Öljynvaihtopumppu, toimiiko 9-5:ssa?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
essal
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: To Marras 13, 2008 15:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Öljynvaihtopumppu, toimiiko 9-5:ssa?

Viesti Kirjoittaja essal »

Mimmi kirjoitti:Nämä muuten selitetään yllätys, yllätys, käyttöohjekirjassa.
No eihän ohjekirjaa avata ennenkuin konepellin alta tulee kallintuoksuinen luovutussavu.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5321
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Öljynvaihtopumppu, toimiiko 9-5:ssa?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

essal kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Nämä muuten selitetään yllätys, yllätys, käyttöohjekirjassa.
No eihän ohjekirjaa avata ennenkuin konepellin alta tulee kallintuoksuinen luovutussavu.
OT:
Eikä konepeltiäkään avata, vaan ajellaan huoltovälit huolettomasti, mitään tarkistamatta. ;)
Huoleton autonpito on ikävä kyllä tätä päivää. Ajellaan 30tkm tai jopa pitempiäkin pätkiä tarkistamatta öljyjä tai muita nesteitä, sitten ihmetellään joulukuusta kojelaudassa ja pahimmassa tapauksessa mennään hinurin lavalla merkkihuoltoon.

Tonnarin aikaan jo hommasin toisen hanskalokerokirjan kotiin, voi lueskella vaikka iltalukemisena tai ohimennen välipalalla. Femman tultua taloon tilasin siihenkin välittömästi toisen hanskalokerokirjan. On se mukava tietää mitä toimintoja autosta löytyy ja miten niitä toimintoja käytetään. Emäntä ei ole suostunut noita lukemaan ja olenkin päässyt muutaman kerran sanomaan suoraan RTFM. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
sininen aero
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Su Elo 24, 2008 12:06

Re: Öljynvaihtopumppu, toimiiko 9-5:ssa?

Viesti Kirjoittaja sininen aero »

Ehkä tuo kunnollisten ramppien rakentaminen on turvallisin ratkaisu.
Hallitunkki varmaan helpoin, mutta tunkatun alle en mene, jos ei ole pukkeja.
Keulan ylitys on vaan sitä luokkaa, että rampin pitää olla riittävän loiva (= pitkä) :roll: Varsinkin, kun alustassa on Eibach -30mm jouset
Viestien perusteella tuota pumppua ei taida täällä käyttää (juuri) kukaan.
Nyt välivaihdon saa tehdä huoltamo.
Kiitokset näkemyksistä.
Saab 9-5 Aero wagon 2003
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Öljynvaihtopumppu, toimiiko 9-5:ssa?

Viesti Kirjoittaja Pola »

ainakin bilteman rampit on niin korkeat ettei niille nouse vakioalustainenkaan kikkailematta
#3272
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: Öljynvaihtopumppu, toimiiko 9-5:ssa?

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Totesin myöskin metallirampit hyödyttömiksi, joten sahailin moottorisahalla noin 100 x 200 mm puutavarasta luiskat ja muutamia noin metrin pätkiä, joilla saa tasaisella pinnalla auton pienellä vaivalla ajeltua auton alle parikymmentä senttiä lisää työtilaa. Öljynvaihto onnistuu ihan tyrkkäämällä lego joka pyörän alle ja auton nosto kestää max 5 min.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Vastaa Viestiin