Kaksiovinen vapariturbo
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Hmm, jouduin vääntämään puskuria koria kohti aika lailla, että sain mutterit kierteille molemmista päistä sieltä kiinnityspulteista. En jaksanut vielä kiristää loppuun asti, mielestäni irroittaessa se ei ollut mitenkään pinteessä se puskuri.
Vuolin kyllä ne combin sisälevikkeet pois puskimesta.
Ehkä mulla on se keskikumi väärä, se kun on pystykeulasedanista.
Vuolin kyllä ne combin sisälevikkeet pois puskimesta.
Ehkä mulla on se keskikumi väärä, se kun on pystykeulasedanista.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Noniin, viimeinen löytynyt reikä on paikattu, auto laskettu renkailleen ja pyöränpultit kiristetty momenttiin 110Nm.
Asentelin mankan ja etukaiuttimet, antennijohto jäi takakonttiin kerälle kun en sitä muistanut aikanaan asentaa. Pitää joskus jaksaa repiä sisustaa auki sen verran, että saa sen antenninkin paikalleen.. Tai sitten kuuntelen vaan MP3:sia, kuten kaikissa muissakin autoissa.
Auto piti ulkokautta siirtää omaan karsinaansa hitsauspaikalta, joten siinä tuli sitten suljetulla alueella vähän suttailtua lumessa, tuntuis pelittävän. Ei käy mitenkään erityisen rikkaalla, eikä check engine syty.
Alkaa olemaan pikkuhiljaa valmis, taas on yksi helmi OG peruuttamattomasti raiskattu ja museoleima on haave vain..
- turbon mittaristo paikalleen
- aeron helmat on vieläkin vähän huonosti kiinni
- takapuskin ja jatkeet ei käy tuollaisenaan, joten haluan vaihtaa sedanin vastaavat tilalle
- pelkääjän lasinpyyhkijän varsi pitäisi irrotella purkuhelmestä ja asentaa tähän
- rekisteröintikatsastus
- uusien kilpien paikalleen ruuvaus :-)
- sitten kiristetään PLEEDERIN ruuvia, kunnes alkaa nakuttaa. Siinä vaiheessa käännetään vähän taaksepäin ja annetaan olla.
Konerikon sattuessa teen uuden padan tuolla yhdellä jouten olevalla T8:n alakerralla.
Siinä oikein inline-kuvia pällisteltäväksi:
Suap edestä
Suap sisältä, sininen sisusta punaisessa autossa ei ollutkaan niin ruma kuin pelkäsin..
DI-boksi käy hienosti EZK/APC-boksin asennusraudoilla vasemman etulokarin reikiin ja EZK-liittimestä saa suurimman osan sähköistä ja RPM-signaalin.
Teräväsilmäisimmät huomaavat, että ryyppysuuttimessa on sähköt kiinni. Siinä ei kuitenkaan ole bensaletkua, turbon LH2.4 ei käytä ryyppysuutinta. Tökkäsin johdon kiinni vaan siksi, ettei se heilu jouten konehuoneessa. :-)
Siellä se "B202IL" möllöttää.
Loput kuvat siellä gallerialinkissä, joka tulee tässä uudestaan: http://jope.fi/saab/2d/
Kysyä saa, jos kiinnostaa. Jaan kyllä kokemuksia mielelläni.
Asentelin mankan ja etukaiuttimet, antennijohto jäi takakonttiin kerälle kun en sitä muistanut aikanaan asentaa. Pitää joskus jaksaa repiä sisustaa auki sen verran, että saa sen antenninkin paikalleen.. Tai sitten kuuntelen vaan MP3:sia, kuten kaikissa muissakin autoissa.
Auto piti ulkokautta siirtää omaan karsinaansa hitsauspaikalta, joten siinä tuli sitten suljetulla alueella vähän suttailtua lumessa, tuntuis pelittävän. Ei käy mitenkään erityisen rikkaalla, eikä check engine syty.
