Vanhaa mainontaa

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Vanhaa mainontaa

Viesti Kirjoittaja Pola »

siis kaikki 2 tahtikoneethan on ahdettuja.
#3272
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: Vanhaa mainontaa

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Pola kirjoitti:siis kaikki 2 tahtikoneethan on ahdettuja.
Tai sitten ei...

Kyseessä on lähinnä se "alipaineturbo", joka joskus oli foorumi-arvonimenäkin tietyn viestimäärän kirjoittaneille :)

Homman nimi 2-tahtisen bensakoneen huuhtelussa on se että pakoputken aaltoakustisen resonanssitaajuuden pitää osua sille kierrolukualueelle, jolla konetta halutaan käyttää, ja putken pitää sen pituinen ja muotoinen että aallon paineminimi osuu pakoaukolle juuri silloin kun se avautuu työtahdin päätteeksi ja toisaalta painemaksimin pitää osua aukolle juuri ennen kuin se sulkeutuu työtahdin aikana. Paineminimi imaisee pakokaasun sylinteristä pakoputkeen ja pakokaasua seuraa myös hieman ilma-p-a seosta. Painemaksimi tuuppaa ilma-p-a seoksen takaisin sylinteriin ja maksimoi täytöksen. Tästä syystä kaksitahtisella ei usein oikeastaan ole kuin yksi kierrosluku jolla se toimii täydellisesti. Tilannetta voi parannella kikkailulla pakoputken kanssa... esim geometrian muuttamisella kierrosluvun mukaan... muuttava pituuksisia heimholz-resonaattoreita sun muuta.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3610
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Vanhaa mainontaa

Viesti Kirjoittaja wesku »

georgahti kirjoitti: juu se oli RD:ssä siinä mihin saabin kiekat loppuu.
RD 125 LC + Micron alkoi toimia vasta yli 10000 kierroksilla.
Vastaa Viestiin