Perävälitys

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
vakari 1
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Huhti 06, 2008 22:20

Re: Perävälitys

Viesti Kirjoittaja vakari 1 »

terve!

nyt on satkuprojekti vaiheessa ja laatikko pitäisi saada.
eli 6 enskalla oleva hyvä laatikko ja viallinen 7 enska.
tuleeko 6 ensakasta 7enska pelkän ensiövedon osat vaihtamalla vai onko perävälitys eri?

osaisiko joku viisaampi :saab: tietäjä kertoa?


terv. Vesa A
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10512
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Perävälitys

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Alkupään malleissa 70-luvulla oli tiheämpää perävälitystä ja sitten loppupäässä -89...-93. Katso tyyppikilven koodit siitä ensiövaihteen päältä molemmista vaihteistoista. Ensiövälitykset voi vaihtaa ristiin niistä sinun laatikoistasi. Kokonaisvälityssuhteeseen tosiaan vaikuttaa tuo perävälityskin, jos sitä nyt kysymykselläsi hait?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
vakari 1
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Huhti 06, 2008 22:20

Re: Perävälitys

Viesti Kirjoittaja vakari 1 »

Mertmi kirjoitti:Alkupään malleissa 70-luvulla oli tiheämpää perävälitystä ja sitten loppupäässä -89...-93. Katso tyyppikilven koodit siitä ensiövaihteen päältä molemmista vaihteistoista. Ensiövälitykset voi vaihtaa ristiin niistä sinun laatikoistasi. Kokonaisvälityssuhteeseen tosiaan vaikuttaa tuo perävälityskin, jos sitä nyt kysymykselläsi hait?

Kiitos.
Lähinnä mietin että pysyisi välitykset ajettavana.
Tarkoituksena oli vaihtaa 6 enskan tilalle 7 ja saada matkakierroksia hieman alemmaksi n. 100-200k/min
Laatikot ovat ehjä:GM45614 ja viallinen:GM45706

terv. Vesa A
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10512
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Perävälitys

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuossa uudessa laatikossasi on tiheä perävälitys ja 6 ensiö, eli kone kiertää 3000rpm@100kmh. Kun vaihdat siihen seiska-ensiön kierrokset 2800rpm@100kmh. Vanhassa laatikossasi on harvempi perä ja 7 ensiö, joten sillä mentiin 2500rpm@100kmh.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
vakari 1
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Huhti 06, 2008 22:20

Re: Perävälitys

Viesti Kirjoittaja vakari 1 »

Kiitos Mertmi!
Paketti nokalle ja fiilisteleen,tuo 2800/ 100 on ihan sopiva,perävälityksen vaihto sen verran isotöinen että viisaampi varmaankin antaa olla.

Terv Vesa A
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10512
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Perävälitys

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

vakari 1 kirjoitti:Kiitos Mertmi!
Paketti nokalle ja fiilisteleen,tuo 2800/ 100 on ihan sopiva,perävälityksen vaihto sen verran isotöinen että viisaampi varmaankin antaa olla.

Terv Vesa A
Niin, siis ilman muutoksia 3000@100. Omassa 99:ssä juuri nuo samat välitykset. Taajamassa oikein kiva, maantiellä aika tympäisevä jos pakoputki on vähänkin vakiota äänekkäämpi...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin