:lle mutta teknisesti toimii yhtälailla kuin jos en saabeihin olisi sekaantunut olisin varmaan kallistunut tähän toiseen ruotsalaiseen
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
Jännä juttu että muillakin on perversioita kaksnelikymppistä kohtaan.
Koskaan en ole edes volvossa istunut mutta jotain siinä on ...jotain hyvin samanlaista kuin OG satkussa.
Olen koettanut vaieta tästä häpeällisestä salaisuudesta mutta kai se paistaa läpi, kun kaverikin tuumaili 240 volvon nähdessään että mie varmasti ajaisin sellaisella jos saabbi olisi jäänyt keksimättä.
Anthuan kirjoitti:Jännä juttu että muillakin on perversioita kaksnelikymppistä kohtaan.
Koskaan en ole edes volvossa istunut mutta jotain siinä on ...jotain hyvin samanlaista kuin OG satkussa.
Olen koettanut vaieta tästä häpeällisestä salaisuudesta mutta kai se paistaa läpi, kun kaverikin tuumaili 240 volvon nähdessään että mie varmasti ajaisin sellaisella jos saabbi olisi jäänyt keksimättä.
olisko tuo muotoilupuoli samaa, molemmat hiukan omaperäisiä muodoiltaan jos kauniisti sanotaan..
antti.hakamaa kirjoitti:tais tuossa kantaa ventiilit tai olla hehkuissa vikaa sillä tuollainen volkkarin diesel pitäisi lähteä käyn kovillakin pakkasilla ihan hyvin.
"DL" ei tarkoita dieseliä...
Minä ihmettelinki mitä tuo hakamaan vastaus meinas ja mihin liitty, en ees osannu yhdistää DL-merkintää dieseliin.
Mun täytyyki nyt kuitenki korjata, se olikin GL kun kattelin tohon pahvilootaan mihin otin muistoks paalatusta voimakeulasta kaikki merkit korista, siellä on 240 ja GL merkit.
Kuitenkin, jos joskus sattuu sopiva yksilö löytymään niin kyllä sellanen tulee hankittua. Mulla on tallissa jemmassa 240:n takalasin ritilä siinä toivossa että joku päivä sen 80s volvon saisin