HC arvo korkeuksissa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Re: HC arvo korkeuksissa

Viesti Kirjoittaja nahkis »

jcarlson kirjoitti:Joo no ei ihme että homma ei toimi kun on väärät suuttimet kiinni ja ei ole karttoja muokattu yhtään niitä silmälläpitäen.

Jos haluat vehkeen joskus toimivan mitenkään niin joudut hommaamaan tai teettämään LH:lle lastun ko. suuttimille ja niille bensanpaineille mitä aiot käyttää. Muut vaihtoehdot ovat koko moottorinohjauksen vaihto tai sitten lisärikastuspiiri ahdoille ja LH:n sekä pääsuuttimien vakioksi jättäminen.

Ei se lambda ole todellakaan tarkoitettu väärien komponenttien kompensointiin eikä se siihen kykenekkään. Hajalle sen ja katin saa kyllä kun pidemmän päälle ajelee jatkuvasti sikarikkaalla..

Mitä siihen bensanpaineensäätimeen vielä tulee niin on se orkkiskin aina "käytössä" jos on kytkettynä bensalinjaan... Alipaineletkun poisto siltä aiheuttaa vain sen että bensanpaine ei voi laskea koskaan alle ko. säätimen peruspaineen (eli tässä tapauksessa ilmeisesti 2.8 bar).
Edellisen omistajan tuotoksia kaikki tyynni, itse koitan saada vehkeitä pelittämään. :roll: Lastusta ainoa tieto on että piirin päällä lukee SQR viripaja. Eli mistä tuollaista uutta lastua hommaamaan(sinun kauttasi?) Ja kun olet noita vanhempia saabejakin piristellyt enemmänkin niin osaisitko sanoa mikä tässä nyt sitten olisi kaikkein järkevin kokoonpano, jättääkö säätimen ja poistaa tuon vakiosäätimen jos sen saa vaan tukittua siitä vaiko jotain muuta? Autossa oli tuo TCS, semmoinen käsitys ollut että tuohon ei saa bensalastua kun on TCS??

edit: Joo mitä sekoilen, niin eihän tolla DI/APC lastulla ole tämän asian kanssa nyt tekemistä.
Viimeksi muokannut nahkis, Ti Elo 26, 2008 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Re: HC arvo korkeuksissa

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

jcarlson kirjoitti:Joo no ei ihme että homma ei toimi kun on väärät suuttimet kiinni ja ei ole karttoja muokattu yhtään niitä silmälläpitäen.

Jos haluat vehkeen joskus toimivan mitenkään niin joudut hommaamaan tai teettämään LH:lle lastun ko. suuttimille ja niille bensanpaineille mitä aiot käyttää. Muut vaihtoehdot ovat koko moottorinohjauksen vaihto tai sitten lisärikastuspiiri ahdoille ja LH:n sekä pääsuuttimien vakioksi jättäminen.

Ei se lambda ole todellakaan tarkoitettu väärien komponenttien kompensointiin eikä se siihen kykenekkään. Hajalle sen ja katin saa kyllä kun pidemmän päälle ajelee jatkuvasti sikarikkaalla..

Mitä siihen bensanpaineensäätimeen vielä tulee niin on se orkkiskin aina "käytössä" jos on kytkettynä bensalinjaan... Alipaineletkun poisto siltä aiheuttaa vain sen että bensanpaine ei voi laskea koskaan alle ko. säätimen peruspaineen (eli tässä tapauksessa ilmeisesti 2.8 bar).
Huh, kylmää luettavaa, mutta asiaa. Erittäin asiallinen ja hyvä pointti :)
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: HC arvo korkeuksissa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllä siihen yhtälailla sen lastun voi tehdä vaikka olisi TCS, mutta en sitten siitä tiedä onko niitä tarjolla valmiina (Speedparts?).

LH 2.4.2-järjestelmään en ole koskaan perehtynyt niin että tietäisin missä kartat sijaitsee, eikä ole aikomustakaan. :) Jos lähtisin kyseisenlaista autoa virittämään niin nakkaisin ko. ruiskun hiiteen tai sitten tekisin vain erillisen lisärikastuksen sen päälle.

Suoraan sanoen aika murheenkryyni viritettäväksi on tuo kombinaatio LH 2.4.2 + DI/APC + TCS. Mutta onnistuneesti siitäkin todella tehokkaan saa kun heivaa tuon ongelmallisen ohjausvyyhdin pois ja siirtyy ohjelmoitavaan ruiskuun...

Eli riippuu vähän miten paljon haluat autoon panostaa. Kevyemmällä pottuviritasolla voisi riittää jos vaikka kysyisi esim. Karalalta että osaisiko tehdä tuohon 2.4.2 + TCS yhdistelmään dynossa mappausta noilla 465 suuttimille.

Bensanpaineensäätimen suhteen varmaan itse ottaisin sen virisäätimen pois ja laittaisin vakiosuuttimet takaisin. Sitten hakisin sen leiman, peruspaineilla.

Sitä virityksen bensapuolta voisi sitten alkaa miettimään kun auto edes toimii vakiona täysin niinkuin pitää..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Re: HC arvo korkeuksissa

Viesti Kirjoittaja nahkis »

jcarlson kirjoitti:Kyllä siihen yhtälailla sen lastun voi tehdä vaikka olisi TCS, mutta en sitten siitä tiedä onko niitä tarjolla valmiina (Speedparts?).

LH 2.4.2-järjestelmään en ole koskaan perehtynyt niin että tietäisin missä kartat sijaitsee, eikä ole aikomustakaan. :) Jos lähtisin kyseisenlaista autoa virittämään niin nakkaisin ko. ruiskun hiiteen tai sitten tekisin vain erillisen lisärikastuksen sen päälle.

Suoraan sanoen aika murheenkryyni viritettäväksi on tuo kombinaatio LH 2.4.2 + DI/APC + TCS. Mutta onnistuneesti siitäkin todella tehokkaan saa kun heivaa tuon ongelmallisen ohjausvyyhdin pois ja siirtyy ohjelmoitavaan ruiskuun...

Eli riippuu vähän miten paljon haluat autoon panostaa. Kevyemmällä pottuviritasolla voisi riittää jos vaikka kysyisi esim. Karalalta että osaisiko tehdä tuohon 2.4.2 + TCS yhdistelmään dynossa mappausta noilla 465 suuttimille.

Bensanpaineensäätimen suhteen varmaan itse ottaisin sen virisäätimen pois ja laittaisin vakiosuuttimet takaisin. Sitten hakisin sen leiman, peruspaineilla.

Sitä virityksen bensapuolta voisi sitten alkaa miettimään kun auto edes toimii vakiona täysin niinkuin pitää..
Joo´o :), Kiinnostaisihan tuollainen joku mega tms. mutta eipä ole mitään tietoa tuollaisen asennuksesta jne. Tämä valaisi kuitenkin asiaa jo paljon, vaikka ei hyvään suuntaan, kiitoksia kuitenkin. :)
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
Mik4
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 09:48
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: HC arvo korkeuksissa

Viesti Kirjoittaja Mik4 »

Vastaa Viestiin