Turbo vinkuu (lisäsin kuvan)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Jonkin aikaa ennen kuin alat hommiin kannattaa kaikkiin pultteihin suihkutella jotain ruosteenirroittajaa/voitelu öljyä. Näin voi säästyä noilta pinnapulttien katkeamisilta.

Myös täyttää uuden turbon öljpuoli ennen kuin pistää putket kiinni.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

sakarias kirjoitti:Tilasin sitten selvyyden välttämiseksi uuden turbon runkonumeron perusteella saabin liikkestä (ja maksan itteni kipeäksi.)
Mukaan tulee myös kaikki mahdolliset asennustarvikkeet (pultit, mutterit ja tiivisteet.)
Ajattelin asentaa puhaltimen itse. Pultithan tietenkin katkeilevat sisälle, mutta onkohan hommassa odotettavissa jotain muita ongelmia? Öljynkierrostahan täytyy tietenkin huolehtia ennen käynnistystä ja peruspaineet täytyy säätää.
Olisiko teillä mielessä muita vinkkejä?

Kiitoksia vaivannäöstä!
Paljonkohan maksaa merkkikaupassa? :roll:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
sakarias
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:24
Paikkakunta: Nordkapp

Viesti Kirjoittaja sakarias »

NG900T kirjoitti:
Paljonkohan maksaa merkkikaupassa? :roll:
Palijo! :( Alustava laskelma kaikkine tilpehööreineen oli 1120 eukkoa.
Siinä on mukana 168.19 euron pantti palautuslaitteesta.

Tuolla hinnalla olis jo oltu aikapitkällä isomman turbon hankinnassa. Kukaan ei vaan tunnu tietävän mikä siihen sopii ja miten.
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itse ostin uuden Mitsubishi TDO4-15t(Aero/Viggen) 600 jöröä + garretin "öljypoltin" :wink:

Tuo sopii suoraan hieman noita vesiputkia joutuu muokkaamaan tai hommaa uudet. ainakin 9-5:ssa.

Vaihto työn tein itse, suht simmppeli homma :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
sakarias
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:24
Paikkakunta: Nordkapp

Viesti Kirjoittaja sakarias »

93t sport kirjoitti:Siivet paskana siis ?
Nonniin. Nyt on auto palasina ja vinkunan syy selvillä. 93t sport oli asian ytimessä.

Kuva

Mistähän lie johtuu tommonen rypyttyminen. Akselissa ainakin on päittäisvälystä aika reilusti (n. 2mm)
Onko tommonen vain "normaalia kulumista"?
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Sen näköinen että sinne on päässyt jotain ylimääräistä :roll: . Jonka takia mennyt epätasapainoon ja syönyt laakerit ,mistä tuo iso välys.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin