Noniin, nyt on velipoika kirjautunut foorumille ja jäsenyysanomusEski kirjoitti:
Pikainen photosoppi-viritys SC:stä 3-spokedoubleilla ei vaikuta ollenkaan hassumalta:
Eski
M2006/M2007 boksien yhteensopivuus
Re: M2006/M2007 boksien yhteensopivuus
9-3 SC M2006 1.8t
-
Turbo Sensonic
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M2006/M2007 boksien yhteensopivuus
Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni:
kohta päästämään kokemaan, sopiiko vm. 2007 Aeron/2.0T:n boksi vm. 2009 1.8t:hen. Ostin nimittäin englannin E-baystä brittiläiseltä käytettyjen Saab -osien myyjältä em. 2.0T:n (210 hv) Trionic 8 -boksin, kun sain sen kohtuuhintaan.
Molemmissa autoissahan on Mitsun ahdin, tosin 1.8t:ssä pienempi sellainen. 1.8t:n maksimi ahtopaine oli muistaakseni 0,4 bar, kun 2.0T:ssä se oli muistaakseni 0,85 bar. Saas nähdä, kuinka käy. Jos tuo boksi toimii, niin kaipa sillä jonkin aikaa ajelee, kunnes nuo Trionic 8:n virisoftat halpenee tai sitten tuon Trionic 8 Suiten kehitystyö on valmis
Autojen jousituksista: Mustin jo aikaisemmin mainitsemassa meikäläisen entisessä Sport Sedanissa tuntui olevan hieman pintakovempi jousitus kuin nykyisessä Sport Combi 1.8t:ssä, joka tuntuu olevan enemmän "lulla". Tai sitten vain kuvittelen
kohta päästämään kokemaan, sopiiko vm. 2007 Aeron/2.0T:n boksi vm. 2009 1.8t:hen. Ostin nimittäin englannin E-baystä brittiläiseltä käytettyjen Saab -osien myyjältä em. 2.0T:n (210 hv) Trionic 8 -boksin, kun sain sen kohtuuhintaan.
Molemmissa autoissahan on Mitsun ahdin, tosin 1.8t:ssä pienempi sellainen. 1.8t:n maksimi ahtopaine oli muistaakseni 0,4 bar, kun 2.0T:ssä se oli muistaakseni 0,85 bar. Saas nähdä, kuinka käy. Jos tuo boksi toimii, niin kaipa sillä jonkin aikaa ajelee, kunnes nuo Trionic 8:n virisoftat halpenee tai sitten tuon Trionic 8 Suiten kehitystyö on valmis
Autojen jousituksista: Mustin jo aikaisemmin mainitsemassa meikäläisen entisessä Sport Sedanissa tuntui olevan hieman pintakovempi jousitus kuin nykyisessä Sport Combi 1.8t:ssä, joka tuntuu olevan enemmän "lulla". Tai sitten vain kuvittelen
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
Turbo Sensonic
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M2006/M2007 boksien yhteensopivuus
Tuo Aeron/2.0T:n boksi saapui tänään Englannista himaani. Nyt täytyisi vain jossain vaiheessa käydä techittämässä se kiinni autoon...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: M2006/M2007 boksien yhteensopivuus
Mun kokemuksien mukaan noiden boksien yhteensopivuus autosta toiseen ei aina noudata mitään logiikkaa. Saman mallivuoden autoihin ovat toimineet, mutta eri mallivuosien autoihin ei sitten välttämättä olekaan toimineet, vaikka eroavaisuuksia ei eri mallivuosien välillä pitäisi olla. Tuosta 2.0T:n boksin toimivuudesta 1.8t:ssä en osaa sanoa, mutta tuo 0,85bar on sama paine minkä 1.8t:n Hirsch boksi myös antaa. Mä uskoisin että polttoainesuuttimet tulevat ainakin ongelmaksi, kun ne ovat tuossa 2.0T:ssä isommat kuin 1.8t:ssä.