Alkaa olemaan pikkuhiljaa valmis, taas on yksi helmi OG peruuttamattomasti raiskattu ja museoleima on haave vain..
- turbon mittaristo paikalleen
- aeron helmat on vieläkin vähän huonosti kiinni
- takapuskin ja jatkeet ei käy tuollaisenaan, joten haluan vaihtaa sedanin vastaavat tilalle
- pelkääjän lasinpyyhkijän varsi pitäisi irrotella purkuhelmestä ja asentaa tähän
- rekisteröintikatsastus
- uusien kilpien paikalleen ruuvaus :-)
- sitten kiristetään PLEEDERIN ruuvia, kunnes alkaa nakuttaa. Siinä vaiheessa käännetään vähän taaksepäin ja annetaan olla.
Konerikon sattuessa teen uuden padan tuolla yhdellä jouten olevalla T8:n alakerralla.
Siinä oikein inline-kuvia pällisteltäväksi:
Suap edestä
Suap sisältä, sininen sisusta punaisessa autossa ei ollutkaan niin ruma kuin pelkäsin..
DI-boksi käy hienosti EZK/APC-boksin asennusraudoilla vasemman etulokarin reikiin ja EZK-liittimestä saa suurimman osan sähköistä ja RPM-signaalin.
Teräväsilmäisimmät huomaavat, että ryyppysuuttimessa on sähköt kiinni. Siinä ei kuitenkaan ole bensaletkua, turbon LH2.4 ei käytä ryyppysuutinta. Tökkäsin johdon kiinni vaan siksi, ettei se heilu jouten konehuoneessa. :-)
Siellä se "B202IL" möllöttää.
Loput kuvat siellä gallerialinkissä, joka tulee tässä uudestaan: http://jope.fi/saab/2d/
Kysyä saa, jos kiinnostaa. Jaan kyllä kokemuksia mielelläni.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Hehe, todellinen isoisän jalokivi. Mattapunainen on ihan hyvä tähän, ei siihen auta mitään vahoja mennä sotkemaan. :-)
Palataanpa asiaan niistä takapään hiluista.. Onnea uusille superaeroille! ;-)
Palataanpa asiaan niistä takapään hiluista.. Onnea uusille superaeroille! ;-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Eijei... Toi ilmanottoputkihan oli pesty moneen kertaa ja nyt se on likanen!
Ei vaan, hyvälle näyttääpi, kohta sit vaan leimalle!
Ei vaan, hyvälle näyttääpi, kohta sit vaan leimalle!
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Hah, tais tuo kaasarin helmi äänenvaimennusmatto liata sen heti, kun läppäs kannen ekan kerran kiinni.Turbo16 kirjoitti:Eijei... Toi ilmanottoputkihan oli pesty moneen kertaa ja nyt se on likanen! :D
Tämä epäilys osui oikeaan, eli tosiaan keskikumi on eri osanumerolla pystärissä. Pitääpä napata se veke ja iskeä joku teipinpala takakontissa olevan reiän tilalle, kunnes jaksan kaivella varaosa-auton lumikasan keskeltä ja pelastaa tuon viistokeulasedanin kuminpalan sieltä.Jope kirjoitti:Ehkä mulla on se keskikumi väärä, se kun on pystykeulasedanista.
Eli nyt tarvii sitten vaan ne puskurin jatkeet säädellä kondikseen..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Projektin luonteeseen tietysti kuuluisi jättää ne vahat ja puunailut väliin, mutta ehkä kannattaa edes pestä... Onko keula maalattu joskus, kun on aivan eri sävyinen? Vai onko vain joku harha? Tulee ihan mieleen oma auto
Onnittelut valmiiksi saamisesta! Asiallinen ja sopivasti erilainen satku pienellä budjetilla, ei paha!
Onnittelut valmiiksi saamisesta! Asiallinen ja sopivasti erilainen satku pienellä budjetilla, ei paha!
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Ei perhana, kasvaa autottomalla 2dr og900 kuume aivan käsittämättömin lukemiin.
