Mikä öljy 320tkm ajettuun turbo ng:hen? Eli viskositeetti ja jotain hyvää merkkiä voi suositella, sekä paljon öljyä tulee laittaa kun vaihtaa suodattimen samalla. Ja samaan syssyyn vielä, että onko öljynsuodattimien laaduissa eroa eli onko väliä minkämerkkisen ostaa? On taas vaihteeksi ohjekirja kadoksissa.
I'm your turbo lover! Ex: Ng 900SE Turbo '95 Audi Ur-S6 2,2t
testing1 kirjoitti:Öljyt voi sitten helposti viedä Nekalan ongelmajätekeräykseen. Kannattaa viedä alle 200L niin ei maksa mitään.
Jäteöljyjä ja muita ongelmajätteitä voi Tampereella viedä maksutta myös Hervannan Shellille. Siellä aseman perällä on jätteille tarkoitettu kontti johon voi käydä hakemassa avaimen huoltoaseman kassalta.
Onkohan tuo Saabin öljproppu muuten laitettu sinne öljypohjan taakse ihan kiusallaan? Vaikeuttaa öljynvaihtoa kovasti verrattuna siihen että proppu olisi edessä kuten esim. jossain Bemareissa on.
testing1 kirjoitti:Öljyt voi sitten helposti viedä Nekalan ongelmajätekeräykseen. Kannattaa viedä alle 200L niin ei maksa mitään.
Jäteöljyjä ja muita ongelmajätteitä voi Tampereella viedä maksutta myös Hervannan Shellille. Siellä aseman perällä on jätteille tarkoitettu kontti johon voi käydä hakemassa avaimen huoltoaseman kassalta.
Onkohan tuo Saabin öljproppu muuten laitettu sinne öljypohjan taakse ihan kiusallaan? Vaikeuttaa öljynvaihtoa kovasti verrattuna siihen että proppu olisi edessä kuten esim. jossain Bemareissa on.
tuleepahan ainakin kunnolla tyhjäksi kun keula vähän ylhäällä laskee
vanhat öljyt ulos,kun toi roppu takareunassa
Pahat kielet eli Esson/ABC:n asiantuntijat kertovat, ja taisipa olla juuri noissa mainituissa TM:n testeissäkin joskus mainittu että niiden Kotimaisten ongelmina on ollut käytössä falskaava ylipaineventtiili, ts. öljyä menisi suodattamattomana filtterin läpi.
Filttereissä on eroja, toisissa ylipaineventtiili on viitsitty tiivistää kumilla ja toisissa tyydytty vain metalli/metalli- tiivistykseen ja luotettu siihen jolloin valmistustoleransseista johtuen suurempiakin hiukkasia kuin jotka muuten jäisivät suodatinpaperiin, voisi päästä takaisin öljynkiertoon. (olikohan se jotakin 40 mikrometriä? Korjatkaa.)
Filsuja en ole avannut enkä näiden tarinoiden todenperäisyyteen voi ottaa siksi kantaa mutta jos eroja on niin siinä on monista syistä yksi mitä voi olla.
teemumm kirjoitti:
Jäteöljyjä ja muita ongelmajätteitä voi Tampereella viedä maksutta myös Hervannan Shellille. Siellä aseman perällä on jätteille tarkoitettu kontti johon voi käydä hakemassa avaimen huoltoaseman kassalta.
Sama homma Pirkkalan Bauhausissa, avaimen saa infosta.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008