pitkäperäinen OG
Re: pitkäperäinen OG
omassa kulkineessa 370 tkm mittarissa ja ei ongelmia mistään päin, kone on kyllä vuosi takaperin peruskorjattu edellisen omistajan puhkottua männän ja laatikko 300 tkm ajetusta kaasarista, muuten kaikki "alkuperäistä". Kaikki toimii hienosti ja hitsailua ei taida olla ihan heti pian tiedossa, alusta on jämäkkä ja ajoltaan kaikin puolin jämpti. aikaisemmalla t8 og:lla oli reilu 400 tkm ajettu eikä siinäkään oikeastaan mitään ongelmia ollut, tuntuu ettei nämä kilometreihin hajoa vaan siihen kuinka sitä pidetään.
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
Re: pitkäperäinen OG
Tekniikka kyllä kestää jos on vähänkään viitsiitty huoltaa.Korit näissä loppuu aikaisemmin.
Sama se onko combi (pitkäperäinen) vai sedan.
Itse olen huomannut og-satkuissa onnettomimmaksi vuosimalliksi -84:sen.
Huonoa säkää kai mutta juuri tuossa vuosimallissa on mulla ollut paljon ongelmia.
3 kpl on ollut -84:sia ja ei enää tuu yhtäkään.
Sama se onko combi (pitkäperäinen) vai sedan.
Itse olen huomannut og-satkuissa onnettomimmaksi vuosimalliksi -84:sen.
Huonoa säkää kai mutta juuri tuossa vuosimallissa on mulla ollut paljon ongelmia.
3 kpl on ollut -84:sia ja ei enää tuu yhtäkään.
Re: pitkäperäinen OG
Veljellä oli muutamia vuosia sitten -84 Satku. Se hajosi n. 390 tkm ajettuna. Vikaa en tarkemmin muista, mutta käyntiin se ei lähtenyt. Silloin aloin itse sairastua Saabismiin. Hyvät, mutta vähäiset muistot on siitä autosta. Myöhemmin on harmittanut, kun en ottanut sitä itselleni.tomaatti kirjoitti: Itse olen huomannut og-satkuissa onnettomimmaksi vuosimalliksi -84:sen.
Muokkaus: Jottei ole offtopic, niin se oli 5-ovinen combi, eli pitkäperäinen
1983 SAAB 900 GL 3-door
Re: pitkäperäinen OG
Oma T8 combi -88 on mielestäni loistokunnossa ikään ja kilsoihin nähden. Ilmeisen hyvällä pidolla ollut kun ruostetta ei ollut kuin ovien alalaidoissa.
Kone ja laatikko on ollut pöydälläperän huutavien peränlaakereiden vuoksi. Samalla kone rengastettiin jalaakeroitiin vaikka mitään syytä tähän ei varsinaisetsi ollut. Männät sai käsin työntämällä yläkautta pois 330 000km ajettuna, joka on mielestäni hyvin. Vakioalustalla ehkä jo pientä väsymistä oli havaittavissa,mutta nyt Lesjön jousilla ihan ok kun ajokorkeus eri.
Kyllä 500 000- 1miltsi menisi varmasti vakiotekniikalla, jopa turboilla, mutta ruostesuojauksesta olisi kyllä pitänyt huolehtia alusta alkaen. Kyllä kai niitä miljoonan kilometrin satkuja löytyy oikeastikkin? Vai ovatko sitten ruostuneet ehjästä lohduttomaksi jossain heinikolla ilman käyttötarvetta.
Kone ja laatikko on ollut pöydälläperän huutavien peränlaakereiden vuoksi. Samalla kone rengastettiin jalaakeroitiin vaikka mitään syytä tähän ei varsinaisetsi ollut. Männät sai käsin työntämällä yläkautta pois 330 000km ajettuna, joka on mielestäni hyvin. Vakioalustalla ehkä jo pientä väsymistä oli havaittavissa,mutta nyt Lesjön jousilla ihan ok kun ajokorkeus eri.
Kyllä 500 000- 1miltsi menisi varmasti vakiotekniikalla, jopa turboilla, mutta ruostesuojauksesta olisi kyllä pitänyt huolehtia alusta alkaen. Kyllä kai niitä miljoonan kilometrin satkuja löytyy oikeastikkin? Vai ovatko sitten ruostuneet ehjästä lohduttomaksi jossain heinikolla ilman käyttötarvetta.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: pitkäperäinen OG
Jotenkin en noita ohjauksen osia enää käsittäisi kuluviksi osiksi. Joita on ns. normaalia uusia. Onhan niitä mahdollista uusia, mutta varmaan ns. kuluvat osat on jo kolme-neljä kertaa uusittu siinä vaiheessa kun ohjauksen väljyyttä korjaillaan. (ja kuskinpenkille aletaan hitsaamaan uusia kiinnikkeitä-kun vanhat on väljät.
- Polkimet vaihdetaan uusiin kun niiden reiät on väljät,
- ovien saranat uusitaan kun ne on väljät,
- ratti vaihdetaan uuteen kun se on kulunut metallille ja
- vaihdekepissä on nuppi kulunut ja varren pää paljastuu.)
Missä menee ns. kuluvien osien ja muiden osien raja?
- Polkimet vaihdetaan uusiin kun niiden reiät on väljät,
- ovien saranat uusitaan kun ne on väljät,
- ratti vaihdetaan uuteen kun se on kulunut metallille ja
- vaihdekepissä on nuppi kulunut ja varren pää paljastuu.)
Missä menee ns. kuluvien osien ja muiden osien raja?
Re: pitkäperäinen OG
oli tuossa jokin aika sitten ~600tkm ajettu ässä,edellisien omistajien huolloista en mitään tiennyt, mutta kyllä se mielestäni alkaa jo tuossa vaiheessa olemaan ehtoopuolella.
nätisti moottori vielä kävi ja kiltisti lähti käyntiin mutta alkoi se väljä jo olemaan, hädintuskin 200 kulki ja alkoi jo huohottamaankin ihan huolella...
peltien puolesta se hylkäyksen lopuksi sitten sai, tekniikan siitä irrotin ja piti se toiseen laittaa perus huollon jälkeen, mutta kun ehdittiin moottori paketti ennen sitä varastamaan..
nätisti moottori vielä kävi ja kiltisti lähti käyntiin mutta alkoi se väljä jo olemaan, hädintuskin 200 kulki ja alkoi jo huohottamaankin ihan huolella...
peltien puolesta se hylkäyksen lopuksi sitten sai, tekniikan siitä irrotin ja piti se toiseen laittaa perus huollon jälkeen, mutta kun ehdittiin moottori paketti ennen sitä varastamaan..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu