900 nykii...
Re: 900 nykii...
Hmm löysin yhden mystisen jutun.
Jossain tääl foorumil sanottii että kabiinin menevien jäähdytysletkujen vuoto aiheuttaa tyhjäkäyntiongelmia . mulla näky vuotavan yks letku sielt ja tosiaan heti ku kone lämpenee ni ongelmat alkaa .
Voiko tää olla sidonnaista vai onko kaukaa haettua .
Käy laihalla on aika perusselitys mutta ei mee kyllä sen piikkii tällä kertaa .
Jossain tääl foorumil sanottii että kabiinin menevien jäähdytysletkujen vuoto aiheuttaa tyhjäkäyntiongelmia . mulla näky vuotavan yks letku sielt ja tosiaan heti ku kone lämpenee ni ongelmat alkaa .
Voiko tää olla sidonnaista vai onko kaukaa haettua .
Käy laihalla on aika perusselitys mutta ei mee kyllä sen piikkii tällä kertaa .
Re: 900 nykii...
Ei käy laihalla.Könsikäs kirjoitti:nalleolut kirjoitti:käy laihalla.
Varmaankin tuonkin seossäätö on samanlainen on perus iivarin?
vaikkapa perus 5 minuuttia rikkaammalle ja testit alkaa.
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 nykii...
sen 2 kertaa mitä mulla t8 on pätkinyt osakierrosalueella oli syynä se että oli liian laihalla ja toisella kertaa oli melkein poikki oleva sytytystulppa. pätkäs aina kiihdyttäessä. muuten pelas ku kello
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900 nykii...
Hmm voisko joku vihjata onko mun saabbi i8kat vai 16v i kat .
Otteessa lukee että happitunnistin , aktiivihillisuodatin ja kolmitoimikatalysaattori ja monipistesuihkutin. valmistenymero on YS3AA45JXL7026653.
Ja onko tuossa sitä lambdaa viittaisi kai sen rikkimenoon
Otteessa lukee että happitunnistin , aktiivihillisuodatin ja kolmitoimikatalysaattori ja monipistesuihkutin. valmistenymero on YS3AA45JXL7026653.
Ja onko tuossa sitä lambdaa viittaisi kai sen rikkimenoon
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: 900 nykii...
Helppo katsoa konetilasta, onko leveä musta venttiilikoppa lukee 16 valve, jossa tulpanjohdot menee sisälle koppaan vai kapea metallin värinen koppa tulpanjohdot menee suoraan tulpille, on 8 venttiilinen. Jos on katalysaattori koneessa niin silloin lambda mittaa seosta ennen katalysaattoria. Jos säätö ei toimi vai kattikin olla kohta entinen. Kannattaa mittauttaa jollain korjaamolla pakokaasut.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: 900 nykii...
Menee ne suoraan tulpille 16-tappisessakin, siinä vaan on vakiona kansi päällä. Tuo kansi voi toki myös puuttua, joten kysyjän ei kannata siitä mahdollisuudesta hämääntyä.joukolainen kirjoitti:Helppo katsoa konetilasta, onko leveä musta venttiilikoppa lukee 16 valve, jossa tulpanjohdot menee sisälle koppaan vai kapea metallin värinen koppa tulpanjohdot menee suoraan tulpille, on 8 venttiilinen.
16v:
http://www.boxwrenchgarage.com/redsaab/P3192487.JPG
8v:
http://www.lihikset.net/images/kuuppa/S ... cial-2.jpg
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 900 nykii...
Haittaako jos tuo pienempi huohotusletku on irti
Re: 900 nykii...
Vaihoin T8:siin uudet tulpat mutta lämpöisenä ei lähde helpolla tulille.
Mikäs tuossa nyt voi vikana olla? vai onko normaalia käytöstä?
Mikäs tuossa nyt voi vikana olla? vai onko normaalia käytöstä?
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Re: 900 nykii...
Könsikäs kirjoitti:Vaihoin T8:siin uudet tulpat mutta lämpöisenä ei lähde helpolla tulille.
Mikäs tuossa nyt voi vikana olla? vai onko normaalia käytöstä?
Hmm...
Olisikohan kenties lämpöaikakytkin viallinen että se käskee kk-suuttimen antaa vielä soppaa lämpöiselle/haalealle koneelle..
Pitää tesmiä

15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Re: 900 nykii...
Miten tuon alipainesäätimen pitäis toimia ja vaikuttaa? Tuntus toimivan niin, että letkusta imemällä kierrokset kyllä nousee, mutta pitää melko voimakkaasti imeä ei kuitenkaan vuoda. Se liike alue on virranjassa melko pieni. Kun irrottaa tuon säätimen ja käsin liikuttaa niin liikkuu paljon isomman alueen. Autossa vikana, että nykii ja on tehoton. Kierroksilla vetää paremmin mutta alkanut tuntua nykimistä jo sielläkin. Nyt huomasin viime ajon jälkeen, että pakosarja hehkui punasena erityisesti 2 ja 3 pyttyjen haara. Käy siis laihalla tai sytytys myöhäsellä, mutta voiko tehdä tuota jos sytytyksessä jotain häikkää? Jos tuon alipaineletkun irroittaa niin onko sytty kokoajan myöhäisellä vai aikaisella, että kumpaan suuntaan tuo systeemi sitä säätää kierrosten noustessa? Kylmänä auto tukehtuu ja saattaa yskähtää jos painaa kaasua, ehkä jopa niin kuin vasaralla lyötäisiin mäntää vastaan, jotenkin metallisen kuuloinen.