Tuosta tulee hieno. Pitäiskö itekkin hommata 2 ovinen ihan vaan, jotta olis jotain ruuvata.
Tuosta tulee hieno. Pitäiskö itekkin hommata 2 ovinen ihan vaan, jotta olis jotain ruuvata.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Toi kuskin kylki ovesta taaksepäin on joskus maalattu uusiks, mutta selvästikin väri on ollut jotain huonolaatuista, kun on vuosien mittaan tummunut noin. Konepelti on vaan yksinkertaisesti kauhtunut. :-)JuHem kirjoitti:Projektin luonteeseen tietysti kuuluisi jättää ne vahat ja puunailut väliin, mutta ehkä kannattaa edes pestä... Onko keula maalattu joskus, kun on aivan eri sävyinen? Vai onko vain joku harha? Tulee ihan mieleen oma auto :roll:
Kyllä mä tuon pesen sitten, kun se likaantuu suolaroiskeista, mutta nyt ainakin alkuun saa olla just tuollainen.
Myöhemmin jos on budjettia, niin pitää palata tuohon ruosteeseen ja maalipintaan.
Kiitti, pieni väliprojektihan tämä vaan tosiaan oli pihalla ja tallissa olevan romun vähentämiseksi, seuraavaksi alan rakentamaan "unelmieni tonnaria". :-P Jonkinlainen projektithreadi tulee varmaan siitäkin kirjoitettua. :-)Onnittelut valmiiksi saamisesta! Asiallinen ja sopivasti erilainen satku pienellä budjetilla, ei paha!
Ehdottomasti parhaimman näköinen OG:n kori minun silmääni tuo 2d, aika palkitsevaa oli nähdä kun tuo alkoi hahmottumaan.vjbremer kirjoitti:Ei perhana, kasvaa autottomalla 2dr og900 kuume aivan käsittämättömin lukemiin. :twisted:
Tuosta tulee hieno. Pitäiskö itekkin hommata 2 ovinen ihan vaan, jotta olis jotain ruuvata. :lol:
Nuo kaksiovisethan on aika halpoja. Hommaat jonkun i16:n, niin saat sävylasit ja bensaputket sitten samalla. Itsellä kävi tuuri, kun löytyi tuo juhlakaasarin hylsy, niin ei tarvinnut alkaa vaihtamaan purkuautosta mustia listoja ja kahvoja, saati avattavia takasivulaseja.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Ihan nyt alkajaisiksi voisit hakea Biltemasta siniset kangasmatot (17 euroa) ja leikkelet kumimattoja apuna käyttäen oikeen kokosiksi. Tulee hyvät ja huomaamattomat, kuten tonnarissani muinoin:
Sitten joskus myöhemmin metsästät tuohon siniset nahkapenkit sähköillä ja verhoilutat ovipahvit kanssa nahkasiksi. Ja maalaat auton värillä Le Mans Blue ni vois tulla tosi hyvä.
Kirsikaksi kakkuun sininen DI-kasetti!
Sitten joskus myöhemmin metsästät tuohon siniset nahkapenkit sähköillä ja verhoilutat ovipahvit kanssa nahkasiksi. Ja maalaat auton värillä Le Mans Blue ni vois tulla tosi hyvä.
Kirsikaksi kakkuun sininen DI-kasetti!
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Hihi..
Haaveissani Lemans Blue olisi tuohonkin, mutta täytyy sanoa, että jos törsään vielä jonkun auton värinvaihtoon, niin se on tuo CC-tonnari. (ja väri toki se Lemans Blue :-)
Menköön 2d budjettiprojektina nyt vielä.
Sähköpenkit vois btw laittaa kohtuullisen vähällä vaivalla, tuossa on nimittäin lattiassa liittimet ja sulaketaulussa sulakkeenpaikat valmiina niitä varten, kun on 1991-sähköt.
Jos tuota meinaisi puunata, niin toi kuskin kylki pitäis maalata. Näyttää vielä hölmömmältä jos auto kiiltää, mutta 1/4 on selvästi tummemmalla punaisella maalattuna.