-
Turbo Sensonic
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M2006/M2007 boksien yhteensopivuus
En usko, että ne suuttimet ovat vielä ongelmaksi 1.8t:ssä 0,85 barin ahdoilla, sillä noissa 1.8t:n virisoftissa (Maptun, BSR) ahdot ovat mitä todennäköisimmin 1 barin paremmalla puolella.uusi93 kirjoitti:Mun kokemuksien mukaan noiden boksien yhteensopivuus autosta toiseen ei aina noudata mitään logiikkaa. Saman mallivuoden autoihin ovat toimineet, mutta eri mallivuosien autoihin ei sitten välttämättä olekaan toimineet, vaikka eroavaisuuksia ei eri mallivuosien välillä pitäisi olla. Tuosta 2.0T:n boksin toimivuudesta 1.8t:ssä en osaa sanoa, mutta tuo 0,85bar on sama paine minkä 1.8t:n Hirsch boksi myös antaa. Mä uskoisin että polttoainesuuttimet tulevat ainakin ongelmaksi, kun ne ovat tuossa 2.0T:ssä isommat kuin 1.8t:ssä.
Mistäs tuon Hirschin maksimiahtopaineen saa selville? Onko se mainittu jossain dokumentissa?
Noissa matalapaine 9-3:ssa on tapahtunut se ahtimen vaihtuminen vm. 2006 ja vm. 2007 välillä, joten siinä voi olla softassa jotain muutosta.
Ennen Nordicin konkkaa kyselin stage 1:stä tuohon vm. 2009 autoon. Nordicilta vastasivat, että kaasuläpän toiminto olisi jotenkin muuttunut vm. 2009 softassa, mutta heillä ei ole valmiina vm. 2009 softaa, koska kukaan ei vielä ollut tuonut autoaan laitettavaksi. Enpä sitten tiedä, vastasivatko kysymykseen noin "konkurssin kynnyksellä", mutta mistä noista tietää
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: M2006/M2007 boksien yhteensopivuus
En tiedä onko missään Hirschin tiedoissa tuota painetta mainittu, mutta mä olen penkittänyt oman VM06 1.8t Hirschin ja siinä näytti paine olleen tuon 0,85bar. Noista BSR:ien ja Maptunien paineista en osaa sanoa mitään, kun niistä ei kokemuksia ole.
Mun kokemukset noista eri vuosimallien boksien sopivuuksista olivat VM03-06 ikäisistä eli kaikissa oli samat ahtimet jne. Tarkoitin tuolla nimenomaan sellaisia vuosimallieroja, joissa ei eroja pitäisi olla (en kovin selkeästi sitä varmaankaan saanut ilmaistua). Juuri tuollaisia Nordicin edustajankin mainitsemia muutoksia varmasti tapahtuu ilman että siitä sen kummemmin tiedotetaan julkisuuteen.
Eikös sieltä Nordicilta edelleen saa noita virisarjoja? Eikös ne yhdistyneet Dahlback Racingiin?
Mun kokemukset noista eri vuosimallien boksien sopivuuksista olivat VM03-06 ikäisistä eli kaikissa oli samat ahtimet jne. Tarkoitin tuolla nimenomaan sellaisia vuosimallieroja, joissa ei eroja pitäisi olla (en kovin selkeästi sitä varmaankaan saanut ilmaistua). Juuri tuollaisia Nordicin edustajankin mainitsemia muutoksia varmasti tapahtuu ilman että siitä sen kummemmin tiedotetaan julkisuuteen.
Eikös sieltä Nordicilta edelleen saa noita virisarjoja? Eikös ne yhdistyneet Dahlback Racingiin?
-
Turbo Sensonic
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M2006/M2007 boksien yhteensopivuus
Saa, mutta Potkiksella ei ole enää niiden dealeri-/jakelusopimusta. Eli ilmeisesti asiat on sitten hoidettava suoraan Dahlbäck Racingin kanssa.uusi93 kirjoitti:Eikös sieltä Nordicilta edelleen saa noita virisarjoja? Eikös ne yhdistyneet Dahlback Racingiin?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