Kyselin jo tuolla topicissa "900i 8v -89 katti nykii! vika löytyi!", mutta ei tullut vastauksia, että jos joku tästä huomais paremmin. Olisin neuvoista hyvin kiitollinen, kun alkaa vian etsintä tuntua jo melko toivottomalta.
Auto siis i8kat.
E: Vedätettäessä meno on sellaista, että röpöttää(havaittavissa moottorin äänessäkin eroa) ei jaksa vetää eikä ota kierroksia. Sitten yhtäkkiä vetoja löytyykin jostain ja kohta taas meno hyytyy, niinkuin joka vastustaisi, meno on sitten nykivää.
Kyselin jo tuolla topicissa "900i 8v -89 katti nykii! vika löytyi!", mutta ei tullut vastauksia, että jos joku tästä huomais paremmin. Olisin neuvoista hyvin kiitollinen, kun alkaa vian etsintä tuntua jo melko toivottomalta.
Auto siis i8kat.
E: Vedätettäessä meno on sellaista, että röpöttää(havaittavissa moottorin äänessäkin eroa) ei jaksa vetää eikä ota kierroksia. Sitten yhtäkkiä vetoja löytyykin jostain ja kohta taas meno hyytyy, niinkuin joka vastustaisi, meno on sitten nykivää.
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
EX 900i 2d 8v -89
Re: 900 nykii...
Nyt apuja, taas...
puolikaasulla kulkee paremmin kuin täyskaasulla, jos paikallaan nopeasti polkaisee kaasua niin meinaa alussa tukehtua.
mikä t8:sissa tökkii? ehdotuksia otetaa vastaan..
puolikaasulla kulkee paremmin kuin täyskaasulla, jos paikallaan nopeasti polkaisee kaasua niin meinaa alussa tukehtua.
mikä t8:sissa tökkii? ehdotuksia otetaa vastaan..
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 900 nykii...
K-jet...Könsikäs kirjoitti: mikä t8:sissa tökkii?
Aloita perussetillä, eli kaikki bensaröörit puhtaaksi jne.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 900 nykii...
Mnjoo, eli tuo 900 kaasari nykii oikeastaan koko kierrosalueen läpi, jos sattuu edes korkeille kierroksille vetämään. Vetoja on sen verran, että pystyy vielä ajamaan, mutta merkittävä osa hevosista unilla.
N. 20 tkm sitten vaihdettu:
- virranjakajan kansi
- pyörijä
- tulpan johdot
Alle 10 tkm sitten vaihdettu:
- tulpat
- katkojan kärjet
- ilmansuodatin
Säädin katkojan kärkiä silmämääräisesti, ja se auttoi hetkeksi. Väli oli varmasti liian iso, mutta auto veti ja kulki kuin unelma. Pian menohalut hyytyivät jälleen, eikä kärkien säätökään tuntunut enää auttavan. Ei ne ihan ohjearvossa ole vieläkään, mutta voiskohan vaikuttaa noin pahasti. Välillä auto kuitenkin meni kuin raketti.
Bensaa kuluttaa kohtuullisen vähän.
Lisäinfoo vielä sen verran, että kaasuttimen mittatikku näytti kuivalta. Veikkauksia tässä vaiheessa?
N. 20 tkm sitten vaihdettu:
- virranjakajan kansi
- pyörijä
- tulpan johdot
Alle 10 tkm sitten vaihdettu:
- tulpat
- katkojan kärjet
- ilmansuodatin
Säädin katkojan kärkiä silmämääräisesti, ja se auttoi hetkeksi. Väli oli varmasti liian iso, mutta auto veti ja kulki kuin unelma. Pian menohalut hyytyivät jälleen, eikä kärkien säätökään tuntunut enää auttavan. Ei ne ihan ohjearvossa ole vieläkään, mutta voiskohan vaikuttaa noin pahasti. Välillä auto kuitenkin meni kuin raketti.

Lisäinfoo vielä sen verran, että kaasuttimen mittatikku näytti kuivalta. Veikkauksia tässä vaiheessa?
1983 SAAB 900 GL 3-door
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 nykii...
kärkiväli ehdottomasti oikeaksi..
ja kaasariin tomaattiöljyä tarvittava määrä
kaasarin kalvo rikki jos ei liemet pysy mukana
ja kaasariin tomaattiöljyä tarvittava määrä
kaasarin kalvo rikki jos ei liemet pysy mukana
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: 900 nykii...
Ei jäähdytysletkut vaan lämmityslaitteen ohjaimelle menevät alipaineletkut.Jossain tääl foorumil sanottii että kabiinin menevien jäähdytysletkujen vuoto aiheuttaa
Ja kannattaa myös tarkastaa öljyntäyttökorkin tiiviste.
Ja alipainetehostimen letkun kunto.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#