Sitten pitäis puskurit ja aeron helmatkin vetästä tuoreeltaan grafiitinharmaiksi, puskureista kuoriutuu lakka aika kovasti tällä hetkellä ja helmat on maalaamatonta muovia. :-)
Nyt kaikki vielä sopii toisiinsa, kun joka paikka on virttynyt. Jos yhdenkin kohdan puunaa, niin sitten pitäisi kaikki pistää kondikseen ja valitettavasti budjetti ei kestä just nyt. :-)
Haaveissani Lemans Blue olisi tuohonkin, mutta täytyy sanoa, että jos törsään vielä jonkun auton värinvaihtoon, niin se on tuo CC-tonnari. (ja väri toki se Lemans Blue :-)
Menköön 2d budjettiprojektina nyt vielä.
Sähköpenkit vois btw laittaa kohtuullisen vähällä vaivalla, tuossa on nimittäin lattiassa liittimet ja sulaketaulussa sulakkeenpaikat valmiina niitä varten, kun on 1991-sähköt.
Jos tuota meinaisi puunata, niin toi kuskin kylki pitäis maalata. Näyttää vielä hölmömmältä jos auto kiiltää, mutta 1/4 on selvästi tummemmalla punaisella maalattuna.
Sitten pitäis puskurit ja aeron helmatkin vetästä tuoreeltaan grafiitinharmaiksi, puskureista kuoriutuu lakka aika kovasti tällä hetkellä ja helmat on maalaamatonta muovia. :-)
Nyt kaikki vielä sopii toisiinsa, kun joka paikka on virttynyt. Jos yhdenkin kohdan puunaa, niin sitten pitäisi kaikki pistää kondikseen ja valitettavasti budjetti ei kestä just nyt. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Soittele koska tuun lastan ja pakkelipurkin kanssa
Niitä on ennenki roiskittu Piikkiössä
Mitäs jos vetäis jollakin vahalla kuitenkin kerran lävitse niin vois tulla tasasempi kiilto? Kuitenki ei tuo yhdestä kerrasta vahaamisella voi hyväksi tulla, vaatis puleerauksen.
Niitä on ennenki roiskittu Piikkiössä
Mitäs jos vetäis jollakin vahalla kuitenkin kerran lävitse niin vois tulla tasasempi kiilto? Kuitenki ei tuo yhdestä kerrasta vahaamisella voi hyväksi tulla, vaatis puleerauksen.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Mjoo myllytystä se varmasti kaipais jos haluis, että se jatkaa kiiltämistään liuotinpesun jälkeenkin.
Vaan näillä mennään, matta on ihan jees! :-)
Vaan näillä mennään, matta on ihan jees! :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Kaksiovinen vapariturbo
:SAAB:
tulee hieno kun myllyttää
tulee hieno kun myllyttää
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Noniin, talvipäivienjälkeisolotilassa muutamia hyvin vaivalloisen tuntuisia krapularopauksia..
Autossa on nyt pyyhkijät, sitten kaventelin noita puskurinjatkeita takaa ja iskin paikalleen. Aika siistit niistä tuli lopulta, otin pari paskaa fotoakin niistä tuonne edellämainittuun kuvagalleriaan, kun pojat irkissä käski.
Helmoja vähän kiinnitelty lisäksi ja jotain pikkuropailua harrasteltu. Saas nähdä, kuinka käy rekisteröintikatsastuksessa, ajattelin huomenna käydä tyrkyttääs.
Autossa on nyt pyyhkijät, sitten kaventelin noita puskurinjatkeita takaa ja iskin paikalleen. Aika siistit niistä tuli lopulta, otin pari paskaa fotoakin niistä tuonne edellämainittuun kuvagalleriaan, kun pojat irkissä käski.
Helmoja vähän kiinnitelty lisäksi ja jotain pikkuropailua harrasteltu. Saas nähdä, kuinka käy rekisteröintikatsastuksessa, ajattelin huomenna käydä tyrkyttääs.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)